Podobne ako pri snímači hladiny v nádobke ostrekovačov, aj táto funkcia je skôr príplatková, v niektorých, hlavne severských, krajinách možno aj celkom obľúbená .
Zoznam materiálu:
- 5M0955986C – tryska (2x)
- 8E0973202 – konektor (2x)
- vodiče 4-5 m
- poistka 7.5A, pozícia 34
- pin do poistkovej skrinky
Potrebné náradie:
- Torx 20-25, gola/vidlicový/očkový kľúč 10 a 13
- textilná izolačná páska
- sťahovacie pásky
- krimpovacie kliešte/kombinačky
- teplovzdušná pištoľ + zmršťovacie bužírky
- plochý skrutkovač
- spájkovačka, cín, kalafónia
- orezávací nôž
Schéma zapojenia:
Postup:
Vyhrievané trysky sa osádzajú namiesto pôvodných trysiek – rozdiel je v tom, že majú v sebe špirálu a sú osadené konektorom pre pripojenie vodičov. Opäť existuje možno viacero variánt uchytenia a vedenia káblov, popíšem tú svoju.
Pre jednoduchšiu manipuláciu a ťahanie káblov odporúčam demontovať koleso a demontovať plastový podbeh. V podbehu je 16 skrutiek vrátane tých, ktoré držia spodný ochranný kryt motora.
Ďalej je nutné demontovať ramienka stieračov – plochým skrutkovačom plastové krytky a gola 13 povoliť. Demontovať plastový kryt pod stieračmi nad vodným kanálom vycvaknutím smerom hore. Možno existujú aj iné možnosti ako sa dostať z motorového priestoru do interiéru, ale ja som sa snažil držať originálu.
Ak ide o starší ročník, môže mať z vnútornej strany protihlukovú izoláciu. Tú treba jednoducho demontovať povolením všetkých desiatich plastových poistiek.
Káble sú ťahané súbežne s hadičkami ostrekovačov v prednej kapote, následne spodnou časťou pravého blatníka, vodným kanálom popod plast stieračov a cez gumovú priechodku do interiéru. Obe hadičky sú spojene, ľahko sa vyberajú von. Tak som si urobil prípravu – kábliky nechal trčať asi o 5 cm viac oproti koncu hadičky a omotával textilnou izolačnou páskou. Najprv jednu hadičku, potom druhú. V mieste stretu hadičiek sa mi stretávali aj vodiče. Tie som navzájom spájkoval a predĺžil o ďalšie asi 3 m (presnú dĺžku bohužiaľ poznačenú nemám). Spoj zaizolujte, opäť omotávajte textilnou izolačnou páskou až pokiaľ sa vám podarí. Ideálne na celom zväzku až do priestoru vodného kanálu. V mieste blatníka zo spodnej strany som použil zvyšok husieho krku z predošlej montáže a spevnil tak vodiče v málo chránenom mieste. Vodiče som upevňoval sťahovacími páskami k pôvodnému zväzku.
Šikovné a tenké ruky si s tým hravo poradia, ja som musel demontovať mechanizmus stieračov a povoliť krycí čierny plech v motorovom priestore. Pomôže dielenská príručka. Dostaneme sa tak z pravej strany na stranu ľavú (v smere jazdy). Káble potrebujeme prestrčiť cez gumovú priechodku do interiéru – prerezávať som ju nechcel, využil som jeden z dvoch menších zaslepených prechodov. Odstrihnúť koniec, prestrčiť káble, zatesniť a zaizolovať. Použil som zmršťovaciu bužírku a sťahovaciu pásku pre poistenie.
Po pretiahnutí vodičov do interiéru ostáva ich len zapojiť. Ukostrenie mám riešené cez káblové oko M6 a skrutkou s maticou na plechu po odstránení bočného plastového krytu pri otvorených dverách.
Celý držiak poistiek vyskrutkujeme (2x Torx 20), vykloníme smerom dozadu pre lepší prístup. Odstránime z neho zadný plastový kryt, vytiahneme fialovú poistku a dostaneme sa k pinom. Plusový vodič je napájaný priamo cez poistku č.34. Mal som doma vhodný pin (číslo zistené nemám), preto som išiel originálnou cestou – zasunúť, zatlačiť späť poistku, nasadiť zadný kryt a osadiť na pôvodné miesto. Nezabudnite osadiť malú nožovú poistku s hodnotou 7.5 A. Fotiek mám trošku pomenej, tak hádam nebudete mať problémy.
Pri tomto zapojení sa nič nenastavuje ani nekóduje. Citujem z manuálu:
„Upozornenie
Dýzy ostrekovačov predného skla sa automaticky vyhrievajú po naštartovaní motora.„
Podľa niektorých zdrojov sa vyhrievanie zapína automaticky pri zapnutí zapaľovania, niekde sa uvádza nutný pokles vonkajšej teploty pod 10°C (?). Nechám sa prekvapiť v zime .
Na záver ostáva už len poskladať zvyšok rozobratého auta.
A vyznam toho prihrevu? Zohrieva vodu z ostrekovacov? Lebo v zime tak ci tak pouzivam zimnu kvapalinu do nejakych -20 , ta by zamrznut nemala ani s obycajnymi tryskami.
Ohrievaju sa len trysky, nie cela hadicka. Ide o to, aby to neprimrslo v tej malickej dierke, cez ktoru voda strieka. Pripadne ked je tam plno snehu
Význam to rozhodne má – vyskúšané. Na tryske ti voda úplne nezamrzne (ak nemáš spätný ventil). Dôvodom je, že voda stečie do nádržky (preto tie pumpy nie sú spätnotesné). Lenže metanol sa vyparí rýchlejšie ako voda, a tá voda má tendenciu na ústi trysky a v nej primŕzať (rozumej tie zvyšky vody). Deje sa to najmä za rýchlej jazdy pod cca 3°C. Trysky vtedy striekajú akoby boli zanesené.
S vyhrievanými som tento jav nikdy nespozoroval.
Najväčší význam to však má, ak máš namontovaný ten spätný ventil. Vtedy je to takmer nevyhnutnosť.