Predné svetlá LED (tip Aliexpress)

Zadnéinteriérové svetlá som už popisoval skôr. Predné svetlá sú čo sa týka výmeny trošku väčší oriešok, hlavne stretávacie. Niekto len mávne rukou a povie si, že zbytočnosť. A niekomu sa to zapáči a pustí sa do výmeny…

Výmena v stretávacích svetlách (žiarovka H7) je obtiažna sama o sebe. Kto si to raz skúsil, možno si povedal, že nikdy viac. Prešiel som si tým, keď som menil kedysi pôvodné halogénové žiarovky za trošku výkonnejšie a belšie svetlo, konkrétne Philips White Vision Xenon Effect H7. Tie mi vydržali v aute asi rok a pol, po vypálení jednej z nich som už presne vedel, čo bude nasledovať. Ošiaľ LED technológie v stretávacích svetlách máme vo firme vďaka kolegovi už dávno, žiarovky som mal dokonca doma, ale nebol veľmi dôvod a príležitosť.

V tomto článku budú informácie trošku rozdelené na základe pokusov a skúseností či odporúčaní, hlavne pre stretávacie a hmlové svetlá. Žiadna z uvedených LED žiaroviek mi nevypisovala chybu vypálenej žiarovky, teda kódovanie nie je nutné. Postup výmeny sa pokúsim uviesť v samostatnom článku.

UPOZORNENIE !

Nie som predajca a nenesiem žiadnu zodpovednosť za nefunkčnosť, poškodenie či problémy spojené s montážou a prevádzkou ! Všetko robíte na vlastnú zodpovednosť ! Neručím ani za správnosť cien, či dostupnosť na skladoch !

1. Aktuálna použitá konfigurácia

Predné stretávacie svetlá – projektorové svetlomety

  • typ žiarovky: H7 LL
  • pätica: H7
  • výkon: 90 W
  • svietivosť: 12 000 lm
  • počet kusov: 1 + 1
  • použitá farba: 6 500 K (studená biela)
  • cena: 54,46 – 67,54 € (podľa aktuálnej akcie)
  • odkaz: http://bit.ly/39AWeIo alebo http://bit.ly/3oAMu5b
  • poznámka: nutné doobjednať držiak (kovový pliešok) pre uchytenie – https://bit.ly/2HZebPX

PJ LED ako názov napovedá sú vhodné do projektorových svetlometov. Je to vďaka konštrukcii celkom vhodná alternatíva k obyčajným halogénovým žiarovkám.

Trojuholníkovým tvarom pekne odrážajú vyžarované svetlo voči čočke svetlometu, preto je potrebné hrot trojuholníka smerovať smerom nahor.

Predné diaľkové svetlá – projektorové svetlomety

  • typ žiarovky: H7
  • pätica: H7
  • výkon: 50 W
  • svietivosť: 8 000 lm
  • počet kusov: 1 + 1
  • použitá farba: 6 500 K (studená biela)
  • cena: 31,43 € / pár
  • odkaz: http://bit.ly/372hrHv
  • poznámka: nutné doobjednať držiak (kovový pliešok) pre uchytenie – https://bit.ly/2I1U9V7

Predné hmlové svetlá

  • typ žiarovky: H8
  • pätica: H11
  • výkon: 72 W
  • svietivosť: 15 000 lm
  • počet kusov: 1 + 1
  • použitá farba: 6 500 K (studená biela)
  • cena: 26,48 € / pár
  • odkaz: https://bit.ly/3tjlACi
  • poznámka: pre Fabia III a viaceré modely Škoda je určená pre hmlovky pätica H8. V tomto vyhotovení je však mierne komplikovanejšie nájsť vhodnú LED alternatívu, preto sú použité s päticou H11. Rozdiel je v použitom konektore, pri H11 je na žiarovke vyvedený kábel, H8 má konektor priamo na tele žiarovky. Pre správne osadenie je nutné z konektora H11 odrezať jeden výstupok (prípadne pri jej montáži ho prekonať silou).

