Výmena infotainment-u Swing (návod + “príbeh”)

Ako som už niekde spomínal, pre tento rok som sa rozhodol urobiť pár zmien ohľadom audia v aute. Zadné reproduktory, mikrofón pre hlasité telefonovanie, zmena orámovania na lesklé (ale tentokrát už striekaním) a teraz výmena celého rádia.

Ako už názov napovedá, bude to 2 v 1 – návod, spolu s príbehom, ako to celé prebiehalo. Asi trošku viac čítania, no pre budúce generácie to môže byť zaujímavé 🙂 .

Kto ma pozná, možno vie, že v niektorých veciach sa nerád vzdávam a občas som dosť tvrdohlavý. Tak isto to bolo aj v prípade audia. Rádio s bluetooth bolo v pláne už dávno, riešení niekoľko. Využíval som chvíľu aj jednoduchý AUX bluetooth adaptér, no ten mal slabú batériu, musel byť teda takmer neustále v nabíjačke. Pri naštartovaní sa nespustil automaticky, a nie vždy sa mi ho chcelo zapínať. Telefonovanie by to veľmi asi neriešilo, popravde som to ani neskúšal. A za volantom telefonujem málo, no občas sa stane. Pri krátkych 15 km trasách stále zapínať bluetooth handsfree do ucha, tiež nič moc. Preto som išiel cestou originál riešenia, infotainment Swing so zabudovaným Bluetooth. Bolero/Amundsen by bola lepšia voľba, no zbytočne komplikovaná…a hlavne cenovo pomerne náročná v porovnaní s výmenou Swing-a.

Rádio na základe správneho označenia bolo relatívne jednoduché zohnať, kde inde, ako na Allegro.pl. Mikrofón je z Aliexpress-u tiež za pár drobných. Demontáž dielov a výmenu rádia zvládam v pohode.

Prvý test

Balíček dorazil kuriérom. Celý natešený ho rozbaľujem, fotím a utekám s ním do auta.

Po prvom zapnutí však nastáva problém – „Ochrana komponentov je aktívna.“

Nové modely áut už na odblokovanie rádia pri výmene nepoužívajú ochranu PIN kódom. Po novom je všetko riešené cez online servery priamo v Škoda servisoch. Doma to pravdepodobne nedokáže obísť nikto, resp. som nikoho takého nenašiel. Aj pár machrov v Čechách ma posielalo priamo do servisu.

Čo s tým? Bluetooth som otestoval, telefón sa spojil prakticky bez problémov. Bohužiaľ, to bolo asi všetko. Žiadny zvuk nevydávalo ani rádio, ani média. Kódovanie v domácich podmienkach nemožné, stále tá istá chyba:

1 Fault Found:
15360768 – Component Protection
U1101 00 [009] – Active
Confirmed – Tested Since Memory Clear
Mileage: 33476 km
Date: 2017.12.13
Time: 15:16:33

No nič. Vrátil som do auta späť pôvodné rádio Swing bez Bluetooth a zisťoval bližšie informácie.

Ako ďalej a čo s tým?

O pár dní neskôr návšteva a kontaktovanie servisov:

  • Prvý bol domovský servis. Určite ma tam poznajú, stále niečo vymýšľam. Na môj dotaz ohľadom odblokovania online komponentov ma ľudovo povedané poslali niekam. Výhovorky typu nemožné, strata záruky, nedá sa, problematická a otázna komunikácia s prístrojovou doskou a riadiacou BCM jednotkou, nefunkčnosť niektorých komponentov a podobne.
  • Druhý bol kontaktovaný stručným mailom cez jedného známeho, ktorý tam kedysi pracoval. Odpoveď jednoduchá, krátka a jasná: “zbytočne vyhodené peniaze, ak už má rádio doma …” .
  • Do tretice som písal ešte pár ľudom mimo servisu, či mi nepomôžu. Odpovede boli stále negatívne, a že s tým pohne jedine servis kvôli online prístupu.
  • Ďalšie upozornenia som dostával z viacerých zdrojov, že ak rádio náhodou pochádza z trestnej činnosti, okamžite je kontaktovaná polícia. A prídem nielen o rádio, ale čiastočne aj o auto.

Zábava sa začína …

Nevzdal som sa doteraz, nevzdám sa ani neskôr. Ďalší kamarát, ktorý má známeho elektrikára priamo v autorizovanom servise. Skúsil sa mu ozvať, či by sa do toho pustil. Rozprával som s ním telefonicky i ja, tak že nemá problém sa do toho pustiť, len opäť upozornenia na pôvod rádia a že budem pravdepodobne prvý, kto sa do toho hrnie. Objednať do servisu som sa musel oficiálne, auto bolo pristavené podľa dohodnutého termínu. Prebrali si auto, rádio a mne neostávalo nič iné, iba čakať. Po asi hodine prišiel elektrikár za mnou so zvláštnym výrazom v tvári. Trochu ma zneistil, no mal aj dobré správy. Rádio sa im podarilo spojazdniť, len diagnostika stále hlási pár chýb a nech mu dám ešte chvíľku.

