Úprava krytov ostrekovačov svetlometov

Ďalšia nevinne vyzerajúca úprava. Nepredpokladám že sa nájde veľa ľudí, čo si budú dorábať ostrekovače svetiel ak nie sú povinné. Ja som sa do toho pustil už dávno a fungujú spoľahlivo. Otvory pre ostrekovacie trysky som vyrezával ručne do pôvodného nárazníka. Všetko som sa snažil čo najpresnejšie, ale ako od výroby to nebude nikdy. 

Áno, alternatíva je výmena nárazník so zabudovanými ostrekovačmi. Nikdy nehovor nikdy, možno raz. Teraz som sa ale snažil vyriešiť decentnejšie prekrytie nerovnosti vyrezaných otvorov.

Mal som možnosť vyskúšať si kryty z modelu Rapid. Rozdiel voči Fabii je v tom, že nie sú do nárazníka zapustené, ale sú umiestnené nad úroveň nárazníka. Ďalšia výhoda je ich veľkosť, z Rapid-a sú väčšie ako z Fabie.

Mal som možnosť odfotiť si čísla dielov (5JA 955 1095JA 955 110) a aspoň prirovnať kryty z Rapida na Fabiu. Nie je to dokonalé, no urobil som si predstavu. Navyše pri danej cene to za ten pokus stálo.

Porovnanie krytov naživo mierne ubralo z ilúzii jednoduchého nasadenia na auto bez dodatočných úprav.

Nové kryty sú mierne pootočené a kvôli rozdielnemu tvaru nárazníka aj ináč stočené. Úchyt na ostrekovaciu trysku je ale totožný, po zasunutí  trysky a vyrovnaí krytky ručne sa mi to ako celok zapáčilo.

Úprava na začiatok

Ako som spomínal, kryty z Rapida nesedia úplne, rozhodol som sa ich upraviť. Varianty boli dve:

  • odrezať a prelepiť iba zadné úchyty
  • spojiť štyri kryty a vyrobiť z nich len dva

Plán B to vyhral. Odrezal som na nových krytoch komplet všetky úchyty zo zadnej strany, aby boli hladké. Priložil k pôvodným krytom pre porovnanie. Bol tam rozdiel, no nebol som si istý, či to lepidlo dokáže vo finále vyrovnať.

Nasledovalo postupné a opatrné ohrievanie a tvarovanie. Nie je to prechádzka ružovou záhradou a chce to aj trošku pevnejšie nervy.

Niekoľko prirovnávaní, porovnávaní a príprava na lepenie v kombinácii stará a nová krytka.

Proces úprav

Lepidlo som mal k dispozícii dvojzložkové, alterntíva je použitie Mamut-u. Prebytočné lepidlo som odrezal a kryty mohol otestovať na aute.

Jazdil som tak niekoľko dní, kým som sa rozhodol stráviť čas prípravou na nástrek a samotným striekaním. Táto časť mala byť najľahšia, no bola najzdlhavejšia (problémy s farbou a vrchným lakom).

Výsledok?

Podľa mňa neurazí ani nesklame. Na jednej strane to nie je originál riešenie pre Fabia 3, na strane druhej sú použité originál diely (kryty aj farba). Pôvodný plán skryt rezané hrany sa podaril, kryty sedia ako uliate, ostrekovače sú (snáď) funkčné 🙂 .

Ako už som písal v úvode, nikdy nehovor nikdy pred výmenou nárazníka za originál s ostrekovačmi. Alebo rovno prerobenie na facelift celej prednej časti s full LED svetlami?

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Začnite písať požadovaný hľadaný výraz a stlačte ENTER pre vyhľadávanie. Stlačením ESC hľadanie zrušíte.

Návrat hore