Cúvacia kamera

Pri tomto návode som chcel urobiť pokusom 2 v 1. Nakoniec sa niektoré veci čiastočne zmenili, tak niektoré veci nemám ako overiť.
Pôvodný plán bol mierne ušetriť a pre cúvaciu kameru použiť neoriginálnu čínsku kameru z Aliexpress. No dostal som super ponuku na originál nepoužitú kameru, ktorej sa ťažko odoláva…

Na začiatok si dovolím hneď niekoľko poznámok:

  • autá vyrobené do 05.2016 (teda MR 2016) majú staršiu verziu kufra, kde otvor a samotné madlo sú menších rozmerov. Pri použití originál kamery je nutné tento otvor zväčšiť.
  • originál kamera má k dispozícii aj ostrekovač. Jeho zapojenie nie je nutné, ale odporúčam to využiť. Ostrekovanie kamery sa aktivuje spolu s ostrekovaním zadného okna.
  • v zozname materiálu som sa snažil rozdeliť položky na 3 samostatné časti, originálčínaspoločné.
  • niektoré sekcie návodu sa môžu líšiť v prípade originál a neoriginál riešenia kamery, pokúsim sa ich rozlíšiť.
  • podľa Škoda konfigurátora je podmienkou pre cúvaciu kameru rádio vybavené Bluetooth pripojením. Neskúšal som to napojiť na rádio bez Bluetooth, čiže nebudem zavádzať, či to možné je alebo nie.
  • pri rádiu Swing je nutné preveriť zapojenie. Tiež s tým zápasím, vyrábali sa aj Swing-y staršieho dátumu, ktoré neobsahujú video čip na základnej doske!
  • fotky môžu byť kombinované môjho a kamarátovho auta, nakoľko mal kameru namontovanú ako prvý.

Zoznam materiálu

Originál kamera:
  • 1x – 6V0 827 566 H – kamera s ostrekovačom (kombi) alebo 1x – 6V0 827 566 G – kamera s ostrekovačom (hatchback)
  • 1x – 6Q0 035 576 F – protikus k anténnemu konektoru – smerom k rádiu (female)
  • 1x – 000 979 910 A – pin pre kábel RG174 (female)

Ostrekovač k originál kamere:

  • 2m – 1J0 955 751 D – hadička ostrekovača
  • 1x – 1J0 955 873 D – ypsilonka rozbočovač
  • 4x – 5J0 955 871 A – spojka

Neoriginál (čínska) kamera:

  • 1x – kamera – aliexpress – 8012 Wire CCDSony
  • 1x – 5J0 827 229 – držiak madla/kamery
  • 2x – N 01 508 210 – skrutka M6
  • 2x – matica + podložka M6
  • 1x – 8K0 972 994 – konektor 4pinový piate dvere – strana kamera (samec)
  • 1x – 000 979 012 E – piny
  • 1x – 1J0 937 510 A – držiak konektora kamery
  • 1x – 6Q0 035 575 F – anténny konektor pre tienený kábel smerom ku kamere (male)
  • 1x – 000 979 911 A – pin pre kábel RG174 (male)

Spoločné:

  • 1x – 6V0 971 829 A – prechodová guma medzi piate dvere a karosériu (nie je potrebné vo všetkých prípadoch, závisí od výbavy). Alternatívne je možné podľa roku výroby a typu karosérie použiť 5E9 971 829 A, podľa veľkosti otvorov.
  • 1x – 8X0 035 447 – konektor do rádia (v prípade rádia s Bluetooth nie je potrebný)
  • 2x – 000 979 009 E – piny do konektora rádia
  • 3x – 000 979 009 E – piny do konektora kamery v piatych dverch
  • 1x – 8K0 973 754 – konektor 4pinový piate dvere – strana rádio (samica)
  • 1x – ISO pin – do poistkovej skrine
  • 1x – káblové oko – M6 x 2,5
  • 1x – N 102 615 02 – poistka 7,5 A
  • 6m – vodič červený
  • 0,5m (2,5m) – vodič čierny – viac v texte
  • 2-2,5m – vodič žltý
  • 7m – vodič video – koaxiálny 50 ohm
  • textilná izolačná páska
  • sťahovacie pásky
  • zmršťovacia bužírka

