Výbava niektorých modelov je rôznorodá. Preto nie všetky autá dostanú do vienka napríklad dažďový senzor, ale iba senzor vlhkosti. Výmena je pomerne jednoduchá, funkčnosť a nezávislosť poteší. Bohužiaľ ja mám obyčajné zrkadlo bez automatického stmievania, tak u mňa neprichádza do úvahy niečo podobné skúšať.
Potrebný materiál
- 5Q0 955 547 B – dažďový senzor
Nutné náradie
- plastové páčidlá
- technický benzín, handra
- tenký plochý skrutkovač
- notebook a diagnostika
Postup
Ten je pomerne jednoduchý, ako som už spomínal. Ide v skratke o výmenu senzora kus za kus a následné kódovanie. Nutné je však podotknúť, že vo výbave musí byť zrkadlo s automatickým stmievaním, automatická klíma a teda aj senzor vlhkosti v spätnom zrkadle. Odporúčam senzor meniť počas slnečného dňa.
Začneme demontovaním plastového krytu káblov a krytu držiaka spätného zrkadla. Odporúčam začať číslom 2, až potom číslom 4.
Zrkadlo drží pomerne silno, pre jeho uvoľnenie je potrebná značná sila. Odoberá sa otočením zhruba o 20° proti smeru hodinových ručičiek. K odpojeniu konektora je vhodné použiť 2 tenké ploché skrutkovače, alebo zrkadlo nechať visieť na kábli.
Pre uvoľnenie samotného senzora potrebujete odpojiť najprv konektor, aj potom na senzore odistiť kovové spony po jeho bokoch. Dielenská príručka uvádza vydržať asi minútu po uvoľnení spon pre samovoľné uvoľnenie silikónovej vrstvy medzi senzorom a čelným sklom. Pri rozohriatom čelnom skle to ide prakticky okamžite.
Ak na čelnom skle neostala súvislá vrstva gélu, ten z nového senzora neodstraňujte ! Len čelné sklo dôkladne umyte. Ak naopak na skle ostalo dostatok gélu, očistite komplet gél na novom dažďovom senzore. Handra a technický benzín postačia. Nasadíme do držiaka na čelnom skle nový dažďový senzor. I po správnej montáži sa môžu medzi senzorom a sklom vytvoriť bublinky. Stačí pár minút počkať a gél sa rovnomerne rozloží a bublinky zmiznú. Ak sa tak nestane ani po 10-15 minútach, demontujte senzor a skúste ho nasadiť znovu.
Po nasadení a zapojení senzora vrátime na svoje miesto vnútorné spätné zrkadlo otočením v smere hodinových ručičiek až kým nebude počuť zacvaknutie. Kryt držiaka ide ako prvý, pre nasadenie krytu káblom je vhodné demontovať stropné svetlo a držiaky cloniek pre stiahnutie stropnice mierne dole a prichytenie krytu káblov pod stropnicu.
Kódovanie
- Modul 09 – Central Electronics - Coding 07 – Long Coding Calculator - Byte 6 – Bit 0-1 zvoliť 02 Light sensor installed [PR-8K9+8N6] - Byte 13 – Bit 5 – zaškrtnúť (z 0 na 1) - (potvrdiť uloženie) - Coding – zvoliť RLHS z menu – Long Coding Calculator - Byte 0 – Bit 1 Rain Light Function active zrušiť zaškrtnutie (z 1 na 0) - Byte 1-2 – Bit 0-15 zvoliť 185E Model: Skoda Fabia (NJ) / Skoda Rapid (NH) - Security Access - 31347 - Adaptations 10 - Windshield wiper - Regensensor aktivieren zmeniť na activated - Assistance light functions-Assistance_lighting_sensitivity_adjustable zmeniť na present
Záverečný test
Otestujeme dažďový senzor. Páčka do prvej polohy na cyklovač, naštartované auto a nastriekame vodu na miesto v okolí senzora. Stierače sa spustia automaticky, podľa nastavenia sa zapnú aj stretávacie svetlá.
