Corner funkcia (vozidlá od 2010-2015)

Corner, alebo ináč povedané prisvecovanie prednými hmlovkami do zákrut. Užitočné hlavne za zníženej viditeľnosti v tme či za šera, kde pri natočení volantu, resp. zapnutí smerovky sa rozsvieti príslušná hmlovka.

Podmienky pre aktiváciu Corner

  • rýchlosť do 40km/h
  • zapnuté stretávacie svetlá
  • vypnuté hmlovky
  • natočený volant / zapnutá smerovka

Potrebné náradie

  • Gola sada
  • vidlicový kľúč č. 13
  • TORX č.30, 25, 15
  • krížový / plochý šrubovák
  • WD40
  • odizolovacie kliešte
  • štipačky, ploché úzke kliešte
  • krimpovacie kliešte (závisí od spôsobu spájania káblov, viac v postupe)
  • “veľké” kliešte na svorky ku hadiciam vzduchového filtra
  • kliešte na sťahovacie pásky (nie sú nutné)
  • vreckový nožík
  • malá vrecková batéria / čelovka
  • predlžovačka
  • teplovzdušná pištoľ
  • notebook + VCDS kábel na diagnostiku

Súpis materiálu

  • BCM jednotka – 6R7 937 087 M a vyššie
  • funkčné ESP (viac v postupe)
  • 2,5mm2 kábel, červený, Helu – 2 x asi 40 cm
  • 2x PIN do BSG jednotky
  • izolačná páska
  • zmršťovacie bužírky
  • sťahovacie pásky
  • voliteľné – konektory (MTA) samec + samica

Postup – montáž

Poznámka: Montážnych postupov je viac, ja sa snažím realizovať ten najjednoduchší, bez zbytočného ťahania niekoľko metrom kabeláže. Preto je aj v súpise uvedená dĺžka káblov dohromady zhruba 1 m.

Poznámka pre ESP: Fabia II/Roomster sa v starších ročníkoch robili aj bez podpory ESP. Pre Corner je táto funkcia nevyhnutná. Jej prítomnosť v aute sa dá overiť jednoduchým pohľadom na štítok výbav (zvyčajne v kufri pri rezerve alebo v servisnej knižke) nasledovke:

  • 1AT – vozidlá s ESP
  • 1AC – vozidlá bez ESP

V prípade vozidla bez ESP je nutný zložitejší zásah, pri ktorom odporúčam navštíviť skôr autorizovaný servis, alebo aspoň niekoho, kto to bude vedieť zapojiť.

Najjednoduchšie je začať kontrolou požadovaného vybavenia – BCM jednotky a ESP. ESP je jednoduché pohľadať podľa postupu nižšie, BCM jednotka sa dá preveriť napojením na VCDS diagnostiku. Druhá možnosť je vybrať ju z auta a pozrieť na jej označenie reálne. Nachádza sa pri ľavej nohe vodiča, pod ovládačom svetiel zo zadnej strany. Vedú k nej dve svorkovnice – biela a čierna, a pomerne hrubý káblový zväzok. Svorkovnice majú poistku, ktorú treba odistiť a vyklopiť. Jednotka je uchytená iba zacvaknutím, jej vybratie zaberie iba pár minút.

Poznámka k BCM: Podmienka pre Corner je mať v BCM jednotke dostupné piny číslo 9 a 10 pri konektore B (biely). Ak máte v aute tempomat, jednotku s veľkou pravdepodobnosťou meniť netreba. Ak je auto bez tempomatu, ako v mojom prípade, je nutná jej výmena. Mne sa podarilo zohnať používanú v Poľsku za cenu 54 € vrátane poštovného.

Schémy pre inšpiráciu

Prístup ku káblovému zväzku

Samotný postup v skratke zahŕňa natiahnutie 2 káblov z motorového priestoru do interiéru vozidla. Na výber je demontovanie stieračov, plastu pod nimi (sahary) a dostať sa ku káblovému zväzku. Alebo druhá možnosť, dostať sa ku káblovému zväzku cez motorový priestor za protihlukovú izoláciu. HTP motor je maličký, takže som volil túto cestu. V prípade potreby nie je problém ťahať nové káble z interiéru auta až k jednotlivým hmlovkám, ale to by znamenalo viac komplikácií a časovú náročnosť.

