Vyhrievané trysky ostrekovačov

Podobne ako pri snímači hladiny v nádobke ostrekovačov, aj táto funkcia je skôr príplatková, v niektorých, hlavne severských, krajinách možno aj celkom obľúbená 🙂 .

Zoznam materiálu:

  • 5M0955986C – tryska (2x)
  • 8E0973202 – konektor (2x)
  • vodiče 4-5 m
  • poistka 7.5A, pozícia 34
  • pin do poistkovej skrinky

Potrebné náradie:

  • Torx 20-25, gola/vidlicový/očkový kľúč 10 a 13
  • textilná izolačná páska
  • sťahovacie pásky
  • krimpovacie kliešte/kombinačky
  • teplovzdušná pištoľ + zmršťovacie bužírky
  • plochý skrutkovač
  • spájkovačka, cín, kalafónia
  • orezávací nôž

Schéma zapojenia:

Postup:

Vyhrievané trysky sa osádzajú namiesto pôvodných trysiek – rozdiel je v tom, že majú v sebe špirálu a sú osadené konektorom pre pripojenie vodičov. Opäť existuje možno viacero variánt uchytenia a vedenia káblov, popíšem tú svoju.

Pre jednoduchšiu manipuláciu a ťahanie káblov odporúčam demontovať koleso a demontovať plastový podbeh. V podbehu je 16 skrutiek vrátane tých, ktoré držia spodný ochranný kryt motora.

Ďalej je nutné demontovať ramienka stieračov – plochým skrutkovačom plastové krytky a gola 13 povoliť. Demontovať plastový kryt pod stieračmi nad vodným kanálom vycvaknutím smerom hore. Možno existujú aj iné možnosti ako sa dostať z motorového priestoru do interiéru, ale ja som sa snažil držať originálu.

Ak ide o starší ročník, môže mať z vnútornej strany protihlukovú izoláciu. Tú treba jednoducho demontovať povolením všetkých desiatich plastových poistiek.

Káble sú ťahané súbežne s hadičkami ostrekovačov v prednej kapote, následne spodnou časťou pravého blatníka, vodným kanálom popod plast stieračov a cez gumovú priechodku do interiéru. Obe hadičky sú spojene, ľahko sa vyberajú von. Tak som si urobil prípravu – kábliky nechal trčať asi o 5 cm viac oproti koncu hadičky a omotával textilnou izolačnou páskou. Najprv jednu hadičku, potom druhú. V mieste stretu hadičiek sa mi stretávali aj vodiče. Tie som navzájom spájkoval a predĺžil o ďalšie asi 3 m (presnú dĺžku bohužiaľ poznačenú nemám). Spoj zaizolujte, opäť omotávajte textilnou izolačnou páskou až pokiaľ sa vám podarí. Ideálne na celom zväzku až do priestoru vodného kanálu. V mieste blatníka zo spodnej strany som použil zvyšok husieho krku z predošlej montáže a spevnil tak vodiče v málo chránenom mieste. Vodiče som upevňoval sťahovacími páskami k pôvodnému zväzku.

Šikovné a tenké ruky si s tým hravo poradia, ja som musel demontovať mechanizmus stieračov a povoliť krycí čierny plech v motorovom priestore. Pomôže dielenská príručka. Dostaneme sa tak z pravej strany na stranu ľavú (v smere jazdy). Káble potrebujeme prestrčiť cez gumovú priechodku do interiéru – prerezávať som ju nechcel, využil som jeden z dvoch menších zaslepených prechodov. Odstrihnúť koniec, prestrčiť káble, zatesniť a zaizolovať. Použil som zmršťovaciu bužírku a sťahovaciu pásku pre poistenie.