Potrebné náradie

  • plastové páčidlá
  • vyťahovacie pliešky na rádio
  • torx 20, 25
  • krimpovacie, štipacie, kombinované kliešte
  • tenký plochý skrutkovač
  • orezávací nôž / vreckový nožík
  • notebook a diagnostika

Postup – začiatok a rozoberanie

Niečo z montáže kamery už má dlhšiu dobu na svojej stránke aj Martin. Začínali sme demontážou plastového obloženia piatych dverí (kufra).

Tu je viditeľný rozdiel v konštrukcii medzi hatchbackom (krátkou verziu) a kombi, teda aj rozoberania. Na oboch kombi som musel načať vybratím torx skrutky, ktoré má na starosti upevnenie „oka“ pre zatváranie kufra. V spodnom rohu (u mňa vpravo) pre uvoľnenie plastu je použité plastové páčidlo, neskôr iba ruka. Plast je zacvaknutý na pružných plastových plieškoch po obvode (10 ks) a pod sklom (4 ks). Po uvoľnení obvodových plieškov stačí trhnúť smerom pozdĺž okna a plast dostanete von.

Dostaneme sa ku plechu. Odpojíme konektor od madla zámku, madlo uvoľníme a vyberieme von. Do vzniknutého otvoru vložíme nové madlo s integrovanou kamerou. 

Pozn.: tu môže nastať problém spomínaný v úvode – staršie ročníky mali madlo menšie. Nutná úprava montážneho otvoru !

Ak otvor sedí, madlo s kamerou je na svojom mieste, zapojíme späť konektor a otestujeme funkčnosť odomykania/zamykania. Pre istotu 🙂 .

Kamera má 2 rozdielne konektory – 4-pinový (napájanie) a 1-pinový (video). K týmto konektorom je nutné dopojiť protikusy. Káble pre kameru sú vedené pravou stranou pozdĺž zadného okna až ku gumovej priechodke. Pre jednoduhšie natiahnutie káblov som využil pevný modelársky bowden pre vedenie tiahla, na ktorý som izolačnou páskou prilepil kúsok kábla. Samozrejme, postačí aj iný hrubší pevný drôt, alebo metódou pokus-omyl priamo prestrčiť káble od kamery. Káble som najprv prichystal vo vrchnej časti ku konektorom, až potom strčil okolo skla.

Ak vo výbave nie je gumová priechodka, tzv. „husí“ krk, stačí vylúpnuť gumenné záslepky a prestrčiť káble cez pripravenú priechodku.

Pre ďalší krok je nutné demontovať aj pár dielov v kufri. Konkrétne D-stĺpik, prah, bočné plasty kufra.

K tomu môžu poslúžiť aj nejaké fotky z dávnejšieho návodu.

Následne bol opäť použitý bowden pre prestrčenie káblov z priechodky cez D-stĺpik až do kufra.

Napájací a video kábel je ťahaný smerom dopredu, žltý k zadnému svetlu, ukostrenie podľa výbavy ostáva buď v kufrových dverách alebo za zadným svetlom. Plasty kufra som preto odtiahol čo sa dalo, uvoľnil som si tesniacu gumu okolo zadných dverí na pravej strane a demontoval prah predných a zadných dverí.

Zároveň som vybral aj spodnú časť A-stĺpika pri spolujazdcových nohách. Opäť pomôžu fotografie.

Žltý kábel som vyviedol do otvoru po demontovanom pravom zadnom svetle. Video a červený kábel postupným prichytávaním ku pôvodnej elektroinštalácii uložíme na správne miesto, aby nikde neklepal či nerezonoval až do prednej časti.

Opäť sa môže postup líšiť – strieborné auto bez demontáže schránky spolujazdca, moje s demontážou. Základ je dostať sa s video káblom až ku konektoru rádia.

Nutné to však nie je. Čo je nutné, je vybrať von ozdobnú lištu a samotné rádio. Bolero pomocou štyroch kovových plieškov, pre Swing postačia dva.