Predné smerovky

  • typ žiarovky: WY21W
  • pätica: T20
  • výkon: —
  • počet kusov: 1 + 1
  • použitá farba: oranžová (amber)
  • cena: 10,72 € / pár
  • odkaz: https://bit.ly/2I35lk7

2. Alternatívne možnosti – hmlové svetlá

Hmlovky sa pomerne jednoducho menia, preto u nich bolo pokusov asi najviac. Navyše je tu problémov hneď niekoľko:

  • musia byť viditeľné aj v hmle
  • musím v hmle niečo vidieť i ja – ideálne nepekná žltá farba
  • použiteľné aj pri Corner funkcii, teda aby podsvietili stretávacie svetlá

Prešiel som si aj lacnými variantami, skúšal som aj teplú bielu farbu. No momentálne mi úplne vyhovuje vo všetkých ohľadoch vyššie uvedená varianta, aj za pomerne vysokú cenu.

Možnosť A – teplá biela, pasívne chladenie, H8

Farba svetla mi veľmi nevadila, no ale nijako neoslňovala. Svietivosť bieda, pri Corner to nepomáhalo takmer vôbec. Na efekt fajn.

Možnosť B – studená biela, pasívne chladenie, H8

O niečo lepšia varianta ako predošlá možnosť, no stále na môj vkus málo svetla. Možno to bude konštrukciou.

Možnosť C – studená biela, aktívne chladenie, H11, 10 000 lm

Konečne použiteľná možnosť, svietivosť parádna. Nebyť objavu ďalšej možnosti, používam ju dodnes.

Výsledná varianta – studená biela, aktívne chladenie, H11, 15 000 lm

Prikladám ešte zopár fotografií pre porovnanie osobného favorita.


3. Alternatívne možnosti – stretávacie svetlá

Stretávacie svetlá veľkým experimentom neprešli, no uvádzam aj ďalšie varianty, zvyčajne lacnejšie ako moja voľba. Dôvod? Odporúčanie od kolegu, ktorý ich namontoval už niekoľko na rôznych značkách áut. Výber už nechám na každom z vás.

Možnosť A –  10 000 lm, 6 500 K

Tieto som mal namontované ako prvé priamo v aute. Neboli zlé, no nechal som sa presvedčiť a zlákať na trošku väčší čip. Neľutujem ani vyššiu cenu.

Možnosť B –  12 000 lm, 6 000 K

Možnosť C –  15 000 lm, 6 000 K

Áno, sú to presne tie isté, čo mám použité v hmlovkách, len s inou päticou.

Možnosť D –  15 000 lm, 6 000 K

Pomerne obľúbené, donedávna asi po troch rokoch bohužiaľ prestali správne svietiť a začala stále jedna strana na LED žiarovke vypadávať. Preto boli aj posledné doma používané nahradené PJ LED uvedenými na začiatku. Zaslúžia si ale byť spomenuté, tak to sem prekopírujem:

  • typ žiarovky: H7 LL
  • pätica: H7
  • výkon: 72 W
  • svietivosť: 12 000 lm
  • počet kusov: 1 + 1
  • použitá farba: 6 500 K (studená biela)
  • cena: 33,15 € / pár
  • odkaz: https://bit.ly/2MGrw2W
  • poznámka: nutné doobjednať držiak (kovový pliešok) pre uchytenie – https://bit.ly/2HZebPX

37 komentárov článku “Predné svetlá LED (tip Aliexpress)

    1. yes, for low beam headlamps. without it I could not push my hand and LED bulb. I also plan to write instructions, but it takes time

  1. Ahoj,

    prosim ta, vidim ze si vystriedal viacero ziaroviek, riesim problem s dialkovymi svetlami na spanielskom rapide (toledo). Problem je, ze svietia velmi pekne do dialky (co sa pri dialkovych dalo cakat) ale maju minimalnu svietivost do bokov. Chodim denne po tme klukatou cestou viac menej v lese, a do zakrut idem do slova na slepo. Ked to porovnam so svietivosotu Fabie2 (H4) tak je to ako noc a den. Mas pocit, ze niektore s tych lediek ktore si skusal maju znatelne insiu optiku a vytvaraju teda potom v reflektore akysi fog effect ktory by mi zmeni kuzel svetla na viac sirsi ako dlhsi?

