Predné parkovacie senzory

Predné parkovacie senzory ako ďalšia výzva? Ale veď prečo nie? Niekomu nechýbajú ani zadné, no na druhej strane je fajn ich mať. Zvlášť pri pozdĺžnom parkovaní, aspoň nehrozí ťuknutie do auta vpredu, či vzadu.

Podmienkou sú v tomto prípade v aute už namontované zadné parkovacie senzory. Nezáleží na tom či sú originál od výroby, alebo dodatočne doplnené originálne senzory zo Škoda príslušenstva.

Výzvu mi predniesol kedysi skôr Martin. Riešili sme to nejakú dobu aj na fóre. Pre Martina bola priorita ostrekovače svetiel po mojom vzore. Nebol si však istý výrezom do nárazníka a ja druhým pokusom tiež nie, urobili sme si výlet pre „nový“ nárazník. Bolo to ešte na jeseň, Montáž nárazníka niekedy v zime. Senzory sme úspešne dokončili keď sa vonku opäť oteplilo a bol na to čas, presnejšie 9.marca 2019.

Zoznam materiálu bude dúfam je kompletný. Pretože sme mali k dispozícii druhý nárazník s osadenými prednými senzormi, väčšinu dielov sme vynechávali v objednávke (označené modrou farbou). Časť kabeláže bola súčasťou nárazníka, zvyšok som vyrobil sám. Druhé auto sa robilo počas písania postupu, tak som si zaspomínal, niektoré veci doplnil.

Potrebný materiál:

  • 1x – 6V1 927 238 E – tlačidlá
  • 1x – 5Q0 919 294 E – riadiaca jednotka predné + zadné senzory
  • 1x – 5Q0 972 718 A – konektor riadiaca jednotka T18
  • 10x – 000 979 009 E – piny konektora riadiacej jednotky
  • 2x – 000 979 009 E – piny konektora tlačidiel
  • 4x – 5Q0 919 275 B GRU – predné senzory
  • 4x – 5Q0 919 133 – tesniaci krúžok
  • 1x – 6V0 919 485 – držiak čidla – vľavo vonku
  • 1x – 6V0 919 485 A – držiak čidla – vľavo vnútri
  • 1x – 6V0 919 486 A – držiak čidla – vpravo vnútri
  • 1x – 6V0 919 486 – držiak čidla – vpravo vonku
  • 4x – 4F0 973 703 – konektor do senzora
  • 12x – 000 979 034 E – pin do senzora
  • 12x – 357 972 740 E – tesniaca gumička
  • 1x – 1J0 973 813 (3B0 973 813) – prepoj motorový priestor voči nárazníku
  • 6x – 000 979 132 E – pin pre  konektor prepoja motorového priestoru voči nárazníku
  • 1x – 1J0 973 713 – prepoj motorový priestor voči nárazníku
  • 6x – 000 979 131 E – pin pre konektor prepoja motorového priestoru voči nárazníku
  • 6x + 6x – 357 972 740 E – tesniace gumičky
  • 1x – 5Q0 919 279 – reproduktor pre predné senzory
  • 1x – 4B0 972 623 – konektor pre reproduktor
  • 2x – 000 979 009 E – pin pre konektor reproduktora
  • 10x – 3D0 971 838 L – páska viazacia 4,6×200, 1-3mm
  • 1x – 3D0 971 497 B – držiak konektora nárazníka (nie je nutný, možné nahradiť 3D0 971 838 L)
  • textilná izolačná páska

Namiesto zložitého vytvárania kabeláže predných senzorov je možné použiť hotový výrobok s označením 6V0 971 095. Ten v sebe zahŕňa štyri konektory pre senzory (4F0 973 703, vrátane pinov), konektor pre spojenie s kabelážou v motorovom priestore (1J0 973 813, vrátane pinov), vodiče omotané do izolačnej pásky a osadené príchytkami 3D0 971 838 L.

Prípravné práce

Dosť bolo asi kecov, i keď nesľubujem že viac nebude.

Obe autá mali trochu zvláštnu požiadavku na výbavu. Hlavne na tlačidlo ASR vedľa SS tlačidla. Neexistuje žiaľ kombinácia tlačidiel, ktorá by niečo takého umožňovala, viď nasledujúce možnosti:

Čo s tým? Jedine rozobrať 2 sady tlačidiel a skúmať rozdiely.

