Výmena Swing+ za Swing+ s kamerou!

Nedávno som zverejnil oneskorený článok o výmene infotainmentu Swing za Swing+. Táto výmena však nenaplnila moje očakávania, teda žiadny video vstup pre cúvaciu kameru sa nekonal 🙁 . Som tvrdohlavý, tak si ide za svojím cieľom kým sa dá a možnosti to dovolia…

Ako som spomínal na konci článku, určite sa dopátram správnej verzie. Skúsili sme to riešiť cez ETKA katalóg dielov priamo v Škodovke. Z predošlých mojich poznámok a poznámok na fóre sme získali aspoň základné rozdelenie jednotlivých verzií Swing infotainmentu (rádií). Základné rozdiely sú Bluetooth, DAB, podpora cúvacej kamery.

Rozdiely medzi verziami

  Bluetooth DAB cúvacia kamera
Swing:      
6V0 035 867 A nie nie nie
6V0 035 867 B nie áno nie
6V0 035 867 C nie nie nie
6V0 035 867 D nie áno nie
6V0 035 871 B až D áno nie nie
6V0 035 869 B až D áno áno nie
6V0 035 871 E áno nie áno
6V0 035 869 E áno áno áno
Swing+ :      
6V0 035 871 H áno nie nie
6V0 035 869 H áno áno nie
6V0 035 871 J áno nie áno
6V0 035 869 J áno áno áno

 

Nie ku všetkým mám aj “dôkaz”, ale pre príklad to dúfam postačí.

Kto má možnosť doplniť aj ostatné čísla, kľudne do komentárov a priebežne aktualizujem.

Mechanické rozdiely

Navonok je možné rozoznať len niektoré prvky. Pri obyčajnom staršom Swing-u je to hlavne verzia bezs bluetooth. Postačí pohľad na tlačidlá z prednej časti – pri bluetoothovom je tlačídlo PHONE, pokiaľ bluetooth neobsahuje, namiesto neho je tlačidlo MUTE.

Pohľadom zo zadnej strany je zistiteľná prítomnosť DAB, teda možnosti pripojenia antény pre digitálny DAB príjem. Tu fotky bohužiaľ nemám.

Swing voči Swing+ je odlíšiteľný veľkosťou displeja, tlačidlami a dizajnom. Pôvodný Swing má okolo displeja matný rámček, rámček je z dvoch častí. Swing+ má lesklý jednoliaty rámček a väčší displej.

Swing+ pokiaľ mi je známe obsahuje bluetooth stále, zatiaľ som neobjavil s tlačidlom MUTE namiesto PHONE. Zo zadnej strany opäť možnosť pripojenia DAB antény.

V oboch verziách je však stále skrytá možnosť pripojenia cúvacej kamery. Zatiaľ jediná spoľahlivá kontrola je po rozobratí základnej jednotky, či už pri Swing alebo aj Swing+ verzii. Swing som rozobral už dávno, fotky sú v samostatnom článku.

Podarilo sa mi nafotiť rozdiely plošného spoja základnej jednotky pre Swing+.

Pokiaľ by mal niekto záujem, mám to nafotené v plnom rozlíšení v rámci možností mobilu (20 MPix, pomer strán 4:3).

Zásadný rozdiel je v hlavnom čipe Techwell TW9900 DBTA1-GR 1802. Za predpokladu, že som to dobre opísal. Jeho doplnenie možné podľa predpokladov nebude záležitosť pár minút, okolo tohto čipu je možno ďalších 20-30 súčiastok. Podobne je to i zo spodnej strany, rozdiel v prepojoch a súčiastkách.

Konečne sa podarilo?!

Ako možno tušíte podľa fotiek dvoch Swing+ vedľa seba či nad sebou, začiatkom decembra som dostal od známeho tip na Swing+ s indexom J – podpora cúvacej kamery! Neváhal som kontaktovať predajcu na poľskom Allegro, dohodol si dodanie a čakal. Rádio dorazilo riadne zabalené.

Rádijko dorazilo celé. Skúsil som ho hneď zapojiť v aute.

TIP: ak chcete v aute skúšať rádio s ochranou komponentov, odpojte CAN linku. Rádio síce nebude vedieť nič o aute, ale aspoň je možné otestovať zvuk a dotykovú obrazovku.