Podarilo sa

Vo finále komunikácia s autom v poriadku, bluetooth, multifunkčný volant, maxidot, všetko sa spoznalo a spárovalo. Ohľadom chýbajúceho mikrofónu som vedel, nemal som v tej dobe dokúpený konektor pre zapojenie do rádia. Prvý telefonát teda odložený, prenos hudby a zvuku bez problémov 🙂 .

Doma som si musel poupraviť niektoré nastavenia, ktoré ostali po predošlom majiteľovi auta. Nič zásadné a komplikované, pár minút a bolo hotové.

Kto by mal záujem, súkromne môžem poslať informácie, v ktorom servise si s tým vedeli poradiť. Verejne to zatiaľ zverejňovať nebudem, no je to možné. Som toho dôkazom.

Pri výmene Swing za Bolero/Amundsen je situácia komplikovanejšia z dôvodu úpravy uchytenia riadiacej jednotky infotainmentu, ktorá nie je súčasťou displeja (ako je to v prípade infotainmentu Swing).

Zoznam materiálu:

  • 6V0 035 871 B – Swing so zabudovaným Bluetooth
  • 3B0 035 711 B (3BD 035 711) – mikrofón
  • 8X0 035 447 – konektor do rádia
  • 000 979 009 – 2x – piny do konektora rádia

Zapojenie konektora a mikrofónu je v samostatnom článku. Nemá zmysel to tu celé rozpisovať znovu. Pre zmenu (výmenu) rádia kus za kus stačia pliešky na vytiahnutie rádia. Stačí to však zveriť do rúk servisu, keď to musia nakódovať a nastaviť online.

Celkové náklady:

  • Rádio – 145,87 € (vrátane pošty)
  • Reproduktory – 98,69 €
  • Povolenie a nastavenie rádia – 45,78 €
  • Zapojenie reproduktorov – 0 €
  • Mikrofón – 5,41 €
  • Drobný materiál – 8 € (izolačná páska, úchyt tapacíru dverí, konektor pre mikrofón, …)

Ostatné fotografie:

Koho by to zaujímalo, ako také rádio vyzerá pod všetkými krytmi, tak zopár fotografií nižšie. Zaujímavé je, že predná časť s displejom je identická, nápis na plošnom spoji Phone je aj pri rádiu bez Bluetooth, ktoré má v tom mieste tlačidlo Mute. Tak isto je aj príprava pre modul DAB príjmu.

Odkazy (tip):

http://www.drive2.com/l/475441198429896713

7 komentárov článku “Výmena infotainment-u Swing (návod + “príbeh”)

  1. Dobrý den, díky za článek, řeším něco podobného. Chtěl bych vyměnit Swing bez bluetooth (s tlačítkem mute) v Octavii III (2015) za stejné s bluetooth, ale radio typu jak uvádíte, nemohu nikde sehnat (ani na tom allegru).

    1. rádio čo mám uvedené, je na Fabiu 3. pre Octaviu 3 je nutné overiť cez systém ETKA alebo na internete správne číslo dielu !
      navyše spomínaná stránka pomerne často predáva použité veci. je teda možné, že momentálne nikto podobné rádio na predaj nemá. tiež mi nejakú dobu trvalo, než som si našiel správne označenie a rádio zakúpil. navyše bolo s prasknutým displejom, teda som musel použiť displej zo svojho pôvodného rádia

  2. Dobrý den,

    díky za super článek. Také řeším výměnu Swingu bez BT za verzi s BT (mám Rapida MR 2017, plně vybavený volant (včetně tlačítek na ovládání telefonu nalevo) a MaxiDOT. Dal by se výše uvedený návod na výměnu použít i u Škody Rapid?

    1. teoreticky áno, malo by to byť takmer to isté. len iné číslo rádia. nutná návšteva autorizovaného servisu kvôli online odblokovaniu

  3. Dobrý den,

    velice děkuji za článek, mám momentálně problém s autorizovaným servisem kde nechtějí přistoupit k odblokování nového rádia. Potřeboval bych od Vás kontakt na servis kde by toho byli schopni, děkuji.

    email: koval.mirek23@gmail.com

    1. áno, pustí sa do toho máloktorý. už bol aj jeden pán z ČR až na východe SK nakódovať si rádio. treba sa však vopred oficiálnou cestou objednať. adresu posielam mailom

  4. Pozdravujem.
    Tiež riešim výmenu autoradia v yetine bolero1 za facelift radio bolero 2.
    Prosím o kontakt, kde by mne pomohli.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Začnite písať požadovaný hľadaný výraz a stlačte ENTER pre vyhľadávanie. Stlačením ESC hľadanie zrušíte.

Návrat hore