Snímač (indikácia) nízkej hladiny ostrekovačov

Pokiaľ nemáte od výroby v aute ostrekovače svetlometov, pravdepodobne chýba aj snímač nízkeho stavu hladiny v nádržke ostrekovačov. Nie je to závada, no občas sa môže zísť 🙂 .

Potrebný materiál:

  • 7M0 919 376 – čidlo
  • 7M0 973 202 – konektor
  • 7M0 919 382 – tesnenie
  • 6U0972505A – 2x pin do konektoru čidla (alebo 1x drôt s už nalisovanými dvoma pinmi – 000979133 EA)
  • N90358501 – 1x pin do konektora BCM jednotky
  • 8 mm očko na uzemnenie
  • vodiče (k BCM jednotke tak 2-4 m, na uzemnenie stačí bohate pol metra až meter)
  • husí krk
Alebo si zohnať celú sadu, napr. z Aliexpress za necelých 17 eur.

Potrebné náradie:

  • Torx 20-25, gola/vidlicový/očkový kľúč 10 a 13
  • textilná izolačná páska
  • sťahovacie pásky
  • vrták priemer 25, prípadné vŕtací stromček
  • orezávací nôž, pilník, nožnice
  • krimpovacie kliešte/kombinačky
  • teplovzdušná pištoť + zmršťovacie bužírky
  • plochý skrutkovač

Postup:

Pre osadenie samotného snímača je nutné vyvŕtať otvor do pôvodnej nádobky ostrekovačov, alebo si zohnať väčšiu variantu pre modely s oskrekovačmi svetiel. Začneme demontážov kolesa a demontážou plastového podbehu. V podbehu je 16 skrutiek vrátane tých, ktoré držia spodný ochranný kryt motora.
Ďalej je nutné demontovať ramienka stieračov – plochým skrutkovačom plastové krytky a gola 13 povoliť. Demontovať plastový kryt pod stieračmi nad vodným kanálom vycvaknutím smerom hore. Možno existujú aj iné možnosti ako sa dostať z motorového priestoru do interiéru, ale ja som sa snažil držať originálu.
 
Nádržka na ostrekovače je uchytená na dvoch maticiach (kľúč 10) a jednom plastovom držiaku s poistkou. Pre lepší prístup k prednej matici som vybral prednú hmlovku (dole mriežku, 2x Torx 20, vybrať hmlovku a odpojiť konektor – je to aj v návode na auto). Ak budete dieru vŕtať priamo na aute (prístup tam je), nie je nutné povoľovať a vyberať ani čerpadielko. Ak pôjdete cestou demontáže nádržky, nezabudnite ho vybrať von – vytiahnúť hore a vyklopiť smerom dozadu. Vyššie je ešte spona pre káblový zväzok, stačí potiahnúť a vyskočí. Hrdlo nádržky je iba nacvaknuté.

Do nádržky je na vyznačené miesto nutné vyvŕtať otvor o priemere 25mm. Lepšie je začať s menším priemerom vrtáku a overiť tesnosť. Zvyšok dočistiť orezávacím nožom alebo pilníkom.

Následne do diery osadíme tesnenie (O-krúžok), potom potrieme z vnútornej strany olejom alebo iným mazivom pre jednoduchšie osadenie snímača do vodorovnej polohy. Skontrolujeme tesnosť. Ak by niekde vznikol únik, utesníme silikónom. Svorkovnicu osadíme pinmi a káblikmi.

Ja som objednával celý káblový zväzok, takže trochu menej roboty. Káble v mieste podbehu som schoval do tzv. husieho krku (elektrikárska plastová trubička) pre zväčšenie odolnosti, bohate postačí 50 cm (u mňa to vyšlo na 45 cm). Konce trubičky a prechody trubička-kábel sú omotané textilnou elektrikárskou páskou. Trčiace káble sú osobitne omotané opäť textilnou páskou, každý osobitne.