Zvyšný červený kábel potiahneme ešte ďalej, pod volant. Presnejšie k poistke, niečo málo bolo tu už bolo spomínané, viac pri elektronickej časti.

Ak je základný „rozvod“ káblov dokončený, môžte si poskladať späť na svoje miesto A-stĺpik, prahy, schránku spolujazdca, tesnenie zadných dverí (ak bolo povytiahnuté). A hurá na zapojenie…

Postup – elektrická časť

Postupne potrebujeme zapojiť všetky 4 káble:

  • červený – poistka
  • žltý – spiatočka
  • hnedý – ukostrenie
  • čierny – video

Poradie je ľubovoľné. Začínal som pri kamere, video kábel som si osadil konektorom v dielni na stole.

Na striebornom aute sme použili originál káble i konektor, čiže toto skladanie odpadá. Takisto odpadá aj krimpovanie a skladanie napájacieho 4-pinového konektora.

Konektory spojíme k sebe a prichytíme ku plechu kufrových dverí pripraveným plastovým držiakom (na konektore kamery), prípadne si pomôžeme sťahovacími páskami.

Ako zvyčajne, aj tu som použil textilnú izolačnú pásku pre ochranu.

Keďže mám „chudobnejšiu“ výbavu, ukostrenie som nemohol napojiť priamo v kufrových dverách. Z toho dôvodu mám hnedý kábel natiahnutý až do kufra za svetlo. Veľký rozdiel v tom nie je, maximálne v dĺžke kábla. Strieborná asi 30 cm, červená zhruba 2,5 m.

Hnedý kábel je ukončený káblovým okom M6 x 2,5 a prichytený o ukostrovaciu skrutku. 

Žltý kábel vyvedený ku konektoru svetla bol spájkovaný, alebo krimpovaný ku káblu spiatočkového svetla (čierno-modrý).

Nie je dôležitá použitá technológia napojenie, ale správnosť a funkčnosť.

Tým by mala byť zadná časť elektroinštalácie kompletná. V prednej časti ostáva napojenie video kábla ku rádiu. Odizolujeme koniec, tienenie zaizolujeme napr. zmršťovaciou bužírkou a zakrimpujeme piny 009 E. Z čierneho konektora vyberieme modrú časť, do ktorej podobne ako pri mikrofóne zapojíme piny.

Pri konektore rádia je pozícia pinov stále rovnaká, bez ohľadu na použité rádio. Líši sa len v umiestnení, pri Swing je dostupnejší, napojený priamo zo zadnej časti. Pri Bolero/Amundsen je napojený v základnej riadiacej jednotke.

Čo s posledným červeným káblikom? Smer poistky. Najjednoduchšie je ťahať ho ponad stredový tunel pod panel kúrenia podobne ako pri osvetlení nôh. Rozoberanie poistkového boxu nie je komplikované, drží na dvoch torx skrutkách. Zo zadnej strany ho chráni plastový kryt a samotné piny fialová poistka.

Pre kameru je vyhradená poistka číslo 14, mne sa to však nepozdávalo, tak som ju napojil na spínanú pozíciu 35, ktorá nie obsadená. Hodnota poistky je aj podľa schém 7,5 A.

Po napojení zložíme všetko do pôvodného stavu a pokračujeme zapojením ostrekovača v ľavej zadnej časti a kódovaním.

Postup – „vodárenská“ časť (tryska ostrekovača kamery)

Táto sekcia platí iba pre originál kameru, ktorá je vybavená ostrekovačom. Nezabudnite si doobjednať potrebné diely, konkrétne hadica, Y-rozdvojka, spojky. Nie som síce vodár, no nakoniec je to s originál dielmi hračka – skladačka.

Rozoberanie piatych dverí je popísané vyššie, navyše väčšina to určite urobí zároveň pri ťahaní elektronických súčastí. Rozdiel je v tom, že je nutné demontovať D-stĺpik na ľavej strane, tak isto aj tapacír kufra na ľavej strane. Za tapacírom je vedený káblový zväzok spolu s hadičkou ostrekovača pre zadné okno. Z neho je potrebné opatrne odstrániť textilnú izoláciu (nožíkom) a oddeliť od seba vodiče a hadičku.