Ďalšia špecialita je biele podsvietenie. Nestačilo spojiť 2 sady do jednej, na novom plošnom spoji ma ešte čakala výmena SMD diód. Tým bola prvá časť prípravy za mnou.

Druhá časť spočívala v príprave káblových zväzkov:

  • od riadiacej jednotky PDC k reproduktoru vedú dva vodiče, pripravoval som si ho opačne, od reproduktora k jednotke PDC (dĺžka asi 30 cm)
  • od riadiacej jednotky PDC k tlačidlám, toto som ťahal až priamo v aute (dĺžka asi 45 cm)
  • od riadiacej jednotky PDC k prednému nárazníku (dĺžka asi 200 cm)

Nezabudnite na privedenie napájania od poistky 30, pokiaľ vám chýba a plánujete spojiť tiež dve sady tlačidiel. Už som to popisoval v postupe na ASR a neskôr myslím aj na SS. Pokiaľ sa chystáte iba na predné senzory, tento krok nepotrebujete.

Interiér

Zapojenie v interiéri vozidla

Tu by som asi začal, keďže potrebné zväzky som si pripravil vopred, zvyšok sa nedá. Schéma zapojenia po mojej úprave, kde som spojil dokopy predné + zadné senzory.

18-pinový konektor T18a medzi jednotkou a prepojom v nárazníku je poskladaný komplet, piny 009 E na každý zo šiestich vodičov, farby som sa snažil napodobniť, ak som nemal presne také isté. V princípe to je jedno, ak si ich správne označíte a zapojíte. 

Všetkých šesť vodičov ide priamo cez prechodovú stenu medzi interiér a motor, omotal som ich textilnou izolačnou páskou. Zvyšné vodiče sa zapájajú na pôvodný 26-pinový konektor T26a podľa schémy, alebo priloženého zoznamu. Konektor je nutné mať odpojený od starej jednotky a vytiahnutý z plastového obalu odistením poistky z vonkajšej strany.

Kurzívou sú zvýraznené chýbajúce pozície, ostatné už sú obsadené zadnými senzormi a komunikačnou linkou k BCM jednotke.

J446 T26a – originál 26-pinový konektor, zapojený v aute kvôli zadným senzorom:

2 – modro-čierna- varovný bzučiak vpredu H22
6 – fialovo-žltá – vzadu vľavo G203 – pin 2
9 – zelená – varovný bzučiak vzadu H15
10 – hnedo-čierna- varovný bzučiak vpredu H22
13 – ukostrenie
14 – čierno-sivá – napájanie svorka 15 z poistky SC30 (7,5 A)
15 – hnedo-červená- varovný bzučiak vzadu H15
16 – bielo-zelená – prepoj k tlačidlu vedľa SS (T10h/9) – tlačidlo
17 – žlto-modrá – prepoj k tlačidlu vedľa SS (T10h/8) – kontrolka
18 – čierna – vzadu vľavo G203 + prepoj na pin 1 všetkých zadných senzorov
20 – fialovo-biela – vzadu uprostred G796 – pin 2
21 – fialovo-zelená – vzadu vpravo G206 – pin 2
22 – hnedá – vzadu vľavo G203 + prepoj na pin 3 všetkých zadných senzorov
23 – oranžovo-hnedá – J519 T73c/45
24 – oranžovo-čierna – J519 T73c/44

J446 T18d – pridaný 18-pinový konektor pre predné senzory:

3 – fialovo-modrá – vpredu vľavo uprostred G254 – pin 2
4 – fialovo-žltá – vpredu vpravo G252 – pin 2
10 – modro-hnedá – vpredu vľavo G255 + prepoj na pin 3 všetkých predných senzorov
11 – fialovo-zelená – vpredu vľavo G255 – pin 2
12 – fialovo-šedá – vpredu vpravo uprostred G253 – pin 2
14 – modro-červená – vpredu vľavo G255 + prepoj na pin 1 všetkých predných senzorov

Z auta je nutné vybrať pôvodnú jednotku a nahradiť ju novou, podporujúcou obe sady senzorov.

Jednotka a reproduktor predných senzorov sú schované za prepínačom svetiel pod ľavým výduchom kúrenia.

Postup na prístup k nej je čiastočne spomínaný v návode k ASR či SS.

Pôvodný konektor rozoberieme a pripojíme štyri chýbajúce vodiče (dva pre reproduktor, dva pre tlačidlá).