    1. prvá vec, čo by som na tvojom mieste skontroloval je to, ktorým smerom ich máš otočené. pre diaľkové vo Fabia III je lepšie ich otočiť do strán – teda aby samotné LED čipy smerovali do strán, nie hore a dole.
      druhá vec, diaľkové som mal a mám iba jednu sadu, nestriedal som viac. tu je problém s miestom, klasické žiarovky čo mám napr. pre stretávačky, nestrčíš do svetla aj s držiakom. a skúšal som asi všetky, čo som zverejnil
      tretia vec, na Fabia III mám nakódovanú podľa mňa jednu super vec – rozsvietenie hmloviek pri diaľkových svetlách. teda akonáhle zapnem páčkou diaľkové, rozsvietia sa hmlovky. nezávisle na ostatných parametroch, len vec kódovania. vidím teda do diaľky a aj do šírky. na hmlovky mám tiež biele svetlo, mám z toho takmer deň (už sa mi smiali či nenosím aj v noci slnečné okuliare)…
      videjko: https://youtu.be/Qqm8bUr4GBA

      ak budeš na východe SK, kľudne sa stav a uvidíš naživo

      1. Ahoj,

        zatial som tam mal klasicke halogeny H7, tu asi nema zmysel polemizovat o uhle LED cipu 😉
        Skor ma zaujimalo porovnanie (sice mas projektory) ako LEDky menia optiku a samotny dopadajuci luc svetla na cestu. Klasicke H7 v tej parabole maju proste velmi uzky zvazok, boli mi ponukane LEDky ktore maju nastavovatelne ohnisko (je mozne menit polohu cipu) ale 90€ mi prislo ako drahe testovanie 😉
        Hmlovky s dialkovymi su fajn, tiez ich obcas zapnem (predpokladam ze ochudobnena elektronika rapidu to nevie), ale samozrejme to nema az taky efekt ktory by som potreboval, jedine zeby som zmenil sveitivost tam 😉
        Na vychode som dost cassto, nakolku tu byvam, zijem, pracujem;)

        1. pri halogenoch určite nie, aj keď poznám pár ľudí, čo majú H4 v halogene a nevedia si to vynachváliť. na počudovanie STK na to nič…
          projektory sú lepšie navrhnuté pre podobné svetlo, aj kedysi často využívané HID prestavbové sady sa odporúčajú len pre projektory, nie halogeny. ale polemizovať by sa o tom dalo donekonečna a z každej strany 🙂
          pokiaľ máš z novších Rapid-ov, teda elektronika z Fabia 3, dá sa to samozrejme nastaviť tiež. pri staršej verzii tuším do 2016 je to horšie, tam je elektronika z Fabia 2…

  2. Ahoj, koupil jsem Philips H7 X-tremeUltinon LED druhé generace do potkávaček, Fabie III projektorové světlomety. (říkal jsem si nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci, s tím že nemohu udělat velkou chybu protože philips dodává své led čipy do automobilového segmentu). Po krkolomné instalaci jsou v autě nastaveny čipy do stran. Světlo svítí celkem stejně jako origo žárovky možná trochu víc na krajnice ale celkový projev světelného kužele je takový šmouhatý. Nicméně jsem čekal víc, po tom co jsem viděl tvé fotky s ledkami. Zjistil jsme „pozdě“ že mají příkon pouze 25 W a na modulu je pouze 21 W. Měl sem před tím fokuse s bixenony s 35 W a to se nedá srovnat. Napadlo mě může být podstatné i to že já mám “ 25 W “ příkon a ty na svých z aliexpresu “ 36 W „? Dá se to nějak upravit, opravit, přepájet, předělat, obejít? A druhý dotaz je na to že mi ledky problíkávají a nejvíc za tepla navečer když se vrátím z práce a parkuji na parkovišti kde se mi střídá rozsvěcení mlhovek, jede couvací kamera ……. ráno kolem nuly ani nebliknou. Občas trochu při odbočování = blinkr + mlhovka + volnoběh. Děkuji za rady.