Začneme otvorením motorového priestoru a vyskrutkovaním plastových matíc na sahare. Saharu opatrne nadvihneme, aby sme sa dostali k ďalším skrutkám pod ňou. Tie by mali držať izoláciu. Izolácia je ešte uchytená maticami a plieškami, ktoré treba tiež odstrániť. Odporúčam odobrať aj plastový kryt filtra, aby nezavadzal, prípadne riadiacu jednotku motora.

Po ich odobratí a opatrnom odklopení izolácie sa dostanete k motorčekom stieračov a káblovým zväzkom. Nás bude zaujímať hlavne časť pred vodičom, teda na pravej strane pri pohľade z prednej časti auta pod motorčekom.

Doplnenie káblov a zapojenie k BCM

Z interiéru auta smerom cez deliacu protipožiarnu/protihlukovú stenu je nutné doťahať 2 káble. K dispozícii som mal káble Helu v červenej farbe, prierez 2,5mm2 . Tenšie veľmi neodporúčam, aby sa čo najviac priblížili hrúbkou pôvodným káblom k predným hmlovkám. V motorovom priestore som ich ešte obalil do plastovej chráničky.

Nové káble sú ťahané okolo pôvodného káblového zväzku. Treba si nájsť správny postup a spôsob, ako ich dostať skrz. Poslúžiť môže hrubší pevnejší drôt, alebo len skúšať. Priechodka je zobrazená na fotke nižšie. Mne sa to podarilo zohnutím spomínaného červeného kábla na polovicu a strčenie ohnutej časti (oblúka) cez priechodku z interiéru smerom k motorovému priestoru. Svetla tam nie je dostatok a všetko som robil sám, išiel som skôr hmatom. Nezabudnite si nechať dostatočnú dĺžku pre zapojenie na jednej aj druhej strane, teda v interiéri i motorovom priestore.

V interiéri prístup k BCM jednotke nie je práve najjednoduchší, no dá sa to zvládnuť. Stačí sa nahnúť pod volant, jednotka je na ľavej strane. Jednotku vyberte, aby ste sa dostali ku konektorom. Biely konektor treba rozobrať a dostať sa ku pinom. Nájsť pozíciu 9 a 10, na káble nakrimpovať piny a správne ich osadiť do konektora. Samozrejme nezabudnúť si poznačiť ktorý je ktorý, napr. jednoduchou nálepkou.

Úprava káblového zväzku v motorovom priestore

Pri pohľade na káblový zväzok je nutné opatrné odstránenie ochrannej pásky tak, aby ste nepoškodili jednotlivé káble. Zaujímať nás budú dva žlto-biele, ktoré vedú k predným hmlovkám – jeden k pravej, druhý k ľavej. Kvôli problémom s identifikáciu, ktorá strana je ktorý kábel, stačí zapnúť predné hmlovky a jeden z nich strihnúť. Pozor však na vzdialenosti, aby ste sa k ním dostali a mohli pripojiť protikus. Hmlovka, ktorá zhasne, je práve strihnutý kábel 🙂 . Stačí si ho už len poznačiť.

Ja som káble spájal “MTA” konektorom, no fantázii sa medze nekladú. Kľudne môžte zobrať pájku a káble spájkovať. Alebo použiť ľubovoľný vodeodolný konektor vhodný pre 2,5mm2  káble, ktorý znesie aj vyššiu prúdovú záťaž (aby sa “neroztavil”).

Čo sa týka zapojenia spomínaného konektora, sú nutné krimpovacie kliešte. Zo strany hmloviek, teda na bielo-žltý kábel odporúčam použiť kolík/samec/male, bez ohľadu na použitý typ konektora. Zo strany kabeláže smerujúcej z interiéru auta (dotiahnuté 2 červené káble) ostáva diera/samica/female protikus konektora. Pôvodné káble vedúce z interiéru (bielo-žlté, ktoré sa nahrádzajú novými) je nutné zaizolovať každý zvlášť ! Použil som na to zmršťovaciu bužírku, no postačí aj izolačná páska.

