Svetelný senzor v palubnej doske

Po neúspešnej inštalácii neoriginálneho čínskeho modulu pre automatické zapínanie svetiel som sa snažil o trošku prívetivejšiu a originálnejšiu verziu. Originál fotosenzor v palubnej doske.

Zoznam materiálu:

– 6V0 907 451 A – fotosenzor v palubnej doske. POZOR ! dôležité je označenie A na konci. Pokiaľ je v aute automatická klíma, pravdepodobne už bude aj senzor, ale bez písmena A.
– 1K0 972 704 C – konektor pre fotosenzor
– 5E0 941 431 N – prepínač svetiel s funkciou AUTO (možné použiť aj s indexom D na konci, celočierne prevedenie)
– 000 979 009 E – 6ks – piny do konektora, BCM jednotky, prepínača svetiel
– vodiče 4 m

Potrebné náradie:

– textilná izolačná páska
– sťahovacie pásky
– krimpovacie kliešte/kombinačky
– úzky plochý skrutkovač / hrubšia ihla
– torx 20
– notebook a diagnostika

Schémy zapojenia:

Pohľad na svetelný senzor a konektor:

Senzor nie je nutné rozoberať, ide len o názornú ukážku. Káble som si prichystal vopred, senzor sa predáva zvyčajne bez nich.

Postup:

Rozobrať polovicu interiéru … 😀
Možno to až také komplikované nebude. Ako stále, píšem ako som postupoval ja.
Kedže sa potrebujeme dostať k svetelnému senzoru alebo k jeho krytu, nevyhol som sa demontáži okrasnej lišty, rádia, stredných výduchov kúrenia, prepínača svetiel (ten sa musí vymeniť tak či tak), BCM jednotky a budíkov (prístrojová doska).
Okrasná lišta je nacvaknutá – odporúčam začať na strane vodiča, konkrétnejšie na pravej strane kde končia budíky. Vložiť plastové páčidlo, alebo jednoducho potiahnúť rukov. Následne povyťahovať po celej jej šírke smerom k spolujazdcovej strane. Odložíme si ju bokom, aby sa predišlo jej zničeniu.
Na rádio sú nutné vyťahovacie prípravky, pliešky. Tie zasunieme do vyznačených otvorov a celé rádio vyberieme von. Odpojenie konektorov už necham na uvážení. Teoreticky tieto dva kroky je možné vynechať, ak si trúfnete vybrať priamo výduchy kúrenia a podarí sa vám prestrčiť potrebné dva vodiče od svetelného senzora k BCM jednotke.
Výduchy kúrenia držia na myslím 4 či 5 plieškoch, prii vyberaní si pomôžeme oboma rukami – jednu do otvoru po rádiu, druhú z vonkajšej strany. Tou spodnou rukou vytlačíme výduchy von. Chce to trošku cviku, ale dá sa to hneď na prvýkrát.
Pre demontáž budíkov skloňte volant do spodnej polohy a smerom k sebe. Odistite krytiu lištu dekoru potiahnutím k sebe, držať ju bude koženka. Tá môže ostať na svojom mieste. Pod budíkmi vyskrutlujeme dve torx skrutky, postačí skrutkovač od rezervy, torx č.20. Budíky vytiahneme nad volant a zatiaľ neriešime.
Prepínač svetiel prepneme do polohy 0 (slovom nula), zatlačíme dnu a zároveň otočíme v smere ručičky hodiniek, čím sa uvoľnia západky a prepínač vytiahneme von, odpojíme konektor.
BCM jednotka je nacvaknutá v svojom držiaku pod volantom, presnejšie za poistkami. Lepšie je najprv odpojiť všetky 3 konektory a až potom ju vyberať.
A aby som nezabudol, na vybratie krytu namiesto svetelného senzora, alebo pre jeho kontrolu využite plastové páčidlá, je uchytený iba dvoma pružnými sponami.
Tým rozoberanie zatiaľ končí, začína elektronická časť. Celkovo je potrebné natiahnúť tri vodiče – dva idú medzi senzor a BCM jednotku, jeden medzi prepínač svetiel a BCM jednotku.
 

