Atrapy koncoviek výfuku

Po vzore Fabie 2 aj Fabie 3 bola v pláne úprava koncoviek výfuku. RS-sku zatiaľ nemám ani z obyčajnej Octavie neplánujem robiť, ale v zadnej spodnej časti tomu stále niečo chýbalo, je to akési prázdne. Komplet výfuk sa mi meniť tiež nechce, aspoň zatiaľ 😀 .

Pôvodný „zadok“ Octavie je trošku nutný a nevýrazný.

Špekuloval som pár dní, kým som sa rozhodol niektorú koncovku vybrať a objednať. Existuje hneď niekoľko stránok, kde sa dá objednať. Zvolil som nakoniec atrapy koncoviek výfuku, výrobca Milotec, prevedenie alu-brush.

Okrem tohto prevedenia existuje aj čierne black-glossy či strieborná-matná, všetky tri sú v rovnakej cene a od rovnakého výrobcu.

Komu nevyhovuje tento jednoduchý a nenápadný vzhľad, môže zvoliť aj niečo extravagantnejšie :).

Pár dní po objednávke dorazila zásielka zvoleným spôsobom dopravy. Zabalené v bielej krabici s logom výrobcu a stručným popisom.

Obsah balenia:

  • 1x – pár atrapy výfuku z ABS – Alu Brush (2 ks)
  • 4x – skrutka 4,1 x 9
  • 1x – montážny návod

Pokiaľ by bol návod nečitateľný, priamo na stránke predajcu je urobený scan.

Tým sa dostávame postupne k montáži. Tá nie je náročná ani časovo, ani potrebným náradím. Postačí asi 30 minút (určite sa dá aj rýchlejšie), vŕtačka s 2,5 mm vrtákom, skrutkovač torx č.20, páska.

Páska je spomenutá z dvoch dôvodov, prvým z nich je označenie hĺbky vŕtaného otvoru. Ten by podľa manuálu nemal prekročiť 5 mm. Odporúča sa 2,5 mm vrták, tak si ho označíme podobne ako na fotkách nižšie.

Použiť môžeme aj obyčajnú papierovú pásku, prípadne priehľadnú kancelársku.

Druhým dôvodom použitia pásky je kontrola súmernosti koncoviek (atráp) výfuku priamo na aute. Dokonca sa spomína aj druhá osoba ako pomocník, ja mám Meggie 🙂 .

Odporúčam radšej dierku označiť fixou alebo ceruzkou, nie všetky vŕtačky sa na dané miesto dostanú kvôli veľkosti hlavy (skľučovadla). platí však dvakrát meraj, raz vŕtaj! Aj napriek presnému tvaru koncoviek odporúčam dôkladné meranie. Kľudne aj posunutím mimo montážnu dieru a vrátením späť, aby to pekne „zaskočilo“ na správnu pozíciu.

Následne navŕtame po dva otvory pre každú koncovku.

Koncovky prichytíme pribalenými skrutkami torx (4,1×9), bit čislo 20.

No a na záver poodkladáme náradie, môžeme si urobiť selfie s pomocníkmi a kochať sa pohľadom na dobre a rýchlo odvedenú úpravu, ktorá zadnú časť posunie opäť na trošku inú úroveň bez zbytočného rezania a zvárania originál koncoviek výfuku…

PS: o úprave znaku som písal už skôr, ak by to niekoho zaujímalo 🙂 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Začnite písať požadovaný hľadaný výraz a stlačte ENTER pre vyhľadávanie. Stlačením ESC hľadanie zrušíte.

Návrat hore