    1. začnem od konca. preblikávanie robí aj klasická žiarovka, hlavne ak uvedieš do činnosti niečo s vysokou spotrebou. príkladom môže byť servo. pri bežnej žiarovke si to postrehnúť nemusel, lebo vlákno žiarovky sa pomalšie zhasína a rozsvecuje ako LED žiarovka (LED modul). to ma napadá ako jediná možnosť momentálne. pozorujem to občas i ja, vidno to aj pri pohýnaní ak stojíš za nejakým autom. toto asi veľmi neovplyvníš…
      čo sa týka tvojich žiaroviek, príkon, resp. výkon nemáš ako zvýšiť či upraviť. ak sú raz 25W, 25W aj ostanú. na druhej strane je otázne, ako jednotlivý výrobcovia tieto a ďalšie údaje merajú pred zverejnením. či to len kopíruju, alebo použijú skutočné (ideálne certifikované) meracie prístroje. ja tiež si svietivosť nemám ako odmerať, ide skôr len o pocit. a pocitovo sa mi zdajú LED žiarovky čo používam kvalitnejšie ako „obyčajné“ halogénové, čo som dostal v aute.

      prečítať si môžeš i kamarátov postreh v článku a skúsiť si podobné výpočty urobiť aj sám.

      a ešte na záver, LED žiarovky sa môžu líšiť aj veľkosťou čipu (jednotlivých SMD diód). viditeľné to je aj na fotkách, ak si pozrieš „aktuálna konfigurácia“, teda označenie LED-ky V2 a „alternatívne možnosti – možnosť A“. a pritom z tých alternatívnych V1/V1s môže výrobca/predajca uvádzať že má svietivosť 15-18 000 lm, keď použije menšie čipy ako LED-ky V2 hoci s 12 000 lm. preto som si nechal v aute spomínané V2

      snáď som aspoň trochu pomohol

  3. Ahoj, svítivost tvých ledek na fotkách v noci vypadá, že i svítí víc než ty moje a přitom jsou to značkové Philips. Prostě mi vrtá hlavou jestli za ty přijatelné peníze ještě nezkusit ty tvoje. Přece jen mě láká zkusit těch tvých 36 W oproti mím 25 W, ale jak píšeš každý může udávat jinak naměřené hodnoty. U toho problikávání jsem si všiml, že oni probliknou jak na větší svítivost tak i na menší, pak se ustálý na stejném výkonu, proto jsem usuzoval, že dokážou svítit více. Po pár týdnech jsem si včera ráno všiml, že při nastartování se ledky rozsvítí asi na max výkon a po 8 vteřinách pohasnou. Podle mě za 8 sekud mám v autě vše zapnuté a naběhlé. Buď se ještě zapne nějaký spotřebič (nenapadá mě jaký) s velkým odběrem nebo mě napadlo, že se zpožděním zapne chlazení ledky, které je zapojené na stejný přívodní kabel a sebere ji část proudu. To zkusím teď o víkendu odpojit jestli na to bude mít vliv.
    Děkuji za předešlé názory.

      1. fakt sa to chová divne :O s týmto som sa ešte nestretol. už mi prišli nové LED žiarovky, ktoré sú určené priamo pre projektorové svetlomety. zatiaľ som ale nestihol ich namontovať do auta. svietivosť čo som videl na fotkách lepšia ako u tých mojich, údajne ale občas rušia príjem rádia. ak ich stihnem namontovať cez víkend, urobím nejaké porovnanie a možno to spíšem do osobitného článku. zatiaľ sa bohužiaľ nedajú objednať verejne, odkaz nie je žiadny. objednané priamo u výrobcu