Ahoj, kde se dá ten senzor zakoupit?
Našel jsem toto: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/5q0955547-cidlo-deste-a-vlhkosti-skoda-30942.html což je docela hardcore cena
a pak toto https://www.autodielyonline24.sk/metzger-8715254.html a t ose mizda nejak malo.
Prosim o radu.
kdekoľvek…väčšina po zverejnení návodu kupovala na https://www.cc-autodily.cz/senzor-deste-a-vlhkost , ale to bola cena myslím okolo 50 €, alebo tesne pod 50 € (nechce sa mi pozerať maily). čiže ani tá kúpa z autodielyonline nemusí byť zlá. osobne som si ceny nezisťoval. prvá montáž (na základe ktorej vznikol návod) si chalan senzor objednával sám keď dobre pamätám. a práve z toho CC-Autodily. ja ceny bohužiaľ neurčujem
Dik za info.
Právě ta cena je dost zarážející a ten cenový rozdíl taky, trochu mám strach, aby ten autodiely nebyl nějaký scam. Každopádně na tom autodiely je ten díl ten správný?
Mám v autě climatronic a automaticky ztmavovací zrcátko. Přijde mi, jako by se podle ceny jednalo o dvě různé věci. A taky když napíšu 5Q0 955 547 B do google, vyskočí na mě v podstatě jen pár odkazů. Přemýšlím, co dělám špatně..
vychádzal som z informácii v katalógu náhradných dielov (ETKA). číslo tam bolo, pár ich je už namontovaných a všetky fungujú ako majú
Tak se mi podarilo sehnat senzor a nainstalovat jej. Bohuzel nedisponuji VagComem, takze jsem to zkousel pres SuperVag. Zde mam dlouhe kodovani, ale nemam u nej napovedu jako ve VagCom. Muzete mi prosim poradit, jak to nakodovat? Jsem schopen na jednotlivych Bytech menit hodnoty bitu, ale neznam hodnoty, ktere mam zadat.. myslim, ze by to pekne rozsirilo tento manual.
Ja se proste dostanu na dlouhe kodovani a mohu na jednotlivych bytech menit bity, jenze tam nem ten preklad jako vy v vcds, takze nevim, jake hodnoty bitu tam zapsat. BTW co se stane, kdyz tam dam totalne blbe hodnoty? Odvarim to nebo to proste vratim na puvodni hodnoty a docilim puvodni funkcnosti?
Jinak diky bohu s novym senzorem bez aktivniho destoveho systemu stale funguji automaticka svetla a ztmavovani zrcatka.
pozícia bytov a biteov je stále tá istá. či sa jedná o VCDS, SuperVAG alebo podobný program. momentálne som rád že stíham narýchlo pozrieť a odpísať na komentáre, čiže treba čakať. navyše ja ten senzor u seba nemám, čiže to bude len hádanie pri vytváraní toho „postupu“ cez SuperVAG.
odpáliť nič, len si treba poznačiť menené veci a v prípade nevhodnej zmeny to vrátiť na pôvodnú hodnotu
Rozumím. V podstatě nevím, jaké mají být hodnoty bitů, ptž nevidím ten překlad, jak jsem psal, z toho usuzuji, že když mi někdo poradí dané hodnoty pro konkrétní bity, mělo by to jet. Jen u volby modelu je to dost o střelbě něboť tato hodnota pravděpodobně vyplní celý bajt a tady se splést asi znamená průser.. Budu tedy čekat, až si najdete čas.
Ved hodnoty su popisane vyssie, vratane obrazkov
– Byte 6 – Bit 0-1 zvoliť 02 Light sensor installed [PR-8K9+8N6]
– Byte 13 – Bit 5 – zaškrtnúť (z 0 na 1)
A nasledne zvoliť RLHS z menu – Long Coding Calculator
– Byte 0 – Bit 1 Rain Light Function active zrušiť zaškrtnutie (z 1 na 0)
– Byte 1-2 – Bit 0-15 zvoliť 185E Model: Skoda Fabia (NJ) / Skoda Rapid (NH)
Nechapem teda co este viac potrebujete…………!
