Osvetlenie – vnútorné kľučky dverí (PR-QQ1)

Prepojenie predných a zadných dverí

Prepoj je potrebný iba pri pláne zapojiť osvetlenie osvetlenia zadných kľučiek podľa originál schémy zapojenia. Na prepoj postačí jeden vodič na pravej a jeden vodič na ľavej strane auta. Nedopátral som sa nikde k návodom, ako to ľudia prepájajú. Tak dúfam, že to opíšem správne a pomôžeme niekomu v montáži 😉 .

Strana vpravo (spolujazdec)

Rovnako ako pri kamere či pri kontrolkách pre BSD najprv demontujeme spodnú časť A-stĺpika. Na strane spolujazdca ťahom prahu smerom hore.

Pre prístup ku dvernému konektoru zadných dverí demontujeme spodnú časť B-stĺpika. V skratke to bolo popísané pri kamere, ale tam postačilo vodiče pomocou vhodného nástroja pretiahnuť popod plasty. Spodná časť A-stĺpika by sa mala demontovať až po demontovaní tej hornej, ale dá sa to aj bez toho. Bezpečnostný pás vysunieme úplne do hornej polohy. Celý plast je následne iba zacvaknutý na kovových príchytkách. Jedna je voči prahu v prednej časti, dve voči prahu v zadnej časti, zvyšné sú voči kovovej časti stĺpika.

Lepšie je začať odťahovaním plastu smerom do stredu auta. Tým je možné odtiahnúť naraz hornú aj spodnú časť stĺpika. Spodná je zasunutá za hornú.

Pokiaľ to máme voči boku auta uvoľnené, môžeme potiahnuť celý stĺpik mierne smerom hore a uvoľniť ho z prahu.

Plast má v spodnej časti do seba zapadajúce dve časti, zobáčik odistíme a pás presunieme cez otvor.

Bočný plast palubnej dosky je zacvaknutý, postačí uvoľniť plastovým páčidlom.

Dverný konektor odpojíme, pokiaľ sme ho stihli medzi prípravou v dverách a prepojom predných a zadných dverí pripojiť.

Rozoberieme ho dvojicou plochých skrutkovačov.

Pripravíme si žltý vodič (alebo aj inej farby) a zakrimpujeme na jeden koniec pin 000 979 035 E. Rovnako ako pri montáži vodičov zo strany dverí, osadíme na pozíciu T27b/17.

Teraz ho potrebujeme dostať ku konektoru zadných dverí. Vodiče vedieme pozdĺž prahu a vhodne prichytíme pre ochranu. Kto má chuť a čas, môže zopakovať moje prepletanie popod pôvodnú textilnú izolačnú pásku.

Konektor odpojíme, interérovú časť v hornej vonkajšej časti odistíme a konektor pretiahneme do interiéru. Zväzok drží na plastovej príchytke, tá sa dá jednoducho rukou alebo kliešťami uvoľniť.

Vodič od predných dverí postupne natiahneme až ku spomínanému konektoru. Ten rozoberieme a hľadáme voľnú pozíciu T27d/11, kde opať zakrimpujeme pin 000 979 035 E.

Samozrejme sa ho snažím chrániť v textilnej izolačnej páske.

Pokiaľ máme všetko pripojené a skontrolované, môžeme poskladať plasty. Najprv spodnú časť B-stĺpika spojiť s jej hornou časťou (zasunúť spodnú do hornej časti), potom spodnú časť prichytiť do prahu a následne do bočnice auta. Spodná časť A-stĺpika sa dá nasadiť až po nasadení spodnej časti B-stĺpika. Bočný kryt palubnej dosky na záver.

Strana vľavo (vodič)

Je to podobné ako na strane spolujazdca. Rozdiel je v rozobratí spodnej časti A-stĺpika, kde je nutné najprv uvoľniť madlo pre otváranie prednej kapoty.

Pokiaľ je auto vybavené originál alarmom, počas demontáže spodnej časti B-stĺpika pozor na jeho tlačidlo. Buď si z vnútornej strany tlačidlo vytlačíme smerom do interiéru auta, alebo najprv odpojíme konektor.

Plast stĺpika demontujeme.

Odpojíme dverný konektor a vtiahneme ho do interiéru.

Rozoberieme a hľadáme voľnú pozíciu T27a/17, do ktorej vložíme na vodič zakrimpovaný pin 000 979 035 E.

Konektor zložíme, osadíme na pôvodné miesto. Nový vodič ťaháme pozdĺž prahu ku konektoru zadných dverí, po ceste ho vhodne upevníme.

Zakrimpujeme pin a vložíme na pozíciu T27c/11.

Konektor zložíme, osadíme na pôvodné miesto, pripojíme protikus z dverí.

Poskladáme B-stĺpik, následne spodnú časť A-stĺpika.


