Spodný kryt motora

Už od čias Octavia 1 či Fabia 1/2 je spodný kryt takmer bez zmeny. Aj na predošlej Fabii 2 a aj teraz som preto využil rovnaké diely pre ochranu motora zo spodnej časti. Využitie nájde predovšetkým v zime (sneh a soľ) ale určite aj v lete (blato a kamienky).

Ja som mal tento kryt na spomínanej predošlej Fabii 2 Combi (1.2 HTP 51 kW) kde drží doteraz od roku 2015, na terajšej Fabii 3 Combi (1.2 TSI 81 kW) od leta 2017. Bohužiaľ už skôr mi praskol jeden úchyt a pri vyberaní ramien sa mi podarilo prasknúť ďalšiu časť v inom mieste. Preto som požiadal na Vianoce nový 🙂 . Cena nie je závratná, mňa to potešilo. Rozdiel vo veľkosti ale už výrazný je.

No radšej pekne postupne.

Čo je potrebné

  • 1x – 6Q0 825 237 T – spodný kryt motora (pôvodne tuším O1/F1 74 kW varianta)
  • 3x – N 103 271 02 – rozpínacia matice
  • 3x – N 906 487 03 – skrutka do plechu 4,8×16

Skrutky sú totožné s inými modelmi, nejaké som dokonca mal doma. Rozpínacie matice tiež, keďže pri Fabii 2 som sa prepočítal a kúpil navyše. Zvyšných 6 skrutiek ostáva pôvodných.

Príprava

V mojom prípade som sa mierne vyhral aj so samotným krytom. Tento krok môžete vynechať, dávam ho sem iba pre inšpiráciu.

Na prvom veľkom kryte som to skúšal zapustenými skrutkami s podložkami a maticami čo som našiel doma. Celé ešte natreté čiernou farbou. Plastová sieťka je z lokálnej predajne, podľa popisu by sa mala dávať ako zábrana proti zvieratkám okolo stromčekov a podobne. Nie je to krasopisne urobené, účel ako ochrana pred väčšími kamienkami splnil.

Pri druhom montovaní som použil radšej nity a podložky, sieťka ešte z pôvodných zásob. Farbu nitov som už neriešil, viditeľné to nebude.

Menšia zmena oproti prvej variante je v pridaní tesnenia po obvode, opäť domáce zásoby, vrátane obojstrannej pásky. Hlavným cieľom bolo eliminovať nežiadúce zvuky, aj keď tu veľa toho nehrozí. Chcel som to proste iba skúsiť 🙂 .

Montáž

Som robil na dvore. Chudším menším ľudom stačí zdvihnúť len jednu stranu auta, mi bežní si ju dvihneme komplet alebo použijeme nájazdy či služby servisu. Pri poslednej montáži som mal dvihnutú pravú stranu auta a demontované koleso. Bez problémov som sa dostal ku všetkým skrutkám…

Pred montážou krytu je však potrebné do nápravy osadiť kovové rozperné matice. Celkovo sú tri, vpravo, v strede a vľavo. Nie je nutné špeciálne náradie. Lepšie zábery nemám, prvá fotka je osadená matica, druhá je pohľad do nápravy po demontovaní ramena prednej nápravy.

Pôvodný malý kryt (v mojom prípade poškodený veľký) demontujeme torx skrutkovačom č. 25, celkovo je v malom kryte 6 skrutiek, vo veľkom 9.

Nový kryt som si zasunul pod auto a pripravil skrutky.

V prednej časti je kryt zasunutý do spodnej časti nárazníka. Skrutky som zakladal a skrutkoval postupne, najprv jednu a potom druhú stranu. Kvôli gravitácii je vhodné kryt v zadnej časti podložiť aby netlačil smerom dole.

A to je všetko pre dnešok. Fakt nič zložité, jeden kryt som kedysi montoval cestou zo zrazu na parkovisku pred nákupným centrom len dvihnutím jeden strany auta 🙂 .

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Začnite písať požadovaný hľadaný výraz a stlačte ENTER pre vyhľadávanie. Stlačením ESC hľadanie zrušíte.

Návrat hore