Osadenie pinov:

– svetelný senzor – pin 1 – smer BCM – T73a/13
– svetelný senzor – pin 4 – smer BCM – T73c/56
– prepínač svetiel – pin 2 – smer BCM – T73a/43
 
Vodiče som zapájal najprv do svetelného senzora, piny zakrimpujeme na vodiče a vložíme na správnu pozíciu do konektora, konektor zapojíme do senzora. Vodiče som ako zvyčajne omotal textilnou izolačnou páskou pre ochranu na dĺžke asi 120 cm, vodiče sú dlhšie asi o 20 cm smerom k BCM. Prestrčíme ich otvorom pre senzor a senzor osadíme na svoje miesto. Pre správne vedenie vodičov poslúžia otvory po výduchoch, rádiu, budíkoch. Vodiče natiahneme smerom k BCM jednotke priestorom za budíkmi a prichytíme o pôvodné káblové zväzky.
Od prepínača svetiel je nutné natiahnúť jeden ďalší vodič priamo do BCM. Pin si nakrimpujeme na asi meter dlhý vodič, na konektore úzkym skrutkovačom alebo ihlou odistíme poistný plast a pin osadíme na správne miesto. Opäť prichytíme  na vhodné miesto k pôvodnej kabeláži smerom k BCM jednotke a osadíme na správnu pozíciu.
Tým by bolo doplnenie potrebných prepojov dokončené. Zloženie všetkých potrebných prístrojov na svoje miesto je otázkou pár minút, poradie nie je dôležité (prepínač svetiel, budíky, rádio, okrasná lišta, …).
Ako predposledný bod je nutné nakódovanie senzora, aby auto o ňom vôbec vedelo. Zároveň je možné nastaviť si coming/leaving home.

Kódovanie:

– Modul 09 – Central Electronics
– Coding – Long coding calculator
    – Byte 6 – Bit 0-1 zmeniť na 01 Light Sensor installed [PR-8K3+8N4]
    – Byte 6 – Bit 3 zaškrtnúť (z 0 na 1)
    – Byte 7 – Bit 0-1 zmeniť na 03 Coming/Leaving-Home Type: Seat/Skoda/Volkswagen
    – Byte 7 – Bit 5 zaškrtnúť Light Switch with Assistance Driving Light (ADL) installed [PR-8K3]
– Adaptations 10
    Comfort illumination-Coming Home Verbaustatus zmeniť na automatic
    Comfort illumination-Leaving-Home Verbausstatus zmeniť na Enabled
    Comfort illumination-Menuesteuerung Coming Home Werkseinstellung zmeniť na active
    Comfort illumination-Helligkeitsschwelle Infrarot-Messung zmeniť na 72.0
    Comfort illumination-Helligkeitsschwelle Forward-Messung zmeniť na 100.0
    Comfort illumination-lho_aktiviert zmeniť na active
    Comfort illumination-Coming Home Leuchten zmeniť na Fog light/Low Beam podľa požiadaviek
    Comfort illumination-Coming-home Einschaltereignis zmeniť na Driver door/Ignition (volí sa možnosť, odkedy má počítať nastavený čas coming home)
 
Pri zvolení stretávacích svetiel:
(5)-Leuchte6ABL LB44-Light_Function_B_6 zmeniť na Coming Home Leaving Home
(5)-Leuchte7ABL RB5-Light_Function_B_7 zmeniť na Coming Home Leaving Home
 
Pri zvolení hmloviek:
Leuchte12NL LB40-Light_Function_C_12 zmeniť na Coming Home Leaving Home
Leuchte13NL RB3-Light_Function_C_13 zmeniť na Coming Home Leaving Home
 
Záverečný krok? Počkať si na zotmenie a otestovať funkčnosť automatického zapínania svetiel aj Coming/Leaving Home funkcie.

Video coming/leaving home:

58 komentárov článku “Svetelný senzor v palubnej doske

  1. Hello Wirer,
    what is the difference between the „sunlight penetration photosensor“ on the dashboard and the „sensor for rain
    and light detection“ on the auto-dimming rear-view mirror?

    1. almost none. but I have poor equipment, a simple mirror without sensors. and this was an inexpensive version of the original light sensor.

