Predné svetlá alà Octavia

Zapájať to a skúšať? Napísať tento článok? Nenapísať tento článok? Bude to mať úspech alebo len zbytočná strata času? Mnoho otázok, nejasná odpoveď…

… no nakoniec to skúsim aspoň v rýchlosti, nech to je kompletné ako väčšina mojich zmien. Teda vrátane článku, či postupu.

Tip na úpravu svetiel som dostal od kamaráta na zraze v Prahe. Riešili sme síce trošku iné možnosti, ale tento sa mi zdal ako najlepší a najjednoduchší. Zvyšok možno realizujem časom. Klasické US svietenie smerovkami pri zapnutých DRL/parkovacích/stretávacích svetlách som nejakú dobu mal, ale po čase som to vypol. Táto varianta sa mi páči viac.

A o čo vlastne ide? Jednoduchý princíp využitia dvojvláknovej žiarovky – ale v prednej smerovke. Dvojvláknová žiarovka má 4 kontakty:

  • 2 pre mínus – tie sú zvyčajne spojené
  • 2 pre plus – každý pre osobitné vlákno

V tomto prípade je plusová zložka rozdelená na dve samostatné farby, riešil som to nákupom LED T20 Dualcolor. Nezabudnite na to, že potrebujete 2 kúsky. Vodiče, piny a tesnenia som mal doma.

Zistiť ktorá farba je ktorá nie je zložité. Len si najprv skontrolujte meracím prístrojom, ktoré dva kontakty sú mínusové, aby ste zbytočne nepálili poistky.

Vďaka Martinovi a zapožičaniu predného svetlometu som sa mohol pustiť do testovania. Podľa schém som si nakreslil jednoduché poznámky.

A pustil som sa do skúšania. Najprv na nečisto, napojením mimo svetla.

Následne hľadal spôsob, ako to dostať do svetla. Na stole je to jednoduché, netreba na to žiadnu vedu. Navyše napájané stále z externého zdroja, 12V gélového akumulátora.

Pre test som samozrejme zapojil do prevádzky aj DRL pásik, ale nie na 100% svietivosti. Radšej som to všetko premeriaval a kontroloval, písal si poznámky a uvažoval, ako to dostať do svetla.

Nedalo mi to však pokoj, riskol som montáž na skúšku v aute. Podarilo sa, zatiaľ iba skúšobne. Ešte rýchly test smerovky a môžem to zase na pár týždňov odložiť.

Opäť návrat do tepla domov a skúsiť vymyslieť zapojenie. Najvhodnejšie by bolo celé to strčiť do svetla. Ale po skúmaní konektora to proste nevychádza. Nedarilo sa mi dostať z opačnej strany konektor ku pinom, zo strany vnútornej. Takže jedine riešenie ostávalo z vonkajšej strany. Pôvodné káble nerád v podobných pokusoch strihám, preto radšej Y-redukcia. Zatiaľ si ale žiadnu nerobte, nie je dobrá.

Počas sneženia sa takéto veci robia asi najlepšie 😀 . Alebo len mne to stále tak vychádza. Odpojíme konektor zo svetla, vo vnútri odistíme fialovú poistku a vhodným vypichovákom (alebo dvoma špendlíkmi) vyberieme pôvodný pin na pozícii 10:

  • ľavé svetlo – šedo-čierny
  • pravé svetlo – šedo-červený

Vytvoríme si správny redukčný káblik podľa fotiek nižšie. Krátky kúsok má asi 10 cm. Na jednom konci je tesniaca gumička a ISO pin, na druhom konci spolu s asi 40-50 cm vodičom kolík.

Kolík pripojíme do pôvodného pinu vytiahnutého z konektora svetla a namiesto pinu v svetle ide koniec s tesnením a ISO konektorom. Voľný koniec pripevníme na žiarovku na plusový kontakt pre bielu farbu svetla.

Všetko riadne zaizolujeme, nový vodič prichytíme aby nelietal voľne, a nasadíme gumový kryt na otvor diaľkového svetla.

Fotografie na záver

Začiatok testu, DRL v noci
Stretávacie svetlá v noci
Smerovky v noci
DRL cez deň
Parkovacie svetlá cez deň
Stretávacie svetlá cez deň
Smerovky cez deň

Video zatiaľ žiadne spracované nemám, možno ho časom doplním. Zatiaľ sa mi to páči omnoho viac, ako “diera” medzi DRL a rámčekom prednej masky. Svetlá to pekne predĺži.

4 komentáre článku “Predné svetlá alà Octavia

  1. Ahoj ,aj si to potom kodoval alebo menil v adaptaciach?z obrazkov vyzera,ze to biele svetlo v smerovke pri zapnuteom smerovom svetle zhasne.Zaujima ma to preto,lebo na rapide r 2014 chcem vymenit predne svetla za bi-xenony ,treba tam poprehadzovat kable,ale potom potrebujem v adaptaciach to ponastavovat,
    pripadne,ci by si vedel s tym pomoct ,poradit,ak niekedy pojdes smerom na zapad.

  2. táto smerovka nepotrebuje nastavovať nič, ak sa bavíme o klasickom blikaní. samotná žiarovka ak má impulz že má byť zapnutá smerovka tak zmení farbu na oranžovú. späť na bielu sa prepne s oneskorením, čo ju udržiava zhasnutú ak máš smerovku zapnutú. snáď som to popísal zrozumiteľne, neviem veci vysvetľovať 🙂
    čo sa týka low xenonov, kódovanie bude nutné. stačí zohnať rovnaký ročník rovnakého modelu a pozrieť na kódovanie, následne ho prispôsobiť pre tvoje auto

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Začnite písať požadovaný hľadaný výraz a stlačte ENTER pre vyhľadávanie. Stlačením ESC hľadanie zrušíte.

Návrat hore