A co ak nemam SuperVAG?? Malokto sa tu podeli o kodovanie. Vacsina tu napady len cerpa. Tak ako vsade na nete
Ahoj, je možne že moja fabia nemá dlhé kodovanie v 09? Je to 2021 (NJ) tak som použil OBD11 kedže VAG mi tento ročník nepodporuje a zatial som pri žiadnom aute nemal problem až teraz. Z podpori mi odpísali že RJ 09 nemá dlhé kodovanie. Ako by som teda spojazdnil dažďovy senzor?
ano, je to mozne. nove BCM 2Q0 uz dlhe kodovanie nemaju, vsetko je presunute medzi adaptacie. musis hladat podobne vyrazy a nastavit to podla toho. alebo si najst rovnake auto s original senzorom a opisat to podla neho
Přišel někdo na to které adaptace zapnout případně vypnout když není dlouhé kódování. Automatické stirani funguje ale nerozsviti se svetla.
Dekuji
skus:
IDE08786-MAS10528-Assistance light functions-Rain light sensor zmeniť na brightness_sensor
IDE08786-MAS10545-Assistance light functions-Humidity sensor zmeniť na installed
IDE08786-ENG149123-Assistance light functions-Assistenzfahrlicht_bei_Regen zmeniť na active
IDE08786-ENG115724-Assistance light functions-Lichtsensorempfindlichkeit zmeniť na normal
ENG141656-ENG149095-Außenlicht_uebergreifend-Leaving-Home_Verbausstatus zmeniť na Enabled
ENG141656-ENG126569-Außenlicht_uebergreifend-lho_aktiviert zmeniť na active
ENG141656-MAS10543-Außenlicht_uebergreifend-Light rotary sw. with AFL zmeniť na Yes
Prosim ahoj moja fabia nemá dlhé kodovanie rv 2019. Mam domontovany daždovy senzor. Poradte jak nakodovat cez adaptace
dekuji.
Je možné změnit citlivost snímače?
zakladna citlivost sa nastavuje tym posuvnikom priamo na packe stieracov. rovnako ako pri cyklovaci. uplne vlavo je najnizsia rychlost, uplne vpravo najvyssia…malo by to byt uvedene aj v navode k autu.
druha moznost je pohrat sa s diagnostikou. ale zatial som to na F3 ani O3 nepotreboval. uperiem to na minimum a jazdim tak cely rok. vynimocne pri velkej prietrzi pridam, alebo rovno zapnem stierace na dalsi stupen
Já mám nastaveno na presuvniku největší kapku. A při testu musím hodně nastříkat aby to setřelo okno. Buď mám špatný senzor nebo ne špatně nastavené.
gelova podlozka medzi senzor a celne sklo nie je poskodena? resp. je vobec nalepena? senzor od vyroby, alebo dorabany? sklo povodne, alebo menene?
Výměna za senzor vlhkosti Senzor deště je nový (VEMO V10-72-1601)
priamo na senzore by mala byt od vyroby gelova vrstva, ta nesmie byt porusena. ak dobre vidim na ilustracnych fotkach, tak tam gel je.
ale ak to menis za povodny senzor a jeho gelova vrstva ostane na celnom skle, musis ju odstranit. alebo ak je na celnom skle bez poskodeni, tak odstranit tu, co je na novom senzore. nesmu byt dve gelove vrstvy
Tu jsem odstranil hned po demontáži starého senzora. Co zkusit jiné kódování. Pak už nevím.
skusit to mozes, ale ja to nemam kde testovat. musis na to prist sam bohuzial. mna len napadlo, ci nie je vadny senzor. ale to inac ako vymenou asi nezistis 🙁
Už jsem objednal jiný. Zatím nemám hodnoty pro kodování.
Problém vyřešen. Vyměnil jsem snímač za originál není problém. Nevyplatí se šetřit na originální díly. Teď ještě musím vyřešit že mám v autě dva snímače světla.