Konektor uzavrieme a pripojíme do jednotky. Do druhej pozície vložíme pripravený 18-pinový konektor a tým máme jednotku pripravenú na spätné osadenie. Vodiče ku reproduktoru omotané páskou zapojíme cez piny 009 E do konektora 4B0 972 623 a ten zapojíme do reproduktora. Samotná montáž reproduktora nevyžaduje žiadne náradie či úchyty, zasunie sa konektorom orientovaným smerom dole a mriežkou reproduktora doľava na miesto vedľa relé.

Posledné dva vodiče zapojíme do konektora tlačidlovej lišty, piny 8 a 9. Ak sa rozhodnete aj pre ASR tlačidlom nezabudnite na provedenie jedného vodiča navyše (odporúčam od prepínača svetiel).

Ešte ostáva jeden náročný úkon, dostať zväzok šiestich vodičov do motorového priestoru.

Prepoj do motorového priestoru

Asi sa nevyhnete nutnosti odstrániť stierače, plastov pod nimi, krycí plech. Všetko opäť podobné ako napríklad pri dopĺňaní kontroly hladiny ostrekovačov, alebo ASR.

Z vonkajšej strany som si na gumovej priechodke pripravil dierku, strčil dnu plochý skrutkovač a z vnútorného priestoru prestrčil zväzok smerom von. Na počudovanie to išlo relatívne ľahko.

Natiahol som zväzok ako je viditeľné na pár fotografiách až ku klaksónu za ľavú prednú hmlovku.

A dokončil zapojenie konektora:

  • T6y/1 – fialovo-zelená – jednotka PDC J446, pin 11
  • T6y/2 – fialovo-modrá – jednotka PDC J446, pin 3
  • T6y/3 – fialovo-šedá – jednotka PDC J446, pin 12
  • T6y/4 – fialovo-žltá – jednotka PDC J446, pin 4
  • T6y/5 – modro-hnedá – jednotka PDC J446, pin 10
  • T6y/6 – modro-červená – jednotka PDC J446, pin 14

Nezabudnite na tesniace gumičky a po zasunutí všetkých pinov zatlačiť fialovú poistku.

Demontáž, rozoberanie číslo 2

Postup rozoberania predného nárazníka je totožný s predošlým návodom na výmenu žiaroviek v predných svetlometoch, kde som ich vyberal z auta. Ak by som to mal zhrnúť, odporúčam rovnú plochu, a dvihnúť komplet prednú časť auta a podložiť podperami kvôli stabilite.

Pre lepší prístup demontujeme kolesá a plastové podbehy, rovnako i spodný kryt motora a obe predné hmlovky. Nárazník drží voči blatníku na dvoch torx skrutkách na každej strane. K prednej je problém sa dostať, ale zvládnuť sa to dá ak má človek aspoň trochu nervy v poriadku a nestresuje pri tom.

Zhora i zo spodu sú ďalšie skrutky ktoré treba vybrať. Nárazník odporúčam demontovať v dvojici, alebo si ho na jednej strane podložiť aby nespadol.

Pokiaľ má auto už od výroby ostrekovače svetiel, priamo na čerpadle je zacvaknutá prípojka hadičky. Po jej odpojení sa s nádržky bude valiť voda z ostrekovačov, tak buď si ju vyprázdnite vopred, alebo pripravte vedro či misku na zachytenie vody.

Ďalší krok je o rozhodnutí. Alebo rozhodnutie malo byť už skôr? Použiť nárazník s pripravenými otvormi i senzormi, alebo pokračovať v nasledujúcom kroku, vŕtaní otvorov a osadení držiakov so senzormi. Obe možnosti sa dajú realizovať v domácich podmienkach.

Vŕtanie otvorov, montáž senzorov

Vŕtanie

Z vnútornej strany nárazníka sú zvýraznené podobne ako pri ostrekovačoch aj montážne miesta pre predné senzory. Celkovo sú štyri. Na ich vyvŕtanie potrebujeme buď originál rezačku (alebo ako to nazvať), alebo stupňovitý vrták (stromček).

Pozn.: postup vŕtania otvoru je zo zadného nárazníka. Postup je však totožný aj pre predný, ale pravdepodobnosť doplnenia predných senzorov sa v dielenskej príručke asi nezvažuje.