Kódovanie

Bez tohto kroku svetielka nesvietia 🙁 . Nastavujú sa osobitne predné pravé a predné ľavé dvere.

- Modul 42 - Door Elect, Driver
- Coding 07 - Long coding
Byte 1 - bit 3 - zaškrtnúť inside_door_handle_light,active
- Modul 52 - Door Elect, Pass.
- Coding 07 - Long coding
Byte 1 - bit 3 - zaškrtnúť inside_door_handle_light,active

Zadné dvere začnú svietiť po nakódovaní predných dverí na danej strane. Vzadu vľavo za vodičom svieti po nakódovaní dverí vodiča, vzadu vpravo za spolujazdcom rozsvieti kľučku po nakódovaní dverí spolujazdca.


Výsledok

Dodatočná možnosť úpravy

Celý interiér a podsvietenie tlačidiel v ňom mám prerobený do bielej farby. Štandartne pri zelenom podsvietení interiéru som mal nastavenú intenzitu jasu asi na 80-90 %. Pri ostrej a jasnej bielej farbe to nie je nepríjemnejšie, preto mám jas stiahnutý na 55, maximálne 65-70 %. Osvetlenie kľučiek sa reguluje práve spolu s podsvietením interiéru. Aby pri zníženom jase boli kľučky aspoň trochu viditeľné, pohral som sa s konštrukciou samotných svetielok. Táto úprava nie je nutná a je skôr o experimentovaní.

Na priložených fotografiách je jasné jednoduché riešenie a zapojenie. Jedna SMD LED dióda a jeden SMD rezistor.

Označenie rezistora je v SMD formáte 6801, čo podľa tabuliek znamená 6,8 kΩ. Na skúšku som z domácich zásob vyhrabal 1,2 kΩ, jeho označenie v SMD tvare je 122.

Upravil som si teda plošné spoje hneď dvoch svetielok a na treťom svetielku ostala hodnota odporu pôvodná. Pre predstavu nejaké fotografie.

Komu sa experimentovať nechce, nech si nechá pôvodné súčiastky a hodnoty odporov 🙂 . Mne sa najviac pozdávala kombinácia dvoch do série pripojených rezistorov 1,2 kΩ, čo je výsledný odpor 2,4 kΩ.

Svietime

Zopár výsledných fotografií. Nemám na fotenie žiadnu profi techniku, ale s výsledkom fotenia a hlavne zapojenia som spokojný.

Zadné dvere mám podľa všetkého nafotené iba cez deň, no v noci svietia rovnako ako predné.

Pokus o nafotenie pri rôznej hodnoty nastavenej intenzity podsvietenia interiéru (animovaný gif obrázok).


Zdroje a info:
https://www.drive2.ru/l/594029849677424959/
https://www.drive2.ru/l/7866855/
https://www.drive2.ru/l/470439245157237366/
https://www.drive2.ru/l/7084620/ - poznámka o zmene hodnoty odporu
https://www.drive2.ru/l/7161946/
https://www.drive2.ru/l/9258419/ - vrátane zadných
https://www.drive2.ru/l/530536076830310715/ - vrátane zadných
https://www.drive2.ru/l/473193521784816272/
https://www.youtube.com/watch?v=TQpkd8nKpeQ
https://www.drive2.ru/l/452958659543041168/
https://www.drive2.ru/l/522464561970807665/ - dvojfarebný režim
https://www.drive2.ru/l/498017745560928538/ - dvojfarebný režim
https://www.drive2.ru/l/481308742231523470/ - Octavia II, vrátane info o zmene odporu
https://kiloohm.info/smd3-resistor/122
http://www.octaviaclub.cz/navod-osvetleni-vnitrnich-klik-octavia-2 - Octavia 2
https://www.drive2.ru/l/481308742231523470/ - Octavia 2
https://www.drive2.com/l/507065626745897033/ - Rapid
https://www.drive2.com/l/506632419164553826/ - Rapid, svetlo Superb 3

2 komentáre článku “Osvetlenie – vnútorné kľučky dverí (PR-QQ1)

  1. Ahoj, jaké ledky jsi dával do zbytku osvětlení v autě (při výměně ze zelených na bílé) Klasické SMD 3528 obyč bílé nebo nejaké spešl? (Chci aby to mělo stejný odstín jako zbytek auta)

    1. studena biela 2835. ale to nie kazdemu musi vyhovovat, niektore ovladace potrebuju rozmerovo mensie SMD diody. rozne v clankoch sa uvadzaju 0603 a 1206 ak si dobre pamatam tie cisla. len to uz musis experimentovat. mal som doma aj nejake s puzdrom 1206, ale tahali az moc ku modrej farbe a to sa mi nepacilo

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Začnite písať požadovaný hľadaný výraz a stlačte ENTER pre vyhľadávanie. Stlačením ESC hľadanie zrušíte.

Návrat hore