Ako pri prvom Swing+, upravil som si podsvietenie tlačidiel na bielo (prehodil zo svojho biele na toto nové, a z nového zelené na moje terajšie, ktoré som predal ďalej).

Servis sme dohodli behom pol dňa, zobral som si dovolenku a urobil výlet, tentokrát do Brna. Zároveň som vybavil aj iné veci, prerobiť pár áut, najazdiť 925 km. No stálo to za to…kameru som stihol namontovať pri čakaní na parkovisku, zvyšok vodičov som mal napojený už dávno z čias pokusov so spätným zrkadlom. Prvý test teda úspešný a mohol som pokračovať ďalej.

Doma som sa potom trošku hral s prispôsobením svojho kódovania.

Trošku zamrzí, že nie všetky funkcie sú prístupné. Po snahe aktivovať Rozpoznanie únavy celá ponuka asistentov prestála komunikovať. Vyriešené adaptáciami a vypnuté nepodporované možnosti.

Čo sa týka hlavného cieľa, cúvacej kamery, ten sa mi podarilo splniť. Vybratý Swing+ 6V0 035 871 J je žiaľ bez DAB tunera. Rádio nepočúvam, navyše ani netuším, či by v našich končinách malo zmysel. Možno raz…

Kamera je použitá zatiaľ iba z číny z dôvodu staršieho ročníka a teda menšieho madla. Z toho dôvodu zatiaľ nie je pripojený ani ostrekovač ktorým disponuje originál kamera. Nastavenie zobrazovaných parametrov kamery je dostupné (jas, kontrast, sýtosť).

Jeden problém ma čiastočne stále trápi, upozornenie po vyradení spiatočky. Mám ale pocit, že je to stále len prvé preradenie. Budem skúmať ďalej a uvidíme. Ale som rád, že konečne funguje 🙂 .


Zdroje a odkazy:
https://www.oemvwshop.com/search/?q=6v0035867

Mimochodom, na to odkaze je možné preveriť aspoň základné vlastnosti požadovaného infotainmentu vyhľadaním vlastného čísla a indexu.

5 komentárov článku “Výmena Swing+ za Swing+ s kamerou!

  1. Hello,
    If all is true this is missing from the camera which extends the operating time. Because if we take out the gearshift from the back, the camera / radar would still work, but the reverse light would no longer work, so the camera would turn off, causing the radio to fail. I think that’s the problem.
    Solution:
    https://www.aliexpress.com/item/32816319438.html?spm=a2g0o.detail.1000014.19.327c14d8oiE4pI&gps-id=pcDetailBottomMoreOtherSeller&scm=1007.13338.128125.0&scm_id=1007.13338.128125.0&scm-url=1007.13338.128125.0&pvid=38b6b4e8-3af9-499b-bffb-ff9298f8207b

    1. Yes, there will certainly be a problem. there are several solutions, one of them is your message. someone can make a similar device himself 🙂

      I solved it in a different way. since I was planning to plug in the original camera, I have the cable stretched from the fuse, I just had it on the spare pine connector of the camera, ie not connected. it was enough to replace it with the reverse cable and the camera responds as it should 🙂

      it has one drawback (and will probably not be a problem in the future) – the camera is always powered when the ignition is turned on. even when driving forward. information about the return signal is taken by the radio via the CAN communication line;)


      áno, v tom problém určite bude. riešenia sú viaceré, jedno z nich aj tvoj odkaz. niekto si dokáže vyrobiť podobné zariadenie aj sám 🙂

      ja som to vyriešil trochu iným spôsobom. keďže som plánoval zapojiť originál kameru, mám natiahnutý kábel až od poistky, len som ho mal na rezervnom pine konektora kamery, teda nezapojený. stačilo ho vymeniť s káblom od spiatočky a kamera reaguje ako má 🙂

      má to jednu nevýhodu (a snáď nebude robiť v budúcnosti problémy) – kamera je napájaná stále po zapnutí zapaľovania. i pri jazde dopredu. informáciu o signále spiatočky si rádio berie po komunikačnej CAN linke 😉

      1. I bought a universal camera so this is a must if I don’t want an error message. But it will turn out when everything arrives. I wrote you a mail anyway! 🙂

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Začnite písať požadovaný hľadaný výraz a stlačte ENTER pre vyhľadávanie. Stlačením ESC hľadanie zrušíte.

Návrat hore