Zhrnutia nezverejňujem tak často ako by som chcel. Na Octavia III ide vôbec o prvé, predošlá Fabia III ich mala tiež dosť náhodne (2018, 2019 a 2021). Ono nie každého zaujímajú rôzne štatistiky a čísla. Navyše všetky zverejnené úpravy sa snažím postupne aktualizovať v samostatnom článku – Zoznam zmien a úprav.
Rok 2022
Predminulý rok s Octaviou tu chýba, preto aspoň v skratke:
- spotreba: podľa prepočtu 6,06 l/100km; podľa PP 6,1 l/100km; cena 0,09 €/km
- natankované: 1.357 l
- počet najazdených km pri kúpe (06.04.2022): 178 065 km
- počet najazdených km na konci roka (31.12.2022): 202 304 km
- nájazd 24 239 km/8 mesiacov
Ak dobre počítam, je to asi 3 000 km/mesiac. Čiže chýbajúce 4 mesiace by to vyšplhali na 30 000 až 37 000 km? Uvidíme, čo prinesie novy rok 🙂 Plánov je stále veľa, rovnako ako každý rok pri predošlej Fabii. Niektoré diely mám doma, niektoré už sú dokonca namontované a plnia svoje funkcie podľa predpokladov 😉 . Postupne to bude zverejnené…
Ešte si tu hodíme pôvodný zoznam plánov zmien a úprav. Spisovaný bol ešte v čase výberu nového auta, preto sme si niektoré veci už škrtli:
Plány do budúcna a ich prípadná realizácia:
chrómové diely kľúčovdataplugaktualizácia máppovinná výbavaŠPZ na 3M Duallocktextilné koberčekyLED – spiatočkaLED – smerovka vzaduLED – predné hmlovkyLED – kuforLED – interiér- revízia a natretie bŕzd
zmena podsvietenia interiéru na bielokontrolka pre stretávacie svetlákontrolka pre BSD – bude miesto?cúvacia kamera!letné originál disky + kryty skrutiekpodložky pod kolesá (?)– pre 8J disky nie sú nutnépodsvietený 12V zapaľovač- ambientné pásiky
dverea palubka, ideálne originál
Dlhodobejšie plány:
- nástrek prednej masky a spodnej mriežky (?)
pridanie LED do veka kufra- chrómové ovládače interiér
- chrómové doplnky exteriér
tlmenie madiel– O3 ich ma tlmene od výroby- tlmenie dverí, strechy, kufra
RS look pedálov + opierka nohyASR tlačidlotlačidlo MODE (?)230V menič v opierkeUSB v opierke- výhrev zadných sedačiek
- zadné dual LED (?)
plynové vzpery veka motorašportový trojramenný volant z Octavia IV- bočné senzory + komplet PLA
medzipodlahaBSD,LA,FA / ACCmagnetické osvetlenie kufra
Koncoročné fotky roka 2022 pre zaujímavosť.
Rok 2023
Ako je zo zoznamu jasné, dosť vecí sa bude presúvať do tohto roka. Navyše pribudnú niektoré mimo plánu, ako to zvyčajne býva; napríklad:
- chrómová koncovka výfuku + prípadne difúzor
- ochrana zadného nárazníka (nakladacia hrana)
- vyhrievané zadné sedačky, ideálne originál
- kompletné ambientné osvetlenie
- zmena dekoru aj okolo radiacej páky
Závady žiadne výrazne, úprav bolo viac ako je zatiaľ zverejnených, ale musím to začať dávkovať postupne, no hlavne častejšie. Prešli nejaké bežné servisy a prehliadky, nákup pneu a diskov, STK. Auto má svoje chybičky krásy už od predošlého majiteľa, niektoré kamienkové ci parkoviskové ťukance bohužiaľ nedokážeme veľmi ovplyvniť.
Tento rok bude najdrahšia položka na servis pravdepodobne výmena rozvodov. Aj keď podľa poslednej kontroly z 29.12.2023 sú bez najmenšej chybičky či náznaku problémov. Stratu vody tiež neregistrujeme.
Aj koniec roka 2023 sa niesol v duchu poriadkov…
Aj umývania 😉 .
I keď prší už druhý deň 🙁 .
Zaujímavé môže byť porovnanie faceliftových modelov. Aj keď Fabia musela kvôli tomu prejsť prestavbou.
Zhrnutie za rok 2023:
- spotreba: podľa prepočtu 5,86 l/100km; podľa PP 6,7 l/100km 😮
- natankované: 1 449,91 l
- suma za tankovanie: 2 151,48 €
- počet najazdených km na začiatku roka (01.01.2023): 202 304 km
- počet najazdených km na konci roka (31.12.2023): 225 792 km
- nájazd 23 488 km
Nájazd je v porovnaní s predminulým neúplným rokom podstatne menší. Chýba pár zrazov či nákupov dielov pre auto na opačnej strane republiky Predminulý rok to bolo 24 239 km za 8 mesiacov. Priemer vychádzal na 3 029 km mesačne, minulý rok to bolo len 1 957 km mesacne. Na jednej strane to je smutné že sa auto menej využíva, na druhej aspoň ušetríme (hlavne peňaženku). Snáď to tento rok trosku zlepšíme .
Len dlhodobá spotreba akási vysoká vyšla. Určite daň za 18″ zimné, zapnute výhrevy a relatívne krátke trasy často po meste posledný mesiac roku 2023.
Ešte nejaké štatistiky aplikácie Connect Lite. Tie beriem s rezervou, pretože nie vždy sa musí mobil hneď pripojiť a môžu niektoré trasy skresľovať.