      1. Thanks for replying.
        I have a Fabia with projector headlights and LED DLRs (8JH and 8K1), manually controlled air conditioning (9AB), simple mirror without sensors (4L2).
        There are 3 versions of the sunlight penetration photosensor:
        – 6V0 907 451 for PR-8K0,8K1,8K9,9C2+9AK
        – 6V0 907 451 A  for PR-8K3,9C0+9AK
        – 6V0 907 451 B for PR-8K3,9C0+9AA+9AB
        so the only one having the PR code for manually controlled A/C is 6V0 907 451 B.
        Do you think for my car, 6V0 907 451 B is the correct one?

        Thanks Wirer, and keep up with the mods, I love them 😀

        1. I used it with index A, it’s also mentioned above. I also have manual air conditioning, projector lights, no rain sensor
          I got a tip, so I did not check it or it’s also good with index B

          1. I don’t understand, but index A has PR code 9AK => „Climatronic with impact pressure control, CFC-free“ so it’s not for manual A/C. Where am I wrong?

            Thanks Andrea

      1. da sa to overit celkom jednoducho a podla mna spolahlivo – vybrat BCM jednotku z auta po odpojeni vsetkych 3 konektorov a priamo na BCM jednotke skontrolovat, ci z nej trcia piny. cast s oznacenim A musi byt kontakt na pozicii 13 a cast C na pozicii 56. tym je zarucena zakladna podpora. nasledne postupovat podla clanku, objednat diely, zapojit vodice, namontovat snimac, vymenit prepinac svetiel a nakodovat

        pripadne porovnat cislo BCM jednotky, moja 6C0 937 089 C to podporovala urcite. vsetko s vyssim koncovym trojcislom (089-090) alebo aspon vyssim indexom (C-D-E-F) ho podporovat bude. uprimne, nemam velmi kedy sledovat a skusat, ktora jednotka co podporuje

        1. Witam.Jaka przyczyna błędu 950280. Wszystko podłączone tak jak powinno być sensor z literką B. Klimatyzacja manualna.Proszę o pomoc.

          1. Nie doradzę, bo nie wiem czy masz to dobrze podłączone i poprawnie zakodowane. Zacząłbym od zamontowania czujnika o indeksie A jak w procedurze. jest sprawdzony i działa w wielu samochodach!

  2. I don’t understand, but index A has PR code 9AK => „Climatronic with impact pressure control, CFC-free“ so it’s not for manual A/C. Where am I wrong?

    Thanks Andrea

    1. Unfortunately, I do not have to confirm or refute it 🙁 it works well as I wrote it, the climate is manual, the rain sensor does not have

  3. Tady bych měl jeden postřeh, či spíše dotaz – všiml jsem si, že se automaticky mění jas podsvícení budíků na palubce u mého Rapida MR2017 podle intenzity světla venku. Když je venku jasno, jas budíků se ztlumí, když je pod mrakem nebo vjedu pod most, jas podsvícení se zesílí. Z toho bych soudil, že nějaký světelný sensor někde osazený bude a předpokládám, že to bude ten samý senzor pod čelním sklem, zmíněný v článku, protože umístit ho jinam by postrádalo logiku.
    Nemám v autě automatické rozsvěcování světel dle jasu, ale pokud už tento sensor je osazený, pak by teoreticky stačilo jen vyměnit spínač světel za verzi s automatikou a povolit v ŘJ automatické rozsvěcování světel, či se mýlím?

    1. senzor v budíkoch v skutočnosti je, viď fotka

      https://wirer.sk/other/fotodioda_budiky.jpg

      bohužiaľ, slúži len pre vodiča na informáciu o tom, že sa zotmelo a má si zapnúť svetlá. nie je napojený na BCM jednotku (teda elektroniku auta), ale iba na budíky. senzor v palubnej doske, prípadne ten v spätnom zrkadle je iný.
      určite nestačí vymeniť prepínač svetiel, minimálne 1 káble bude chýbať…ak je v aute samozatmavovacie spätné zrkadlo, stačí namontovať dažďový senzor, ktorý v sebe má aj senzor vlhkosti pre automatickú klímu a dokáže spínať aj svetlá. ale ten 1 kábel tam musí byť tak či tak. ak by sa jednalo o manuálne spätné zrkadlo, ostáva iba dotiahnúť všetky 3 káble (1 od prepínača a 2 od senzora), vymeniť senzor v palubnej doske, vymeniť prepínač a nakódovať…

      1. Super, díky za info! Holt počkám, až bude mít auto po záruce a pak tu úpravu provedu. Nenapadlo mne, že budíky mají vlastní sensor :D.

