Tempomat

V poslednej dobe pomerne často cestujeme po Slovensku a Česku. Diaľnice a rýchlostné cesty uľahčujú cestovanie, speedlimiter tomu napomáha. Ale tempomat ešte viac, preto som si zaumienil doplniť si ho do výbavy 🙂 .

Potrebný materiál:

– 5E0 054 800 – SWAP kód pre aktiváciu tempomatu
– 6C0 953 501 P / 6C0 953 513 F – páčky s ovládaním tempomatu bez ovládania palubného počítača

Potrebné náradie:

– plochý skrutkovač, dĺžka max 170mm, šírka hrotu cca 5mm
– torx 20, 25
– tisíchran na povolenie volantu
– plastové páčidlá
– zrkadielko
– gola sada alebo vidlicový kľúč č.10

Pár upozornení na začiatok:

– aktivácia cez SWaP kód je nutná v autorizovanom servise !
– pri objednávaní SWaP kódu v Škodovke je možné, že sa vás opýtajú na aké auto to má ísť. Niekde je to uvádzané ako SWaP pre Octavia III. Mám to však otestované na svojom aute
– po odpojení akumulátora, resp. výmene páčiek za ovládanie s tempomatom môže auto hlásiť chybu EPC (motor)
– postup je realizovaný na aute s funkciou Speedlimiter priamo z výroby ! pre autá bez speedlimitera je nutné pravdepodobne doplniť elektroinštaláciu !
– postup je realizovaný na aute s multifunkčným volantom ! pre autá bez multifunkčného volantu je nutné preveriť správnosť objednávacieho kódu pre páčky !

Demontáž airbagu a volantu

Ak si na niektorý úkon netrúfate, neváhajte zveriť auto do autorizované servisu !
Pred demontážou airbagu vodiča odpojte ukostrovací pól akumulátora, aby nedošlo k nechcenému vystreleniu airbagu !

Po odpojení akumulátora nie je aktívny posilňovač riadenia. S tým treba rátať, ale nie je to prekážka. Volant natočíme o 90° do jednej strany, priložíme zozadu zrkadielko a skúsime zaostriť na západky, ktoré držia kryt airbagu. Na jeho povolenie je nutný plochý skrutkovač maximálnej dĺžky 170mm a so šírkou hrotu približne 5mm. Páčime ťahaním skrutkovača smerom hore.

Po úspešnom vypáčení celý airbag mierne povyskočí, otočíme volant o 180° (teda presne na opačnú stranu) a postup zopakujeme. Celý airbag by mal ísť von ľahko, netrhajte nasilu. Po odklopení odpojíme konektory a airbag uložíme napr. na zadné sedačky.

Volant a kolesá by mali smerovať priamo dopredu. Na povolenie potrebujeme tisíchran a rukoväť z gola sady, prípadne momentový kľúč. Volant je nastrčený na hriadeľ, neskúšajte ho preto po demontovaní skrutky otáčať naprázdno, aby ste nestrhli tisíchran. Je dobré poznačiť si polohu volantu pred jeho odobratím z hriadele. Ja som si urobil dve čiarky, jedna na vyfrézovanom záreze, jedna mimo. Volant opatrne ťaháme smerom k sebe a opäť položíme bokom.

Výmena páčiek

Po demontáži airbagu a volantu je nutné demontovať aj kryty stĺpika riadenia. Horný je iba nacvaknutý do toho spodného, poslúžia plastové páčidlá, prípadne stará kreditná karta. Samotný kryt je koženkou prepojený na nacvaknutú dekoračnú lištu pod budíkmi. Stačí celú lištu potiahnúť k sebe. Spodný kryt stĺpika riadenia je uchytený na tri skrutky torx, dve hore a jedna skrytá zo spodnej strany.
Samotné páčky sú „skryté“ ešte za vratným krúžkom so špirálovým vodičom. Jednoducho ho stačí vytiahnúť a odpojiť konektor, alebo iba nechať visieť.
Páčky držia na ďalších dvoch skrutkách torx a pripojenom konektore.
Po výmene páčok postupujeme pri montáži opačným smerom. Teda zapojiť konektor páčiek, dve skrutky na páčky, krúžok zapojiť a nasadiť, nasadiť spodný kryt stĺpika riadenia a priskrutkovať tvoma skrutkami. Následne horný plastový kryt nasadiť a zacvaknúť. Vzdhľadom na polohu krúžku pod volantom a vyznačenej orientácie osadiť volant a priskrutkovať (uťahovací moment 30Nm + 90°). Pripojiť konektory airbagu a airbag nasadiť na svoje miesto a zacvaknúť. Pripojiť mínus pól akumulátora

