Prítlačná pružina zadnej kotúčovej brzdy

Nový rok začneme asi zľahka, jednoduchou úpravou vhodnou predovšetkým pre staršie modely a ročníky. No nestratí sa ani pri nových autách, hlavne pre tie, ktoré málo jazdia a stoja so zatiahnutou ručnou brzdou.

Zadné brzdy sú pri bežnej jazde len ako doplnok, zaberajú až pri agresívnejšom brzdení alebo v prípade zaťaženia zadnej časti auta pasažiermi alebo nákladom. Prioritu pri brzdení majú predné brzdy. Naopak, zadné brzdy sa využívajú pri zatiahnutí ručnej brzdy. Pri dlhom odstavení auta môže dosť k zlepeniu kotúča a doštičky a lanko ručnej brzdy nemusí dokázať kompletne uvoľniť toto zovretie. Behom jazdy tak dochádza k treniu a zbytočnému opotrebeniu bŕzd. Ďalším nepriaznivým problémom môže byť zvýšená hlučnosť od zadnej nápravy.

Občas postačí pri bežnej údržbe doma alebo v servise brzdy správne premazať. Niekedy to však pomôže iba krátkodobo. Z toho dôvodu je tu ešte alternatívne riešenie – pomocná prítlačná pružina zadnej brzdy. Možno kedysi v minulosti boli pružinky ako súčasť ústrojenstva ručnej brzdy, v nových modeloch sa najskôr z dôvodu úspor nemontujú.

Materiál

  • 1x – 7H0 615 295 A – pružina pre ľavý zadný brzdový strmeň
  • 1x – 7H0 615 296 – pružina pre pravý zadný brzdový strmeň

Nasadenie

Montáž je fakt skôr iba nasadenie na páku tiahla ručnej brzdy, ktoré je umiestnené na brzdovom strmeni na pravej i ľavej strane zadnej nápravy. Postup z dielenskej príručky nemám, nenašiel som to tam. Pre montáž to podstatné nie je. Jediný dostupný zdroj bola online ETKA (číslo 15 na nákrese) a fotografie dostupné na internete.

Pružiny sú stranovo rozdielne, nemal by byť problém ich teda nasadiť na tu správnu stranu 🙂 . Problém môže byť priestor pod autom, ale to sa dá vyriešiť jednoducho. Auto zdvihneme ako pri prehadzovaní kolies na požadovanej strane vzadu. Ľahneme si pod auto pre lepší prehľad o konštrukcii zadných bŕzd. Pokiaľ potrebujeme lepší prístup, demontujeme koleso. Prioritu musí mať stále ale vaša bezpečnosť!

Pružinku nasadíme do otvoru najprv vrchnou časťou.

Pružinu stlačíme v rukách a zasunieme do spodného otvoru až po zasunutie do malej drážky.

Presunieme sa na druhú stranu a nasadíme pružinku rovnakým spôsobom – najprv horná časť, tak stlačenie a na záver spodná časť.

To je celé, montáž zaberie pár minút na oboch stranách, navyše úprava je aj finančne z tých menej náročných, ale zato údajne účinných. Uvidíme časom, ako prevencia a príprava pred STK vhodná a lacná varianta 😉 .


Zdroje a info:
https://forum.skodahome.cz/zadne-kotucove-brzdy
https://www.autodily-na-skodu.cz/Instalace-pomocne-zpetne-pruziny-rucni-brzdy
https://www.skodaoctavia.cz/skoda-octavia/pomocna-zpetna-pruzina-rucni-brzdy
https://www.drive2.ru/l/512322391838295009/
http://www.elcats.ru/skoda/

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Začnite písať požadovaný hľadaný výraz a stlačte ENTER pre vyhľadávanie. Stlačením ESC hľadanie zrušíte.

Návrat hore