    1. No ved nemusis, ak si sikovny a kable prestrcis inou cestou. Pripadne na uloz.to je komplet dielenska prirucka a tam aj tak ina cesta asi nebude. Neviem co som toho nerozobral malo

    2. My solar sensor does not have the index letter at the end of the part number. But it does not have pins 1 and 4 only pins 2 and 3 are there

  4. komu by nefungovali hmlovky v AUTO režime, doplňte si kódovanie o riadok „Byte 6 – Bit 3 zaškrtnúť (z 0 na 1)“. ďakujem za doplnenie návodu 😉

  5. Zvládnuto bez demontáže rádia . Nicméně bez pomoci Wirerka bych to dohromady asi nedal . Měl se mnou pevné nervy . Tímto bych chtěl poděkovat za pomoc .

      1. Ahoj, s čím konkrétně jste měli problém s Davidem? 🙂 Udělal jsem vše dle návodu, zapojení pinů jak má být a mám 2 problémy, nefunguje vubec Coming home a leaving home – vše je dle návodu, 5x jsem to kontroloval a nefungujou mlhovky v režime Auto. Kodování jsem měl včetně Byte 6 – bit 3, který by to měl řešit a nic 🙁 Nemáte nějakou radu?
        Mám Fabia 3 Combi 2016 Ambition plus
        Moc děkuji!

        Honza S.

        1. radu nemam. takto tazko radit ked neviem co bolo kam zapojene a co a ako nakodovane 🙁 osobne to viem pozriet iba na vychode Slovenska

          vsetky 3 vodice zapojene urcite spravne?
          prepinac svetiel je funkcny a s polohou AUTO?
          kodovanie su presne dodrzane hodnoty a parametre?
          pred dorabkou hmlovky fungovali??

      2. Ahoj. Prosim ta, je mozne pouzit snimac slnecneho svitu v palubovke na auto prepinanie svetiel? Chcem namontovat tento snimac, vymenit prepinac svetiel, natiahnut kable a nakodovat. Dazdovy senzor nechcem. Octavia 2 pred FL 2006, climatic. Dakujem.

    1. Ahoj, nevíš prosím na jaký pin se přepínač světel zapojuje na straně BCM u Octavie 3 2016? Nedaří se mi sehnat el. schema. Díky Otmen.

  6. i have followed the guide but I have an error code in vcds

    950280 – Light recognition sensor
    B13CA 29 [009] – Signal Implausible
    Confirmed – Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 200
    Mileage: 85306 km
    Date: 2020.12.11
    Time: 20:30:21

    sensor voltage is stable at 0.6v when plugged in and does not change when dark or in daylight.

    Sensor voltage is 5v when unplugged.

    Lights are always on in auto position

    Could the sensor be be broken? Its a new one from skoda dealer

      1. Thanks I will try this. I remember it was hard to insert the pins in the connector the wire I used was quite thick I will try with pre crimped wires

        1. yesterday I mounted a rain sensor in the windshield. an unknown signal was reported by the unit if the coding was not completed correctly. so I apologize for possibly bad information about cables. some things are solved stupidly at a distance 🙁

  7. Thank you for this great turtorial. I was wondering, I have the automatically dimming rear mirror. Does this mean I already have a lightsensor installed? If so, how can I activate this to be used with coming home / leaving home? And would I need the same auto light switch?

    Thanks in advance!

  8. Ahoj Wirer, dnes som inštaloval svetelny senzor do palubovky podľa Tvojho návodu, všetko napojené.
    Senzor mi nefunguje, v polohe AUTO svieti oranžovo nápis Auto na vypinači , zhasnú denne svetlá a nesvieti žiadne svetlo iba podsvietenie ručičiek.
    Čo sa týka kódovania mam v dlhom kódovaní 07
    0-2Q0 937 087- BCM A0 Std H11 0943
    Táto položka nepodporuje kódovaní
    1-2Q2 959 405-FHSG_DRV
    Kodovanie 110200
    2-2Q2 959 406C- FHSG_PSG
    Kodovanie 090208

    A pri zmene kódovania sú tam lem Byte 0, 1, 2, bez popisu pri oboch.

    Nevieš ako ďalej?

