Asi prvá významnejšia zmena po kúpe auta bol práve LED pásik v kufri. Osvetliť totiž takmer 500 litrový batožinový priestor jednou malo „bludičkou“ je pomerne komplikované.
Na domontovanie (prerobenie) osvetlenia stačil necelý 1 meter LED pásika, asi meter dvojlinky (ideálne čierno-červená kombinácia), cinch koncovka (samec + samica), kúsok izolačky alebo zmršťovacej bužírky, pájka a cín.
Postup je pomerne jednoduchý: na LED pásik pripájkovať dvojlinku (pozor na správnu polaritu) v dĺžke asi 10 cm, na druhú stranu dvojlinky pripájkovať cinch koncovku, odporúčam samca/kolík. Samica ide na druhý kúsok kábla (ja som dával asi 85 cm, malo by stačiť aj menej), ktorý smeruje k pôvodnemu osvetleniu. Obal cinch koncovky , teda krajný kontakt, zvyknem napájať na mínus, ak by sa náhodou dotkol niekde kostry nech nevyhodí poistku. Kolík/zdierka je následne plusová.
Druhá strana (voľná) kábla bola dilema. Kam a ako to najjednoduchšie napojiť bez zbytočného rezania, vŕtania či rozoberania polky kufra :/ . Vyriešil som to jednoducho vybraním pôvodného osvetlenia a odpojením konektora. Voľné konce kábla som napojil priamo na konektor rozobratého svetla. Síce je svetielko teraz momentálne nepoužiteľné, ale až tak mi to nevadí. Svetla je tam až-až . Pre istotu som však môj kábel na pôvodnú koncovku omotal izolačnou páskou, nech sa nevytiahne. Mierny výrez do plastu kufra vyriešil obavy o preseknutie kábla. Ostávalo osadiť pôvodné sklíčko svetielka a je to
, svetielko nesvieti, LED pásik to plnohodnotne, ba až lepšie nahradí
.
Aby som nezabudol, samotný LED pásik je v kufri prilepený obojstrannou lepiacou páskou na roletku zo spodnej strany. Drží to v závislosti od použitej obojstrannej pásky (kvalitnejšie sú napr. 3M, tá moja je obyčajná zo supermarketu).
Časom som káble schoval úplne za tapacír kufra, viditeľný ostal iba konektor pod roletkou.
PS: neporiadok v kufri si nevšímajte 😛