Nová hadička je vedená od kamery pozdĺž zadného okna na ľavej strane smerom ku gumovému husiemu krku a následne cez karosériu k D-stĺpiku. Celú cestu je vedená okolo pôvodného káblového zväzku, čo by mohol byť vodiaci prvok pre správnu cestu. Za odtiahnutým plastom kufra s prichystanými hadičkami urobíme radikálny rez – pôvodnú hadičku je nutné prerezať a asi 5-7 cm hadičky odrezať preč, aby ostalo miesto na dĺžku pre Y a spojky. Osamostatnený koniec je otočený smerom dopredu (v smere jazdy) a zvyšné dva konce dozadu. Hadičky boli orientované tak, aby neboli príliš namáhané v prechodových spojoch. Poskladáme všetky časti dokopy, pripojíme hadičku ku kamere a skúsime spustiť zadný ostrekovač (poznámka: nutné zavrieť kufor, alebo aspoň manuálne prepnúť zámok do zamknutého stavu). Ak po vizuálnej ani hmatovej kontrole nie je nikde mokro a z hadičiek netečie, pokračujeme ďalej. Hadičky som späť omotal spolu s káblovým zväzkom do textilnej izolačnej pásky. Vrátil som späť komplet zväzok na pôvodné miesto a prichytil podľa predpripravených upevňovacích bodov.

 

Neoriginálna, čínska kamera

Bohužiaľ, k jej otestovaniu som sa nedostal. Tak aspoň teoreticky, zapojenie kabeláže smerom k spiatočke, poistke a rádiu by malo byť rovnaké. Rozdiel je v zapojení samotnej kamery, kde treba nahradiť pôvodný cinch konektor konektorom 8K0 972 994 a pinmi 000 979 012 E pre napájanie a konektorom 6Q0 035 575 F s pinom 000 979 911 A pre video signál. Na konektor 994 je dobré nasunúť aj jeho držiak 1J0 937 150 A.

Komplikácie môžu nastať vo veľkosti kamery a pôvodného madla. Staršie ročníky nie, práve naopak, tie novšie. Majú madlo totiž o niečo väčšie. Alebo potom vyhľadať alternatívnu kameru. Pre uchytenie poslúži plech 5J0 827 229 a dve skrutky M6.

Pre správnu funkčnosť si dovolím ešte jednu schému s pár súčiastkami. Dôvod je to, že neoriginálna kamera môže mať problém so spustením a následným vypnutím. Ako som už písal, kvôli rádiu to nemám ako otestovať a kamera ostáva v skrinke 🙁 .

 

Kódovanie

Pre správnu funkčnosť je nutné povolenie kamery cez diagnostiku, napríklad jednoduché VCDS.

– Modul 5F – Information Electr.
– Coding 07 – Long coding calculator
– Byte 19 – Bit 4 Rear view Camera (RVC) Low installed [PR-KA1] zaškrtnúť (z 0 na 1)

Záverečný test

Parkovanie pomocou kamery je návykové, ale tiež to chce tréning. Mal som možnosť si to otestovať aspoň na dvore, pomocné vodiace čiary nám presne sedeli s vonkajšou hranou dlažby na dvore. Paráda 🙂 .

A bol som prichytený pri čine 😀 

Zdroje a info:

https://www.drive2.com/l/491881371166310548/
https://www.drive2.ru/l/8963684/
https://www.drive2.ru/l/469123679494603059
https://www.briskoda.net/forums/topic/390245-bolero-rear-view-camera/
https://www.briskoda.net/forums/topic/422535-ebay-rearview-camera/
https://www.drive2.com/l/492083406427914432
https://www.drive2.ru/l/6536403/
https://www.drive2.com/b/1262152
http://rapidklub.pl/

52 komentárov článku “Cúvacia kamera

    1. kondenzátor som nepoužil. je to iba návrh v prípade použitia čínskej, teda neoriginálnej kamery. našiel som to pri viacerých zdrojoch a stránkach