  9. Ďakujem za odpoved.
    Náhodou mi nevieš poradiť čo ešte okrem toho čo si písal k senzoru v adaptáciach treba ešte v tých adaptáciach nastaviť pri tej faceliftovej jednotke aby mi to fungovalo?
    Doplnenie vypínača svetiel AFL som v adaptáciach našiel a nastavil na áno.
    Neviem ako docieliť aby auto o tom senzore vedelo?
    Inak keď dám na vypínači svetiel Auto , tak fungujú hmlovky aj svetla zasvietia, a vypíše na prístrojovke chybu osvetlenia.

    PS . Myslíš, že je vôbec možné to dokodovat, keď je to úplne základný model?
    Ďakujem.

    1. ci to ide dokodovat netusim, faceliftov vela ku mne nechodi. zvycajne pri podobnych dorabkach najprv kontrolujem BCM jednotku, ci tam dany pin fyzicky je, az potom pokracujem v zapajani

  10. Skúsim mam tam známeho, tak uvidím.
    Zo zaujímavosti dám vedieť čo povedali, ale myslím, že presne to čo si vravel: nedá sa.
    Ešte prosím ťa viem, že to sem nepatrí, ale myslíš, že budú vedieť aktivovať smartlink ?Mam rádio swing s tým tlačítkom v strede vpravo : APP/hlava.

  11. Ahoj tak smartlink funkčný, na svetelný senzor povedali, že zapojený správne, ale že nemajú na to kódovanie. Dali mi číslo na jedného chlapíka čo tam kedysi robil elektrikára a ma svoju dielňu, tak som mu volal,že sa v pondelok na to pozrie, či to vôbec BCM podporuje. Tak asi toľko. Inak zajtra mi prídu tie umelé plasty na prednú nápravu čo sušia ev. chladia brzdy.

    1. neviem ako facelift, ale predfacelift svetelny v palubnej podporovala takmer v zaklade…minimalne pri Ambition co som mal povodne som ju menit nemusel

  12. Bojím sa, že keď mám len Active, totálne social edition tak ten svetelný senzor tam budem mať teraz už len pre pocit:-)

      1. skusit mozes. kedysi davno este pred tymto svetelnym som mal z ciny nieco podobne. svetla to prepinalo, ale negungovali ani predne, ani zadne hmlovky. skusal som to prepajat, nakoniec som to odpiekol…a zvolil original z clanku. no vymenu BCM jednotky asi nebudes riesit, tak vyskusaj

  13. A prosím Ta mal si tam vtedy otočný vypínač svetiel s AUTO, alebo to prepinalo aj na obyčajnom vypínači bez AUTO?

  14. Ahoj, ako si vravel modul Čína svetla prepína, ale hmlovky 0 bodov. Kašlem na to.
    Inak nastavil som nazad nastavenia podľa Tvojho návodu na CH/LH bez senzora a už mi to po ťuknuti do diaľkových nejde.
    Pred tým ešte na začiatku to išlo, nevieš čo môže byť problém?

  15. V palubke nič koli BCM, Čína nespina hmlovky tak som do toho nevrtal, tak som to dal do pôvodného stavu a akurát som nakódoval CH po ťuknuti do diaľkových po vypnutí zapalovania. Tak to som myslel že ide:-)

  16. dnes som prerábal predné svetlá z halogenu na projektor a auto malo svetelný senzor od výroby. BCM jednotka s označením 6C0 937 087 D teda určite podporuje svetelný senzor v palubnej doske…

  17. Ahoj wirer, jako musím říct, že návod úplně super, ale práce stala tedy za to 😄 pod tím volantem to je pěkný humus… Nakonec se povedlo 😉 nejdříve mi tedy světla neprepinaly, ale zjistil jsem, že jsem měl přehozené dráty, tak už ok… Už se těším na další úpravy ✌️

  18. Zdravím, chcel by som sa spýtať či je tento postup možný vykonať aj na VW Passat B6 3C r.v. 2010. Vopred ďakujem za odpoveď.

    1. predpokladam, ze nie. je nutne nastudovat schemy pre dany model a rocnik, ako aj zohnat potrebne diely. nie vsetky su zamenitelne napriec VW Group a navyse na rocnikovo dost rozdielnych autach

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Začnite písať požadovaný hľadaný výraz a stlačte ENTER pre vyhľadávanie. Stlačením ESC hľadanie zrušíte.

Návrat hore