Celý konektor som zabalil do zmršťovacej bužírky, prichytil sťahovacou páskou ku zvyšku káblových zväzkov a na záver omotal izolačnou páskou. Lepšia by bola “látková”, no nemal som momentálne doma a druhýkrát sa mi to už rozoberať nechcelo.

Finalizácia a dokončenie

Po kompletnom zapojení poskladáme všetko späť v opačnom poradí ako pri rozoberaní. Odporúčam prekontrolovať všetky príchytky a izoláciu káblového zväzku. V interiéri ak ste nezapojili konektory do BCM jednotky, tak je na to najvyšší čas. Jednotku uchytíme na pôvodné miesto.

Upozornenie: na záver je nutné vybrať poistku pre predné hmlovky !!!

Ak máte všetko v pôvodnom stave, môžte sa vrhnúť na kódovanie podľa postupu nižšie. Po kódovaní stačí Corner otestovať a tešiť sa z dobre odvedenej práce 😉 .

Postup – kódovanie

  1. spustiť VCDS minimálne verzie 11.11
  2. jednotka 09 – Central Electronics
  3. Coding – Long Coding Calculator
    1. Byte 12 – Bit 6 – zaškrtnúť “Turn/Cornering Lights installed/active
    2. Byte 21 – Bit 2 – zaškrtnúť “Cornering/Turn Lights via Turn Signal active
    3. Byte 21 – Bit 7 – zaškrtnúť “Front Fog Lights (with Turn Lights) installed” – aktivácia hmloviek pri zaradení spiatočky; nie je nutné nastavovať
  4. Exit
  5. Do it!
  6. ukončiť VCDS a odpojiť kábel
  7. ak nebude Corner fungovať okamžite, dajte si prestávku pri zamknutom aute a následný štart a jazda už bude s Cornerom 🙂

Video prvého testu funkčnosti

 

Zdroje

http://forum.skodahome.cz/topic/114768-corner-funkce/page-4

http://www.skodaforum.eu/topic/2101-cornerlights-voor-de-fabia-ii-fl-greenline/

http://allegro.pl/modul-sterujacy-bcm-6r7937087p-vw-skoda-i5055777564.html

4 komentáre článku “Corner funkcia (vozidlá od 2010-2015)

  1. Ahoj,chci se zeptat jak jsi vyresil zapojeni mlhovek pres vypinac svetel?je hezke mit corner a navod je vazne super ale rozsvicet mlhovky budes jak?dekuji za odpoved

    1. o zapínanie hmloviek sa stará BCM (riadiaca) jednotka. po nakódovaní podľa postupov sú obe predné hmlovky funkčné, teda zapínam ich klasicky cez prepínač svetiel. tu ide akurát o to, že každá hmlovka musí byť k BCM jednotke napojená zvlášť (preto 2 piny, č. 9 a 10). po zapnuté cez prepínač riadiaca jednotka vyhodnotí, že chceš používať hmlovky, nie len prisvecovanie do zákrut. ak máš len stretávacie svetlá a rýchlosť do 40km/h, fungujú ako corner…

      snáď som to popísal zrozumiteľne. keby niečo, a v prípade rýchlej odpovede ma môžeš kontaktovať aj mailom 🙂

  2. ahoj,mam Roomster 1,9TDi r.v.2010 a zaujal ma tento clanok. Tiez by som si rad dorobil corner ale aj napriek tomu ze mam ESP/v kufri na stitku 1AT/ tak nenachadzam ziadnu BCM jednotku.Z vypisu VCDS mam iba Centralnu elektriku 6Q1 937 049 F,komfort 5J0 959 433 A ,gateway 6N0 909 901 a potom uz len immo,posilovac,airbag,ABS,klima. Znamena to ze to nepojde dorobit?

    1. bohužiaľ, staršie ročníky, teda aj tento 2010 (predfaceliftom) potrebujú na dorobenie Corner ďalšiu špeciálnu jednotku ak sa nemýlim. nie je to až také jednoduché bohužiaľ a návod na to spísaný nemám

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Začnite písať požadovaný hľadaný výraz a stlačte ENTER pre vyhľadávanie. Stlačením ESC hľadanie zrušíte.

Návrat hore