      1. nechápem otázke. aký video adaptér? aké auto? aké rádio?
        podľa postupu je kamera priamo napojená na rádio, nič viac, nič menej

    2. Dobrý večer chcem sa spýtať koľko stala kamera a koľko vám to trvalo kým ste to namontoval mam fabiu ale combi tiež rok 2016 alebo kto by mi to namontoval a asi za koľko e ďakujem

    3. Zdravim chcel poprosiť o radu. Mam vw passat b7, 2tdi 2015 a cuvacia kamera mi prestala fungovať. Stalo sa to v zime ked mi vybilo bateriu ktoru som na noc odpojil a zobral nabit do pivnice. Na ďalší den po zapojeni uz kamera nefungovala. Dakujem za kazdy tip.

  1. wirer did you change the time the camera stays active after you remove reverse gear ? and i have one more question , if you remove the car from its reverse and the camera view dissapear does it still show the original parking sensor view ( the black screen with the parking lines)

    1. I don’t know how to answer this. I don’t have a camera on my car, this installation is done on a friend’s car

  2. Dobry den. Mam auto vyrobene v maji 2017. Fabia MC. Zvladne radio spolupracu s cuvacou kamerou? Uvazujem o kamere s svetlom pre SPZ
    . Dakujem

    1. Zavisi od radia. MC ma myslim obycajny Swing (3 tlacidla na kazdej strane) a tam to vedia len niektore modely (koncovy index oznacenia radia E a vyssie).
      Ak bolo priplacane za Bolero (4 tlacidla na kazdej strane), nutne preverit koncove trojcislie radia. Potrebne je 840 a vyssie. Oznacenie sa da najst priamo v radiu (Setup – Informacie? Alebo podobne).
      A pri 2017 by som volil original kameru s ostrekovacom ako je v postupe. Je sice drahsia, no v tto lripade bybsom radsej priplatil… Ak by moje radio podporovalo kameru, nevaham rezat vacsiu dieru madla otvarania kufra (starsie rocniky mali madlo mensie)

  3. Na adaptér ktorý sa nápoji na origo kábel ku origu rádia skoda fabia 3 a s toho adaptér kábla ide činč a chcem ku tomu kúpiť kameru priamo do kufra ako je kľučka no neviem. Ci to bude gungovat

    1. tak to neviem ani ja. čo tak kontaktovať predajcu?? tieto „špeciality“ sem nepatria. tu ide o priame napojenie cúvacej kamery na rádio

  4. Zdravím.Mam škoda octavia 3 rok výroby koniec roka 2016 a chcem dopojiť cuvacie kameru,čo všetko budem potrebovať?Viem ze kameru ake či aj nejaký adapter aby to zvládlo video prenos?Ďakujem

    1. Trojkova rada ziadny videoadapter nepotrebuje, video signal z kamery sa zapaja priamo do radia (teda jeho riadiacej jednotky). Treba len preverit ci dany infotainment (radio) kameru podporuje…

      1. Zdravím,mám orginal autoradio 6 gombíkove pod číslom 6V0035871H,auto je škoda fabia 3 rada rok2019.Info na toto radio sa dá pripojit parkovaciu kameru .Má tú funkciu.Ďakujem.

          1. Zdravím.Neexistuje prevodník na kameru alebo na rádio.Iná metóda aby som nemenil rádio.Ďakujem.

  5. Hello, is it possible to mount the reversing camera on my fabia, I have the orgine gps system, reference 5Q0.035.864A

      1. thank you for your answer, with the same oem camera you have installed 6V0 827566 G? because I wanted to buy one but the seller told me that this model was not good for my amundsen system 🙁

  6. Opravdu pěkně popsaný. Skoro až pro blbce :-). Hlavně jsem se konečně dopátral, k čemu je to schéma když je tam neoriginální kamera. Hledal sem na hodně forecha nikde sem se to nedočetl, ale tady to bylo vše krásně vysvětleno. Více takových lidí. Jen tak dál