Podľa dielenskej príručky treba otvor vŕtať na trikrát – tenký vrták v strede otvoru, následne 8 mm priemer a na záver „vystrihnúť“ (nástrojom BEA 000 001) či vyraziť na 18 mm. Alternatívne je uvádzané vŕtanie priamo na veľkosť 18 mm v priemere. Ja som použil najprv červenú fixu pre zvýraznenie stredovej diery, nasledoval 3 mm vrták a na záver stromček s 18 mm priemerom.

Odporúčam sa držať dielenskej príručky a začať z vonkajšej strany a dočistiť z vnútornej strany. Vzniknuté nerovnosti a piliny čiastočne zakryje prechodová tesniaca gumička. V prípade veľkých nezrovnalostí hranu otvoru zatrieť vo farbe nárazníka opravnou ceruzkou.

Pri prvom aute som predný nárazník menili komplet, žiadne ďalšie komplikované úkony ma nečakali, iba nárazník nasadiť. V druhom prípade nasleduje lepenie a osadenie senzorov.

Montáž senzorov

Senzory sú uchytené do plastových držiakov prilepených obojstrannou páskou k nárazníku. každý zo štyroch držiakov má svoje miesto podľa číselného označenia:

  • 6V0 919 485 – vľavo vonku
  • 6V0 919 485 A – vľavo vnútri
  • 6V0 919 486 A – vpravo vnútri
  • 6V0 919 486 – vpravo vonku

Senzory sú len všetky rovnaké, i keď stretol som sa s ich delením:

  • 5Q0 919 275 B GRU – vnútorné senzory
  • 5Q0 919 275 B GRU – vonkajšie senzory

Vnútorná čast je myslený priestor bližšie k ŠPZ, vonkajšie sú na okrajoch nárazníka. Ľavá a pravá strana je určená v smere jazdy (ľavá vodič, pravá spolujazdec).

Aj tu je výhoda namontovaných senzorov priamo v zakúpenom nárazníku. Neriešili sme zapojenie, uchytenie a dĺžky prepojovacieho káblového zväzku či už medzi senzormi, alebo od posledného senzoru smerom k riadiacej jednotke (samozrejme cez 6-pinový konektor za ľavou prednou hmlovkou).

Postup lepenia som si zvolil po krátkej úvahe vlastný, ktovie či správny… Na nastriekané senzory som nasadil tesniace krúžky. Senzory som osadil do pripravených plastových držiakov a tie rozmiestnil podľa popisu vyššie, aby som dal správny držiak na správnu pozíciu.

V nárazníku sú aj obkreslené obrysy, ale o niečo väčšie ako samotné držiaky, nespoliehal som sa veľmi na to. Podklad som vyčistil a zbavil mastnoty, kontrolovaním vonkajšej a vnútornej strany osadil sety držiak+tesnenie+senzor na dané miesto. Konektory všetkých senzorov sú otočené smerom von (od stredu nárazníka ku okraju).

Zapojenie nárazníka

Už vyššie som spomenul, že prvý zväzok bol súčasť nárazníka. Podarilo sa mi dúfam aspoň orientačne napísať si dĺžky a niečo nafotiť pre predstavu. Legenda priamo v obrázku. Príchytky je výhodnejšie asi najprv osadiť na nárazník a až potom ich sťahovať ku kabeláži.

Pri výrobe použili podľa všetkého obyčajnú izolačnú pásku, tak som to pri druhom aute skúsil tiež.

Na každom senzore sú tri vodiče – signál, a dva napájacie. Napájacie vodiče sú navzájom prepojené, signálové vedú z každého senzora osobitne.

  • T3a/1 – modro-červená – plusové napájanie
  • T3a/2:
    • fialovo-zelená – vľavo vonku
    • fialovo-modrá – vľavo vnútri
    • fialovo-šedá – vpravo vnútri
    • fialovo-žltá – vpravo vonku
  • T3a/3 – hnedo-modrá – ukostrenie, mínusové napájanie

Všetkých 6 vodičov je privedených na spojovací konektor 813 a 713 s odpovedajúcimi pinmi a gumennými tesneniami. Poradie zo strany nárazníka (parkovacích senzorov) je nasledovné:

  • T6y/1 – fialovo-zelená – vpredu vľavo G255
  • T6y/2 – fialovo-modrá – vpredu vľavo uprostred G254
  • T6y/3 – fialovo-šedá – vpredu vpravo uprostred G253
  • T6y/4 – fialovo-žltá – vpredu vpravo G252
  • T6y/5 – modro-hnedá – vpredu vľavo G255 + prepoj na pin 3 všetkých predných senzorov
  • T6y/6 – modro-červená – vpredu vľavo G255 + prepoj na pin 1 všetkých predných senzorov

Pozor na správne zapojenie. Ja som sa trošku prepočítal, nevhodne si poznačil farebné náhrady a musel hľadať chybu sám po sebe a opravovať. Pozície pinov sú na konektore popísané, ale poradie je na môj vkus trošku prehodené.