Kódovanie

Po spätnom pripojení akumulátora je nutné zmazať chyby airbagu a nakódovať tempomat. Tu je nevýhoda v tom, že je nutná návšteva autorizovaného servisu. SWaP kód pre aktiváciu je možné objednať vopred, samotné kódovanie bude pravdepodobne vyžadovať objednanie vopred.

Záverečný test

Prvotný test som vykonal na parkovisku prepínaním medzi speedlimiter a tempomat. Reakcie okamžité. Tempomat som si užil hneď cez víkend, je to fakt návykové 😃 .

20 komentárov článku “Tempomat

  1. Hello,
    I found on internet levers with cruise control code 6C6.953.501.H from Rapid 2017. It is look pretty the same as the one dedicated to Fabia. Do you think that it can also works?

    1. theoretically it should fit. the MODE button on the bottom of the left side is important. the right side is further different if there is a multifunction steering wheel in the car or not. there is control of the on-board computer

  2. Ahoj, prosím Ťa rozmýšľam nad dorobenim tempomatu, mam fabiu 1,0mpi Active 2021 a pri diagnostike mi píše
    0–2Q0 937 087 C — BCM A0 Std H11 0943, myslíš, že táto BCM jednotka bude tempomat podporovať?
    ĎAKUJEM

  3. Ahoj , tak dnes som bol v skodovke , kde som auto kúpil a po napichnuti vyriekli ortieľ: žiaľ tempomat dorobiť nejde, BCM čo mám je totálne holobyt.

    1. divne :/ 089 A co som zaznamy na disku tempomaty podporuje. a C index nie?

      edit: sorry, ty mas 087 C! az teraz som si vsimol…tak jedine vymenit BCM, ale je to investicia navyse

  4. Ahoj, mám BCM 6C0937089D půjde tempomat dodělat?
    Chci najednou dodělat i multifunkční volant, jaký kód dílu páček je pak vhodný pro tuto kombinaci?
    Díky moc Jarda

      1. Привіт, я так розумію при наявності speed limit, додаткових проводів непотрібно тягнути до блоку bcm ?

        1. точно. просто замените подрулевые лепестки, активируйте купленный код SWaP и все должно работать

        1. jeśli auto nie posiada nawet ogranicznika prędkości to zwykła wymiana manetek opisanych w artykule nie wystarczy, trzeba jeszcze podłączyć kable według schematów

  5. Cześć. Potrzebuję instrukcje warsztatowe z rysunkami, np. jak coś zdemontować żeby nie uszkodzić, plastiki, lamki itp. Posiadasz takie? Mój adres e-mail to: kborzecka@o2.pl
    Pozdrawiam Paweł

  6. Hi, I wanted to do what you have done yourself and I was glad to come by this blog. Nevertheless, I have a question:
    Couldn’t the lever that you had with the speed limiter have worked? They have exactly the same buttons, only the drawings are different.
    Thank you.

    1. no, it may have a different internal wiring. you can’t avoid unblocking in the service, or buying a SWaP code. do it exactly as it should be and you won’t have a problem

    1. teoreticky je mozne vsetko, ale to nie je podstata tohto clanku. Fabiu III uz nemam, teda nemam ani kde robit pokusy.
      v skratke je potrebny spravny radar v prednej maske, packy pod volantom, kable, SWaP a online kodovanie. presny zoznam dielov a ani postup nemam

      1. Vím že to bude zábava výzva teď hledám kdo používá PQ26.Jedinou výhodu že mám tempomat a radar. Nejvíc mě bude brzdit ochrana komponentů .

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Začnite písať požadovaný hľadaný výraz a stlačte ENTER pre vyhľadávanie. Stlačením ESC hľadanie zrušíte.

Návrat hore