    1. dakujem, snazim sa 🙂

      btw, aj ked mam cinsku kameru, to zapojenie nepouzivam a kamera funguje. len napajanie nemam vedene zo spiatocky ale zo spinanej poistky

  7. Octavia III RS, 2015, radio Amundsen, riad. jednotka na dve SD karty – neviem presne oznacenie…
    Chcem sa Vas opytat, ci moje radio, resp. displej bude podporovat zapojenie cuvacej kamery.
    Videa (mp4) mi nevie prehrat – klipy na SD karte som musel konvertovat na mp3.
    Preto moja laicka otazka ohladom kamery)))…
    Dakujem.

    1. setup/nastavenia – informacie o systeme a tam bude cislo radia. podla toho sa to da preverit. v PO nie je problem na to pozriet priamo…
      Amundsen by mal byt s navigaciou, tam je zvycajne podpora kamery standardom

  8. zdravim,nemam org.radio mam android,melo by to vsechno fungovat?zapojil sem to jako org.podle vaseho schematu,poraditemi co a jak dal?dekuji.

    1. podporuje radio kameru? ma dane radio schemu kde sa treba napojit? nepotrebuje pridavne moduly? nepotrebuje upravit nastavenia priamo cez menu na radiu?
      tu sa riesi original radio, nie Android ci Windows radia…

  9. Zdravim, namontoval som cinsku kameru s ostrekovacom, po ostriekani kamery este vytecie cicerkom voda samospadom z hadicky cez dyzu na kamere. Robi to aj vam origo kamera? Na kamere to nie je vidiet, treba vystupit a pozret sa. Skusal som dat spatny ventil do hadicoveho systemu, urobit obluk“syfon“ z hadicky, nic nepomohlo. Riesili ste tento problem a ci sa vam ho podarilo odstranit?
    Navod pomohol, hlavne kody komponentov na nakup vodarenskej casti 😉
    Dik za odpoved

    1. original kamera to podla mojich informacii nerobi. ja mam na svojom aute cinsku kameru bez ostrekovaca. pravdepodobne to bude mat cinska kamera inac riesene priamo vo vnutri

    1. bohuzial tato stranka sa nevenuje starsim typom aut a radii, ide tu hlavne o trojkove rady, kde je uplne ina elektronika a teda pripojenie. nie je potrebne ziadne prevodniky
      podla mojich informacii by to fungovat mohlo, ruku do ohna za to nedam…

  10. Dobrý den, v návodu na montáž amundsena pisete že by jste chtel „high“ kameru která umý natáčení trajektorie, predpokládám tedy že ty ktere popisujete v tomto návodu to nejsou (6V0 827 566 H, 6V0 827 566 G). Jeste jsem tu našel návod kde už tu „high“ kameru máte (3V0 827 566 N) ale již se jedná o Octavii.
    Můj dotaz zní: jestliže chci na fábii (hatchback) high kameru s natáčením trajektorie, pod kterým číslem a indexem ji mám hledat.
    (Jednotka Amundsenu kterou mám to podporuje ale nějak mi uniká jak kamera souvisí s natáčením trajektorie, já myslel že je to část která pouze přenáší obraz.)

    1. kamera urcuje, ci bude zobrazovany obraz natacat ciary a umoznovat prepinat pohlady. kamera komunikuje cez CAN linku + video signal, pri low verzii kamery sa „spusta“ signalom spiatocky + video signal. jedina moznost je kvoli trajektorii pouzit kameru z O3/S3. ak je uz v aute low verzia, je nutne upravit zapojenie pridanim 2 kablov CAN linky. plus od poistky a ukostrenie ostavaju, treti kabel co je k povodnej low verzii kamery zaizolovat a nezapajat

      1. Takže jako obvykle je to složitejší než jsem puvodne zamyslel. Kamera na fabii aj na octavku se prodává i s klikou 5. dveří. To znamená že budu muset koupit kameru i s klikou pro octávku (tedy 3V0 827 566 N), vypreparovat z tama kameru a nějak ji zapasovat do svojí kliky. No to jste mě moc nepotěšil. 🙂