Dodatočne som pri druhom aute zistil, že samotná Škoda vydala chybnú schému zapojenia. Na začiatku tohto postupu je už tá správna, netreba sa ničoho báť.

Kabeláž som vyrábal postupný prepájaním jednotlivých senzorov, pri troch zo štyroch senzorov sú na pine 1 a 3 po dva vodiče, na tom poslednom (vonkajší pravý) sú už len po jednom vodiči.

Kabeláž som mal pripravenú vopred. Na nárazníku je 10 výstupkov, pripravených bodov, kde sa uchytia sťahovacie pásky 3D0 971 838 L.

Stačí sa držať línie nad spodnou mriežkou chladiča a spočítať všetkých 10 kúskov (mimochodom, po 1 kuse sa myslím ani nepredávajú).

Pozn.: Pre konektor existuje originál držiak, no na ten som pri objednávke zabudol. Použil som preto ďalšiu sťahovaciu príchytku, ale až keď bol nárazník na svojom mieste a konektor zapojený.

Montáž nárazníka, stieračov

To už je doslova skladačka. Pozor si treba dať na zapojenie ostrekovačov (ak je nimi auto vybavené) a správne nasadenie na prednú deformačnú zónu. Spojovací konektor ku senzorom je dostupný aj v priestore po prednej hmlovke, nie je nutné ho zapájať okamžite. Hlavne treba vrátiť na svoje miesto všetky skrutky. Hmlovky ak boli demontované fajn, ak nie, možno bude bez nich lepší prístup. Podbehy nasadíme najprv v prednej časti kvôli kolízii s nábežnou hranou nárazníka. 

Rovnako osadíme späť mechanizmus stieračov, krycí plech, plasty pod stieračmi a stierače.

Kódovanie

V našom prípade prakticky žiadne. Jednotka PDC bola už používaná, preto fungovala takmer okamžite po zapojení.

Problémom bola zle vydaná schéma od Škodovky, čo som spomínal už aj vyššie. Trošku sa pomýlili vo vedení od 6-pinového konektora v nárazníku k riadiacej jednotke PDC.

Pri druhom aute bolo nutné kódovanie poupraviť. Všetko ale závisí, kde bola kupovaná jednotka. Ak niekde z bazáru používaná, stačí kódovanie skontrolovať, je to ale individuálna záležitosť. Niekto môže mať ťažné zariadenie, iný kameru či automatickú prevodovku, niekto zase kombináciu jednotlivých možností. Prikladám preto aspoň pre predstavu, čo sa môže nastaviť v základnom kódovaní. Zvyšok je o adaptáciách, ale to je na dlhšie testovanie a debatu.

Odporúčam však určite nakódovať možnosť zobrazenia trajektórie. Je to celkom slušná zábavka na ohúrenie, no určite má i praktické využitie.

- Modul 10 – Park/Steer. Assist
- Coding 07 - Long coding
Byte 1 – Bit 4 Limited Operation active/enabled zaškrtnúť (z 0 na 1)
Byte 1 – Bit 5 Vehicle Path Display active/enabled zaškrtnúť (z 0 na 1)

Finalizácia

Predné senzory je možné zapnúť/vypnúť aj cez doplnené tlačidlo.

Dovolím si tvrdiť, že nie je poznať veľmi viditeľný rozdiel medzi kupovaným a vŕtaným nárazníkom.

Zobrazenie senzorov v základnom kódovaní a spustení.

Senzory sa zobrazujú na ľavej bočnej strane infotainmentu aj pri cúvacej kamere.

Pokiaľ máte nakódovanú aj trajektóriu, vyzerá to nejako takto. Trajektória sa zobrazuje podľa zaradenej rýchlosti (prvý stupeň vpred alebo spiatočka). Bohužiaľ, nijako nesúvisí s trajektóriou kamery (signál senzorov nenatočí čiary na kamere).

Test?

