Dekor stredového tunela

Dnes trošku dizajnového vylepšenia, ktoré nemusí sedieť každému. Záleží od výbavy a modelového roku. Natrafil som na to úplnou náhodou, ale pre mňa to znamenalo „must have“ (musím mať), aby som nemusel vymýšľať alternatívne riešenia a náhrady 🙂 . Predovšetkým pre to, že lesklé plasty interiéru sú pohroma!

Ale nie len to. Niektoré diely aj keď sú lesklé, nie je žiadny problém ich vyčistiť a udržiavať bez poškodení. Okolie radiacej páky je u mňa toho pekným príkladom. V úvode som spomínal, že táto úprava a jej „nutnosť“ záleží aj od výbavy. Stredový dekor 5E1 863 212 v Octavii môže mať hneď niekoľko prevedení:

  • čierna piano (lesklý) (N77)
  • čierna carbon – RS (SI7)
  • strieborná „light line“ (WI5)
  • strieborno-sivá (QI5)
  • Scout Grey stone (ZY9)
  • brúsený hliník (tmavý) (YL3)
  • imitácia dreva
  • tmavá brúsená (HH5)

Okrem stredového tunelu je rozdiel aj v dverných lištách. Tieto lišty ale nie je možné vymeniť jednoducho rozoberaním, sú súčasťou tapacíru dverí (sú tam natavené).

Čo som ale nepochopil, je použitie krásnych čiernych líšt dverí s jemným vzorom pásikov. K tomuto vyhotoveniu údajne neexistuje stredový panel 🙁 .Možná je kombinácia iba s čiernym lesklým dekorom.

Nový dekor

Čínania mysleli však aj na takéto nezrovnalosti a dokázali dekor napodobniť. Dokonca zvlášť pre manuálnu aj automatickú prevodovku. Okrem tohto dekoru s pásikmi existuje aj verzia carbon, štýl používaný prevažne v RS modeloch. Objednaný dekor dorazil behom pár dní, zabalené v niekoľkých vrstvách bublinkovej fólie, zo zadnej strany podložený kartónom pre zväčšenie pevnosti balenia.

Po rozbalení celkom príjemné prekvapenie 😉 . Celý dekor je vyrobený z kovu (plechu), farba je nanesená podľa odhadu asi hydrografikou? Alebo žeby kvalitná fólia?

Zo zadnej strany je pripravená obojstranná páska pri prilepenie do auta.

Porovnanie objednaného dekoru s dekorom v aute.

Montáž?

Prilepiť do auta 😀 . Priznávam sa, neskúšal som to nalepiť na pôvodný dekor (rámček) okolo radiacej páky. Kvôli inému projektu som mal tak či tak rozobraté plasty okolo radiacej páky. Začneme manžetou, na jej uvoľnenie poslúži plastové páčidlo alebo stará kreditná karta zastrčená v jej zadnej časti.

Manžetu uvoľníme aj v prednej časti a vysunieme smerom hore. Sponu, ktorá drží hlavicu, riešiť nepotrebujeme, rámček dostaneme z auta aj bez toho.

Otvoríme schránku pod panelom kúrenia, uvoľníme gumovú výplň.

V priestore po nadvihnutej manžete radiacej páky strčíme ruku a zo spodnej strany vytlačíme stredové tlačidlá. Všetky sú prepojené ako jeden celok. Po vytiahnutí tlačidiel odpojíme konektory.

Dekor vytiahneme smerom hore, držia ho iba plastové zarážky.

Odkladaciu schránku vyberať nepotrebujeme, pokiaľ sa ju nechystáme vytuningovať nejakou peknou fóliou. Porovnanie pôvodného dekoru s novým krycím dekorom. Už na prvý pohľad je viditeľné poškodenie a škrabance na pôvodnom čiernom lesklom plaste.

Dekor zbavíme všetkých nečistôt a odmastíme vhodnými prípravkami. Na zakúpenom dekore stiahneme všetky ochranné fólie obojstrannej pásky a po vyrovnaní s pôvodným dekorom prilepíme.

V aute nasadíme najprv celý panel, potom pripojíme tlačidlá, ktoré zasunieme na svoje miesto. Manžetu zacvakneme a vrátime do pôvodných otvorov aj gumovú výplň odkladacej schránky.

Kocháme sa pohľadom sa skvele odvedenú prácu a omladený interiér auta 🙂 .


PS: ak pozná niekto presné označenie dekoru čo mám na dverách, môže mi napísať? Komentár alebo aj správa…prípadne pokiaľ to niekto dokáže zistiť podľa VIN, budem rád 🙂 .


Zdroje a info:
https://www.drive2.ru/l/620861231930050298/

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Začnite písať požadovaný hľadaný výraz a stlačte ENTER pre vyhľadávanie. Stlačením ESC hľadanie zrušíte.

Návrat hore