Zadné reproduktory – dodatočná montáž

Tento rom som sa rozhodol trošku zainvestovať aj do audia. Po vzore z predošlej Fabie II Combi som teda zakúpil sadu originál zadných reproduktorov. Montáž je slušne popísaná aj v priloženom tlačenom návode, no občas viac napovedia fotky či osobné skúsenosti.

Potrebné náradie:

  • torx – stačí aj ten, čo je súčasť výbavy
  • plastové páčidlá + pliešky na vytiahnutie rádia
  • nitovacie kliešte

Materiál:

  • 6V0 051 416 – sada zadných reproduktorov
  • 6Y0 867 260 – úchyt tapacíru dverí (počet kusov podľa potreby, mne stačil 1)
  • textilná izolačná páska

Samotnú montáž reproduktorov som si rozdelil na dve fázy.

Prvá fáza – interiér

V prvej (pondelok) som sa pustil do rozoberania interiéru a natiahnutie kabeláže od rádia smerom k zadným dverám. Postupovať som sa snažil podľa pribalenej príručky:
– demontáž schránky pred spolujazdcom – 3 skrutky po otvorení dvierok, jedna schovaná v schránke, 2 skrutky zo spodnej časti schránky, odpojiť konektor k svetielku a ovládania airbagu
– demontáž rádia – použiť vyťahovacie prípravky a vytiahnúť rádio k sebe
– demontáž stredového tunela – madlo ručnej brzdy, radiaca páka, 2 skrutky vpredu pod gumovou prekrytom, jedna vzadu pod gumovým prekrytom
– demontáž lakťovej opierky (pokiaľ je vo výbave) – bočné kryty ťahať od seba, vybrať skrutku, vysunúť opierku smerom dozadu
– demontáž zadných sedákov
– demontáž spodného B-stĺpika – ťahaním smerom k prostriedku auta
– demontáž prahov – ťahaním smerom hore

Srandy som si užil pri rozoberaní dosť, no nezastavilo ma to.

Káble od rádia som prestrčil po otvore po demontáži schránky k rádiu. Z quadlock konektora vytiahneme hnedú časť, povolíme na nej fialovú poistku a zapojíme do konektora káble na vyznačené pozície pinov:

  • pin 1 – červeno/biely
  • pin 5 – hnedo/biely
  • pin4 – červeno/čierny
  • pin 8 – hnedo/čierny

Pre neoriginálne rádio sa zapojenia mierne líšia !

Po založení fialovej poistky vrátime späť hnedý konektor do čiernej základne. Ja som ešte omotal nové káble od budúcich reproduktorov do textilnej pásky spolu s pôvodnou kabelážou. Sila zvyku, nie je to potrebné.

Káble som následne ťahal pod kobercom. Tu bol mierny rozdiel voči návodu, kde som to pochopil tak, že koberec mám odtiahnúť úplne od tunela úplne a použiť pripravené pásky na uchytenie. Miesta bolo málo, preto neboli potrebné žiadne príchytky. Káble som ťahal po pravej strane (v smere jazdy) pozdĺž stredového tunela smerom dozadu. Tu treba dbať na upozornenie z návodu a zabrániť kolízii káblov s mechanizmom ručnej brzdy a radiacou pákou. Celú cestu sú schované pod koberec, resp. medzi koberec a filc čo je pod ním.

Pred zadnými sedačkami sa káble rozdeľovali a pokračovali smerom k prahom (ľavá strana – červeno/čierny a hnedo/čierny; pravá strana – červeno/biely a hnedo/biely), odtiaľ smerom dopredu k B-stĺpiku hore do konektora. Snažil som sa ich stále prichytiť podľa návodu, prípadne kde som uznal za vhodné, som ich prichytil dodatočne. Viedol som ich až do konektora v B-stĺpiku.

