Športový perforovaný multifunkčný volant

Po pridaní spoilera nad zadné okno to chcelo miernu športovejšiu úpravu aj v interiéri. Začal som teda volantom. Určite nechcem z toho urobiť Monte Carlo, ani nič vhodné na preteky. Idem skôr jednoduchým štýlom, ktorý sa páči hlavne mne 🙂 .

Volant som mal ako pár ďalších vecí až z Prahy, niektorí možno Lukáša poznajú. Cene sa nedalo odolať, no zverejňovať ju nebudem.

Materiál a náradie

  • 5EO 064 241 F FNG – športový (zrezaný) kožený perforovaný trojramenný volant, farba Cherry Red
  • plochý skrutkovač
  • zrkadielko
  • veľká gola
  • tisíchran M12
  • vidlicový kľúč 10

Postup

Na výmene volantu prakticky nič komplikované nie je, čiastočne to už bolo popísané v článku pre montáž tempomatu.

  1. zapnúť zapaľovanie
  2. odpojiť mínus pól akumulátora, vidlicový kľúč 10
  3. stlačiť brzdu, alebo zapnúť rádio – pre odstránenie zbytkového napätia zo systému
  4. otočiť volant do pravej strany, zozadu odistiť poistku airbagu
  5. otočiť volant do ľavej strany (180°), zozadu odistiť poistku airbagu
  6. vybrať airbag, odpojiť konektory
  7. povoliť skrutku s tisíchranom
  8. vybrať volant z auta

Ja som objednával volant bez multifunkčných tlačidiel, použil som svoje pôvodné. Tlačidlá sú kompatibilné a  nie je zložité ich prehodiť. Odporúčam začať v strede a pokračovať smerom ku kraju. V žiadnom prípade nepoužívajte ostré predmety, dokonca radšej ani plastové páčidlá. Iba vlastné prsty.

Montáž je opačným smerom krok za krokom.

Výsledok

S výsledkom som nadmieru spokojný. Volant sa super drží, zatiaľ mám pocit menšieho potenia rúk. Uvidíme pri vyšších teplotách a dlhších cestách. Samozrejme že podobnú výmenu odporúčam. Existujú aj iné varianty:

  • celočierna
  • sivá
  • cherry red – túto mám ja
  • alcantara – celý veniec nie je z hladnej/perforovanej kože, ale z materiálu alcantara

14 komentárov článku “Športový perforovaný multifunkčný volant

  1. Dobry den, viete mi poskytnut kontakt na pana Lukasa, tiez by som mal zaujem o sportovy volat, no v original predajni je pridrahy. Dakujem.

  2. Dobry den, neviete ci je nejaka zmena v konstrukcii/uchyteni volantov vo Fabii po 2018 facelifte? Ja mam FL verziu z druhej polovice 2018 a eshopy, aj ten skodovacky, tieto volanty ponukaju len na predFL fabie vyrobene do 22 tyzdna 2018.
    A ked uz budem menit volant, chcel by som aj s vyhrevom, je tam na to potrebne tahat nejaku dalsiu kabelaz alebo mu staci tolko stavy, kolko ide do airbagu a multifunkcie?

    1. v uchytení rozdiel nie je. rozdiel je v multifunkčných tlačidlách (ak porovnám prvé a posledné modely) a maximálne tvaru airbagu, robia sa myslím 2 druhy.
      s výhrevom to nebude len tak, Fabia ani Rapid ho nikdy nemali. káble v aute určite nestačia, zohrejú sa skôr ako samotný veniec volantu. podvolantový krúžok na to nie je stavaný, z Octavie/Superba pasovať asi nebude. jediná možnosť je inšpirovať sa u bratov Rusov a výhrev si zapojiť podľa seba…do toho sa pustí len málokto.

      zopár odkazov čo mám uložených:
      https://www.drive2.ru/l/6826301
      https://www.drive2.ru/l/6833977
      https://www.drive2.ru/l/508547493542232207
      https://www.drive2.ru/l/514391672721769653/

  3. Dobrý deň
    Chcel by som sa spýtať mám Rapid Spaceback modelový rok 2019 mám ten istý klasický kožený volant s multifunkciami ako Vy a taktiež si chcem kúpiť takýto športový trojramenný volant ale moja otázka je ohľadne športového volantu, na fotke vyzerá ako by bol menší je aj naozaj menší ako ten pôvodný alebo je len zdola tak zrezaný. Dakujem pekne za odpoved

  4. Dobrý deň, parádny článok a zároveň skvelé informácie, mal by som však ešte zopár doplňujúcich otázok:

    Je nutné odpájať baterku ? resp. ako sa bude dať otočiť volantom bez naštartovania? pôjde to tým odpojením batérie ?

    Ďakujem mnohokrát

    Silvo

    1. ano, baterku je nutne odpajat. je to kvoli „rozbuske“ airbagu, kde pri manipulacii s pripojenou baterkou si moze auto v niektorom senzore mysliet, ze doslo k nehode a „rozbusku“ odpali, teda airbag vyleti. a urcite to nebude prijemne stretnutie. netvrdim, ze sa to musi stat stale, ale stat sa to moze…
      volantom sa da otacat normalne aj bez zapnuteho zapalovania. v pripade beznej spinacej skrinky s klucom vo vnutri sa volant neuzamkne. pri startovacom tlacidle je nutne pred odpojenim baterky zapnut zapalovanie, nasledne odpojit baterku a volantu bude volny, nezablokuje sa elektronicky. len v tomto pripade sa netreba zlaknut pripajania baterky, kde to moze zaiskrit viac ako v pripade vypnuteho zapalovania

  5. Nechcem aby to vyznelo hlupo z mojej strany ale ked zapnem zapalovanie tak volant ide velmi tazko otacat, bude v poriadku ked ho nasilu otocim? Aby som vedel vybrat airbag ? Neposkodim nieco ? Mam vozidlo so startovacim gombikom, kamarat mal staru feliciu samozrejme bez posilnovaca ale mam pocit ze toto islo este tazsie otacat ked vozidlo stálo, dakujem

    1. bez zapalovania je auto bez posilovaca. je to OK, ina moznost na vymenu nie je. v servise by to robili rovnako. akurat maju vyhodu v tom, ze auto vedia dat na zdvihak a teda predna naprava bude nadlahcena

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Začnite písať požadovaný hľadaný výraz a stlačte ENTER pre vyhľadávanie. Stlačením ESC hľadanie zrušíte.

Návrat hore