Husí krk prichytíme k pôvodnému husiemu krku s hadičkami ostrekovačov, poslúžiť môže opäť textilná páska alebo sťahovacie pásky. Utesnenú nádržku s pripravenými káblami umiestnime späť na pôvodné miesto a prichytíme. Ukostrovací kábel vedieme k ukostrovaciemu bodmu v motorovom priestore (nie je nutné ho ťahať až do interiéru auta), na koniec zakrimujeme káblové oko M8 a priskrutkujeme.
Druhý, o podstatne dlhší, kábel potrebujeme vyviesť až k BCM jednotke. Tá sa nachádza nad pákou otvárania prednej kapoty, teda pod prepínačom svetiel. Pre originál a čo najmenej nápadné riešenie odporúčam ísť okolo pôvodného káblového zväzku a omotať do textilnej pásky spolu s pôvodným zväzkom. Demontovať nádobku na chladiacu kvapalinu (2x Torx 20 tuším a ťahať ju smerom hore), odmotať istiacu pásku na plastovom držiaku káblového zväzku a postupne omotávať novou páskou ďalšiu vrstvu.

Pokračujeme gumovou priechodkou v dolnej časti vodného kanála a opäť prichytiť k pôvodnému zväzku. Tu to už viditeľné voľným okom nie je, stačia sťahovacie pásky. Je to individuálne.

Šikovné a tenké ruky si s tým hravo poradia, ja som musel demontovať mechanizmus stieračov a povoliť krycí čierny plech v motorovom priestore. Pomôže dielenská príručka. Dostaneme sa tak z pravej strany na stranu ľavú (v smere jazdy). Káble potrebujeme prestrčiť cez gumovú priechodku do interiéru – prerezávať som ju nechcel, využil som jeden z dvoch menších zaslepených prechodov. Odstrihnúť koniec, prestrčiť káble, zatesniť a zaizolovať. Použil som zmršťovaciu bužírku a sťahovaciu pásku pre poistenie.

Ak ste sa dostali do interiéru, ostáva len zapojiť pin na správnu pozíciu. Pri modeloch Fabia III sa snímač napája na BCM jednotku, pri Fabia II a staršie modely Rapid vedie k budíkom (prístrojová doska).

Pre jednoduchší prístup odporúčam vybrať BCM jednotku von. Svorkovnicu B (prostredná) je nutné “rozobrať”, teda dať z nej dole kryt, povoliť dve západky plochým skrutkovačom a vysunúť obe svorkovnice. Pin sa zapája do svetlo hnedej na pozíciu 14, číslovanie je slušne viditeľné. A ako sa hovorí, dvakrát pozeraj, raz pripája !
Ostáva posledný diel skladačky, nastaviť, teda povoliť snímač cez diagnostiku.

Kódovanie:

– Modul 09 – Central Electronics
– Coding 07 – Long Coding Calculator
– Byte 14 – Bit 2 Washer Fluid Level Sensor installed – zaškrtnúť (z 0 na 1)
Skontrolujeme funkčnosť celého zapojenia zapnutím zapaľovania ešte pred naliatím novej kvapaliny do nádobky ostrekovačov. Na budíkoch (maxidot) sa zobrazí hláška “Doplňte vodu do ostrekovačov!” s príslušnou kontrolkou.

 

Gratulujem, ostáva už len poskladať zvyšok rozobratého auta a netrápiť sa nutnosťou kontrolovať stav hladiny. Nedopátral som sa k hodnote, aká je minimálna výška hladiny. Odhadom 1 liter.

Zdroje a pomocný materiál:

http://forum.skodahome.cz/
http://www.team-bhp.com

4 komentáre článku “Snímač (indikácia) nízkej hladiny ostrekovačov

  1. Ahoj.
    Ve dvojkove fabie meril jsem , pri jake mnozstvi kapaliny rozsvici se kontrolku. Vysledej je kolem 0,3L . Snazil jsem presne to merit. Kupil jsem lahvicku s merkou a lil jsem pomalu kapalinu. Veslo 3.2 L k plna.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Začnite písať požadovaný hľadaný výraz a stlačte ENTER pre vyhľadávanie. Stlačením ESC hľadanie zrušíte.

Návrat hore