Po pretiahnutí vodičov do interiéru ostáva ich len zapojiť. Ukostrenie mám riešené cez káblové oko M6 a skrutkou s maticou na plechu po odstránení bočného plastového krytu pri otvorených dverách.
Celý držiak poistiek vyskrutkujeme (2x Torx 20), vykloníme smerom dozadu pre lepší prístup. Odstránime z neho zadný plastový kryt, vytiahneme fialovú poistku a dostaneme sa k pinom. Plusový vodič je napájaný priamo cez poistku č.34. Mal som doma vhodný pin (číslo zistené nemám), preto som išiel originálnou cestou – zasunúť, zatlačiť späť poistku, nasadiť zadný kryt a osadiť na pôvodné miesto. Nezabudnite osadiť malú nožovú poistku s hodnotou 7.5 A. Fotiek mám trošku pomenej, tak hádam nebudete mať problémy.

Pri tomto zapojení sa nič nenastavuje ani nekóduje. Citujem z manuálu:

Upozornenie
Dýzy ostrekovačov predného skla sa automaticky vyhrievajú po naštartovaní motora.

Podľa niektorých zdrojov sa vyhrievanie zapína automaticky pri zapnutí zapaľovania, niekde sa uvádza nutný pokles vonkajšej teploty pod 10°C (?). Nechám sa prekvapiť v zime 🙂 .

Na záver ostáva už len poskladať zvyšok rozobratého auta.

Zdroje:

http://www.vw-club.cz/

3 komentáre článku “Vyhrievané trysky ostrekovačov

  1. A vyznam toho prihrevu? Zohrieva vodu z ostrekovacov? Lebo v zime tak ci tak pouzivam zimnu kvapalinu do nejakych -20 , ta by zamrznut nemala ani s obycajnymi tryskami.

    1. Ohrievaju sa len trysky, nie cela hadicka. Ide o to, aby to neprimrslo v tej malickej dierke, cez ktoru voda strieka. Pripadne ked je tam plno snehu

    2. Význam to rozhodne má – vyskúšané. Na tryske ti voda úplne nezamrzne (ak nemáš spätný ventil). Dôvodom je, že voda stečie do nádržky (preto tie pumpy nie sú spätnotesné). Lenže metanol sa vyparí rýchlejšie ako voda, a tá voda má tendenciu na ústi trysky a v nej primŕzať (rozumej tie zvyšky vody). Deje sa to najmä za rýchlej jazdy pod cca 3°C. Trysky vtedy striekajú akoby boli zanesené.
      S vyhrievanými som tento jav nikdy nespozoroval.
      Najväčší význam to však má, ak máš namontovaný ten spätný ventil. Vtedy je to takmer nevyhnutnosť.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Začnite písať požadovaný hľadaný výraz a stlačte ENTER pre vyhľadávanie. Stlačením ESC hľadanie zrušíte.

Návrat hore
Prehľad ochrany osobných údajov

Webová stránka wirer.sk používa na súbory cookie, ktoré sú použité za účelom merania návštevnosti webu, cielenia reklamy, prispôsobenia zobrazenia webových stránok wirer.sk. Cookie pre meranie návštevnosti webstránky a prispôsobenie zobrazenia webových stránok sú spracovávané na základe oprávneného záujmu našej spoločnosti. Cookie pre cielenie reklamy sú spracovávané na základe vášho súhlasu.

Údaje, ktoré prevádzkovateľ takto získa, môžu byť sprístupnené ďalším spracovateľom, najmä prevádzkovateľom služieb a platforiem Google a Facebook.

Webové stránky možno používať aj v režime, ktorý neumožňuje zbieranie údajov o správaní návštevníkov webu.

Zbieranie údajov o správaní návštevníkov webu je aktivované z iniciatívy návštevníka webu, vyjadreného aktívnym zaškrtnutím možnosti „Súhlasím“, ktorá nasleduje za upozornením v dolnej časti webovej stránky, znejúcim nasledovne:

Na webovej stránke wirer.sk sa používajú súbory cookie, ktoré sú použité za účelom merania návštevnosti webu, cielenia reklamy, prispôsobenia zobrazenia webových stránok.

Súhlas udeľujete na dobu, ktorá je uvedená ďalej pri jednotlivých marketingových  súboroch cookie. Súhlas so zbieraním údajov súborov cookie pre marketingové účely možno vziať kedykoľvek späť, a to pomocou zmeny nastavenia príslušného internetového prehliadača, alebo otvorením ponuky Zmeniť nastavenia cookie v hornej ľavej časti stránky.