Áno, prebehol, krátky a rýchly. Spolu s niekoľkými fotografiami som to spojil do videa pre lepšiu predstavivosť 🙂 

Zdroje a odkazy:
http://www.cars-equipment.com/www/en/shop/park-assist-parts/oem-5e0971095cm-ops-pdc-pla-front/?mobiletpl=1#prettyPhoto
https://www.carsystems.eu/new-skoda-fabia-3-6v0-park-pilot-front-and-rear-w-ops-for-rhd-markets-5q0919294e,id2181.html
https://skoda.7zap.com/cz/cz/fabia/fab/2016-797/9/919-919050/

14 komentárov článku “Predné parkovacie senzory

  1. Excellent work. I have a question, the module 5Q0919294 was another skoda fabia? or another model? normally all have 8 sensors but Fabia has 7.

    1. They are assembled for several models, VW, Skoda and Audi. it’s 8K parklife unit, but Fabia 3 uses only 7 sensors. I didn’t check other cars and the number of sensors. works reliably

      1. I understand, but the unit you have mounted is specific for fabia? I have a 5Q0919294K of a Golf VII, but I get an error because one of the rear sensors is missing. I should parameterize or should I connect the central sensor to the left center and right center pin? sorry for my english, I use translator

  2. Dobrý den, zkoušel jste jestli korektně funguje jednotka 5Q0 919 294 E jen při zapojení zadních parkovacích senzorů? Jedná se mi o to, že chci dodělat na Fabii jen zadní parkovací senzory s tím, že do budoucna dodělám i přední, proto chci koupit už jednotku pro přední i zadní senzory 5Q0 919 294 E. Jen nevím jestli při tomto zapojení bude parkovací asistent fungovat.

    1. Zatial neskusal. U seba v aute nemam este dokoncene ani zadne senzory, chyba mi aktivacia v autorizovanom servise, zatial teda nezobrazuje informacie ani obrazok na radiu. Funguje iba zvukova signalizacia. Jednotky teoreticky viem prehodit, no bez obrazu sa bude blbo porovnavat ci to zobrazi a bude fungovat spravne

      1. Děkuji za rychlou odpověď. Pokud půjde jen zvuková signalizace, tak to nějak přežiju. Dokódování pořeším přes servis. Ještě jedna otázka. Vím jaké je číslo dílu svazku v zadním nárazníku 6V9971065, bohužel nevím číslo dílu svazku od zadního nárazníku k parktroniku a pak kabeláz od parktroniku k řídící jednotce vozidla. Dle montážního manuálu k 6v0 054 630 je to jeden svazek viz https://www.uschovna.cz/zasilka/OKUSZ3GNY646W5JT-RW3/ , bohužel nevím jeho značení. Dokázal byste poradit?

        1. pôjde aj obrazová, ale v domácich podmienkach sa to spustiť nedá…
          nie je lepšie objednať rovno celú sadu k zadným PDC? ani online ETKA základný zväzok nepozná, iba ten v nárazníku. ja si všetko vyrábam sám, čiže v tomto moc neporadím. zoznam dielov mám, návod ešte som nestihol dokončiť 🙁

          1. Děkuji za info, nakonec to budu řešit novou instalační sadou jen na zadek. Sehnal jsem sadu jen za 98 euro, takže za hubičku. Určitě pak dám vědět jak vše dopadlo a na kolik vyšlo kódování v servisu.

    2. because Golf probably uses 4 sensors in the back and another 4 in the front. Fabia has only 3 sensors in the back and 4 in the front. it is necessary to get a unit that has it adapted in the dataset or try to follow someone who does it change. but I don’t know how to do it

    1. jednotka je stale rovnaka pre 8 aj 7 senzorovu variantu. rozdiel je v tzv. datasete – udajoch, ktore ma napevno jednotka v sebe. je mozne ju cez ODIS (alebo ODIS-E?) „prerobit“ z 8K na 7K alebo v pripade potreby aj naopak. alebo potom hladat jednotku napr. z buracky kde je jasny povod Fabia 3 pripadne Rapid. je ich ale malo

  3. Thanks for the article wirer. Where did you get the part information like the chart for button combinations?

    1. it’s all about finding and finding information in catalogs (especially freely available online) and stores where photos and part numbers are available

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Začnite písať požadovaný hľadaný výraz a stlačte ENTER pre vyhľadávanie. Stlačením ESC hľadanie zrušíte.

Návrat hore