    1. Na svojej Fabii problem nemam, funguju korektne, neblikaju rychlo ani pomaly, na budikoch je tiez vsetko ako pri klasickej ziarovke. Ziadna chyba ani zrychlene blikanie.
      Parametre su uvedene iba na aliexpress, spotrebu som realne nemeral

    1. Nemal som potrebu to testovat. Ale vsetko zavisi aj od toho, ako dany vyrobca ziarovku skonstruuje a osadi v pripade potreby elektronikou. Navyse aj keby mi to nieco hlasilo, upravim si kodovanie a neriesim

  4. Jeste jeden dotaz, kdyz zarovku nasmerujes diodami do stran tak to nema vliv na tok svetla kdyz patice potkavacich svetel je mirne pootocena? Zarovka tam neni uplne kolmo.
    Dekuji za odpoved

  5. No p prečitaní tohto članku a komentov som došiel k príčine prečo tolko východniarov svieti s autami do nebies a oslnuje vsetkých oproti idúcich.

    1. samozrejme, ak si to nedajú nastaviť a hodia si LED-ky aj do parabol a nie iba do projektorov 🙂 jazdím tak už pomerne dlho a veľa, vrátane pár servisných prehliadok, STK či zahraničných ciest, neblikol mi nikto. ak náhodou neostali svietiť diaľkové keď FLA nezaznamenalo oprotiidúce auto a ja som si to neskoro uvedomil…ale je to len asistent….

  6. Zdravím Miro.
    Bohužel žárovky z Tvé aktuální konfigurace do potkávacích světel se už na Ali koupit nedají:
    https://bit.ly/2MGrw2W
    Nemáš vyzkoušené a ověřené nějaké jiné, adekvátních vlastností? Chci udělat výměnu, ale nerad bych si naběhnul s kousky které nejsou odzkoušené. Díky.

    1. článok je od 01.02.2021 aktualizovný, spomínané LED som presunul na koniec článku k alternatívam, ak by sa náhodou ešte niekde objavili na predaj. do stretávacích odporúčam PJ LED. diaľkové a smerovky boli funkčné linky, hmlovky je odkaz aktualizovaný. nech slúžia…

        1. Fabiu uz nemam, teda neviem co je funkcne, overene a navyse sa vojde do svetla. niekde na facebooku sa uvadza ziarovka s oznacenim „M2“, ale nemam odkaz ani realnu skusenost

  7. Děkuji. Vše je nakoupeno dle Tvé aktuální konfigurace. Teď počkat až vše přijde a nějak to tam vše namontovat. Snad se podaří i bez demontáže nárazníku a nebudou házet chyby žárovky.

    1. da sa to vrchom i spodkom cez podbehy 🙂
      chybu mi nehlasila ziadna okrem spiatocky, tu je nutne nakodovat alebo hladat inu

  8. I have not checked in here for some time since I thought it was getting boring, but the last several posts are great quality so I guess I will add you back to my everyday bloglist. You deserve it my friend 🙂

  9. zdravím ja som si kupil led H8 20000 lumen 130w mam superb 2facelift a ked mam spínač v polohe auto na svetlá tak mi vypisuje chybu hmlových svetiel keď to prepnem na polohu stretávacích svetiel tak je ok nevieš poradiť ?

    1. kupit ine ziarovky alebo najst niekoho, kto to prekoduje na LED zdroj svietenia. priznam sa, dvojkovy Superb nepoznam ake ine moznosti to ma. na trojkovych radach to je na nakodovanie jednoduche

  10. Podle vašeho doporučení jsem koupil H7 PJ LED a svítí to teda luxusně.

    Instalaci jsem zvládnul jen s odpojením a vytáhnutím baterie. Ruce dostali pěkně zabrat od těch plechů je mám celé pořezané ale ledky jsou tam. A svítí luxusně to je hlavní. Zároveň jsem k tomu dokoupil i LEDky z vašeho seznamu do dálkových světel a ty taktéž svítí hodně dobře.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Začnite písať požadovaný hľadaný výraz a stlačte ENTER pre vyhľadávanie. Stlačením ESC hľadanie zrušíte.

Návrat hore