Ten stačí jednoducho demontovať, povysunúť mierne fialovú poistku a správne nasadiť piny na svoje pozície:

  • ľavá strana (za vodičom):
    • pin 28 – červeno/čierny
    • pin 27 – hnedo/čierny
  • pravá strana (za spolujazdcom):
    • pin 28 – červeno/biely
    • pin 27 – hnedo/biely

Bol som unavený a dvere sa mi nechcelo už rozoberať, tak som poskladal všetko späť, urobil poriadky okolo auta a išiel domov.

Druhá fáza – montáž reproduktorov do dverí

Druhá fáza nasledovala v utorok. Riešil som nejaké veci mimo mesta a teda som mal dovolenku a pár hodín čas. Ostávalo rozobrať dvere, namontovať reproduktory a nakódovať.

Tapacír dverí je jednoduché demontovať, podarilo sa mi zlomiť iba jednu príchytku. Zo spodnej časti dverí je poistná plastová matica, ktorú stačí pootočiť. Za krytom vedľa kľučky otvárania dverí je torx skrutka. Podľa výbavy je nutné demontovať ručné ovládanie okien, prípadne vybrať 2 torx skrutky. Pomocou plastových páčidiel som postupne podľa dielenskej príručky pouvoľňoval. Menší zádrheľ bol stredový príchyt, ale netreba sa báť zabrať. Tapacír vysunieme smerom hore, opatrne vycvakneme. Nezabudnite na demontáž tiahla otvárania dverí. Mne to akosi neišlo, tak som vycvakol celý plast aj s kľučkou naokolo.

Vedený návodom som vybral z dverí pôvodné káble a primotal k nim do textilnej izolačnej pásky nové. Jedna strana do konektora v priechodke dverí, ktorý ide opäť ľahko vonku, opäť plastová poistka, pozície pinov:

  • ľavé dvere (za vodičom):
    • pin 28 – červeno/čierny
    • pin 27 – hnedo/čierny
  • pravé dvere (za spolujazdcom):
    • pin 28 – červeno/biely
    • pin 27 – hnedo/biely

Druhá zatiaľ pripravená pre montáž do reproduktora. Káble vo vnútri dverí je fajn prichytiť pribalenými sťahovacími páskami. Nezabudnite skontrolovať prípadnú kolíziu so stiahnutým oknom, aby nedošlo k poškodeniu káblového zväzku. Reproduktory som prichytil nitovacími kliešťami, konektor zapojil.

Robil som postupne komplet jednu stranu dverí vrátane montáže, následne druhú.

Kódovanie a test

Po zapojení aj druhej strany stačilo reproduktory správne nakódovať, teda pridať možnosť Fader. Bonusom je možnosť nakódovať aj Škoda Surround a Virtual Subwoofer.

Kódovanie:

– Modul 5F – Information Electr.
– Coding 07 – Long coding calculator
– Byte 4 – Bit 0-31 zmeniť na 4 Channels / 6 Passive Speakers installed [PR-9VB]
– Byte 11 – Bit 0-7 zvoliť Sound_System, Sound_System_internal_individual

Test zvuku a možností nastavenia Škoda Surround a Virtual Subwoofer:

4 komentáre článku “Zadné reproduktory – dodatočná montáž

  1. Zdravím dal som do Fabie III zadné repro ale v rádiu nemám možnosti / Vyváženie zadné kanály ani Virtual Surround. Dá sa to nejako aktualizovať alebo nakódovať v rádiu?

    Vopred vďaka za radu

    1. áno, veď v článku nad videom je to popísané….stačí čínsky VCDS kábel. alebo použiť inú alternatívu a správne parametre

      Kódovanie:
      – Modul 5F – Information Electr.
      – Coding 07 – Long coding calculator
      – Byte 4 – Bit 0-31 zmeniť na 4 Channels / 6 Passive Speakers installed [PR-9VB]
      – Byte 11 – Bit 0-7 zvoliť Sound_System, Sound_System_internal_individual

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Začnite písať požadovaný hľadaný výraz a stlačte ENTER pre vyhľadávanie. Stlačením ESC hľadanie zrušíte.

Návrat hore