        1. z akeho dovodu? ved obe klucky su od druhej polovice 2016 alebo zaciatka 2017 rovnako velke. male madlo mali len auta do 07.2016 alebo podobne. cize ak uz je v aute kamera od vyroby, ziadne preparovanie…vymena kus za kus plus spominana uprava zapojenia

          1. Zapomněl jsem do komentáře dodat: pokud nejsou stejné. Tak to je v pohodě, dekuji za informace. Kameru tam nemám, kliku samozrejmně ano takže vymena kus za kus + natahnutí kabeláže atd… Jen musim sehnat tedy tu spravnou velikost kliky (ja mam už tu vetší, 2017+).

  11. Zdravím,
    chtěl bych do své fabie doplnit couvací kameru ve verzi s trajektorií. Docela dost věcí jsem si už nastudoval, měl bych však dva dotazy.

    1) Infotainment mám Bolero ve verzi 5Q0035840C. Podle webu oemvwshop.com podporuje pouze KA1, tedy low verzi. Na druhou stranu u verzí 5Q0035840, 5Q0035840B uvádí i podporu KA2. Na kolik je tedy na ty informace spoleh? Co by se stalo, pokud bych high verzi kamery napojil do jednotky, která ji nepodporuje, fungovala by aspoň částečně bez trajektorií? Ptám se, protože pokud by bylo potřeba, tak bych třeba později jednotku vyměnil za vyšší.

    2) Koukal jsem na tvar těch kamer. Opravdu bude pasovat kamera z O3/S3 do fabie? U fabie má ta kamera na jedné straně více zakulacené rohy (https://skoda-parts.cz/wp-content/uploads/kamera-FIII.jpg), kdežto pro O3 je více hranatá. Tak aby to něčemu nevadilo. Nerad bych řezal do karoserie.

    Díky a jinak skvělá práce!

    1. 1. zatial vsetky overovane RJ infotainmentu na podporu cuvacej kamery sedeli. high verziu na F3/Rapid som este nemontoval, iba na niekolko O3 a S3, je tu o tom aj osobitny clanok. high namiesto low som pripajat neskusal, neviem teda potvrdit ani vyvratit ci to vobec bude fungovat. navyse je rozdiel v zapojeni, pre pre high verziu je nutny CAN (2x vodic) a pre low zase signal spiatocky (1x vodic). ukostrenie a poistka je potrebna v oboch pripadoch, video kabel je rovnaky

      2. moja Octavia III ma otvor hranaty, fotku kamery aj otvoru mam v clanku. nemam momentalne poruke foto otvoru pre Fabiu 🙁

  12. czesc przyjacielu. mam fabie III po lifcie 2019r radio swing o numerach 6v0035871H zamontowalem kamere low i zakodowalem w vcds. niestety nie dziala. z radia tak jakby nie bylo sygnalu na kamere. zamiast wyswietlac sie obraz z kamery dalej mam tylko obraz z czujnikow parkowania tyl

    1. Cześć,
      radio 6V0 035 871 H nie obsługuje kamery cofania. nie da się z niego wyświetlić obrazu, dane radio nie ma chipa wideo. potrzebujesz radia na ostatnią literę J.
      Polecam przeczytać inne artykuły i poradniki, na przykład piszę o tym TUTAJ

  13. dziekuje Ci bardzo za podpowiedz. z tego wynika ze najbardziej by mnie interesowalo 6V0 035 869 J bo ma kamere i dab ktory tez chcialvym miec. czy wystarczy zdjac ochrone komponentu(cp) i bedzie mi to radio dzialac? czy inne moje systemy pozwola zeby to lepsze radio ruszylo? i na jakie diody zmieniales podswietlenie? tez bym chcial biale:)

    1. ochronę podzespołów i dostosuj kodowanie do wyposażenia samochodu.
      Nie pamiętam diod, 2835 czy 3528? Miałem w domu zapasy, muszę spróbować

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Začnite písať požadovaný hľadaný výraz a stlačte ENTER pre vyhľadávanie. Stlačením ESC hľadanie zrušíte.

Návrat hore